חיפוש
חיפוש

happy journal

יומן שמח

נגדיל את מה שטוב!

שיחה אופיינית עם אדם בדיכאון:

איך אתה יודע שאתה מדוכא?
אני מרגיש את זה.
האם יש לך סיבות או הוכחות שאתה צריך להיות מדוכא?
כן יש לי הרבה!
והאם יש לך הרבה זיכרונות שמחים?
מממ… בטוח שיש כמה.. ממ.. תן לי לחשוב.. קשה לי לזכור…

כל אחד מאיתנו יוצר בהצלחה את חייו על פי התוכנית הפנימית שכתובה במוח שלו.  זה יכול להיות דיכאון, בדידות, נטישה, אבדן, אין כסף, ענייני בריאות. 
כל דבר שאנחנו יוצרים הוא הצלחה. התת מודע שלנו לא מבין "טוב" או "רע". הוא מבין רק: לפעול במדוייק על פי התוכנית שכתובה לו.

המציאות שלנו נבנית על הוכחות שנמצאות אצלנו בזיכרון.
אנחנו "מתאמנים" לייצר את המציאות המדוייקת הזאת יום יום. ומי שמתאמן יום יום משפר את המומחיות שלו להיות בדיכאון, בבדידות, בנטישה, באבדן, באין כסף, בענייני בריאות… ובכל נושא אחר.

רוברט ג'ין (מצורף בהמשך הסרטון שלו) יצר את הרעיון של היומן השמח. 

אני בטוחה שכבר שמעתם המון פעמים את ההמלצה לכתוב רשימת תודות או דברים טובים שקרו לכם, ו.. כמובן לא נהגתם על פי ההמלצה (אוקי.. אולי יש 2-3 שכן ניסו לתקופה מסויימת). 

למה אנשים לא עושים את זה?

תסתכלו על החיים שלכם. החיים שלכם היום הם כפי שהם היום כי אתם עושים מה שנמצא בספר הזכרונות שבתוך הראש שלכם. מה שאתם חווים הוא השתקפות מדוייקת של הזכרונות שלכם. הזכרונות האלה יצרו את החיים בשבילך וימשיכו ליצור את אותם חיים אם לא נשנה אותם.

היומן השמח מכוון מחדש את העתיד.

להרבה אנשים יש ניסיון רע עם מה שנקרא "חוק המשיכה". הם ניסו את זה וזה לא עבד בשבילם. למה?
כי הם לא עשו את זה נכון. אם נעשה את זה באופן שלם זה יעבוד. 

יש כמה חלקים לעבודה הזאת:

  • זיהוי זכרונות שמובילים אותנו בשבילים לא רצויים
  • תכנות מחודש של הזכרונות
  • ותכנון החיים שלך מעתה.

היומן השמח הוא תכנון מחודש של החיים מעתה

נתחיל לתרגל, לשים לב, לכל דבר חיובי במשך היום – רשמו את זה ביומן. לתרגל ולהתאמן.

כדי לגרום למשהו לעבוד לא "דוחפים אותו" בכוח פנימה. צריך לשחרר את הרעיון הקודם שלא היטיב איתנו ולגדל בתוכנו באהבה רעיון חדש.

זה קורה לנו באופן טבעי עם כל סוג של מחשבה. אנחנו מאשרים אותה שוב ושוב כל היום. ואם אנחנו דבקים במחשבות הלא מיטיבות אנחנו נהיים כל יום במצב פחות טוב. אבל אפשר להפוך את הגלגל.

ליומן השמח יש 5 חלקים, 5 קטגוריות, ואם תעשו את היומן השמח זה ממש ישנה את חייכם

  1. אירועים חיוביים קטנים או גדולים שאנחנו נזכרים בהם, או שקורים לנו ביום יום. חיוך שמישהו חייך אלינו הוא כבר אירוע חיובי. נזכרתי שאבא אמר לי שהואה גאה בי כשעמדנו יחד במטבח? לכתוב ולפרט בדיוק איך זה היה ומה הרגשתי. 
  2. הצהרות חיוביות. אפשר להקליט אותם ולתת להם להישמע ברקע. אפילו כשישנים. 
  3. תודות: דברים קטנים טובים שקורים לנו במהלך היום. יש לנו רגעים נהדרים כל הזמן ואנחנו לא שמים לב אליהם. עד עכשיו שמנו לב רק למה שלא טוב. בואו נתחיל לשים לב ולכתוב.
  4. אבני חן: כל משפט או רעיון שקראתי או שמעתי שמעורר בי השראה.
  5. חלומות ומטרות: כל מה שאתם רוצים. רוצים אופנוע? דירה? לכתוב את זה בלשון הווה: יש לי דירה נהדרת, 5 חדרים, עם נוף לים.. מה שאתם רוצים. 

רבים מאיתנו לא מודעים לכך שזכרונות מכל סוג – טובים או רעים – הם הצהרות. אנחנו פועלים בהתאם לזכרונות האלו. אז כדאי מאד לצבור באופן מודע זכרונות טובים. לתייק אותם היטב במקום מכובד.

לאנשים יש הרבה התנגדות להשקיע בעצמם ולעשות יומן חיובי.

לשמחתנו יש טכניקות לשחרר התנגדויות, וגם התנגדות כזאת הא התנגדות שכדאי לשחרר. 

אנשים שכותבים יומן רגילים לכתוב בעיקר את הרע, לתעד מה שקשה להם. זה מזיק ביותר. הרע מקבל "הוכחה" נוספת לקיומו וממשיך לייצר עוד ועוד אירועים דומים לו בחיינו.

זה בסדר לעשות (בצד) רשימה של כל מה שאני רוצה לעבוד עליו כדי לשחרר אותו ולהוציא אותו מהרשימה. אבל לא "לטחון" את זה. לא לחשוב על כל פרט במה שקשה לנו ולא לתאר בפרטים. כל זה רק מעמיק את הבעיה. כתבו בקצרה כדי לעבוד על זה אחכ עם המטפל "משחרר הזכרונות". שימו את זה ברשימה נפרדת – לא ביומן השמחה.

את הזכרונות הטובים אפשר לפרט ככל שתרצו – הם אבני הבניין לחיים שהולכים ונהיים טובים מרגע לרגע.

אם אתם מתאמנים במשהו כל יום אתם משתפרים בו. 

לעיתים קרובות יש התנגדות שהחיים יהיו יותר טובים. לכן אנחנו לא זזים קדימה. אנחנו לא מרגישים שמגיע לנו משהו טוב יותר. 

אנחנו משתמשים בניסיון הרע הקודם שלנו כדי למנוע מאיתנו שיהיה לנו יותר טוב. 

למה יש לנו נטיה להתנגד לטוב?

אנשים מתנגדים כי יש הרבה אימון רגשי במשפחה- התנייה רגשית שנטבעה בנו ושומרת אותנו במקום רע. למשל:

  • לפעמים הם חושבים שזה אנוכי מצידם שיהיה להם טוב.
  • אולי פעם רציתם משהו וזה נלקח מכם – הכאב הזה מונע מכם לרצות משהו טוב לעצמכם.
    זה נלקח אז למה אפילו לנסות?
  • אולי ניפגע ברגשות של אמא או אבא או אח, אחות, או מישהו אחר אם נרצה כזה דבר טוב לעצמנו.
    מישהו שמע פעם משפט כמו: תפסיקי להיות כזאת יפה, זה פוגע ברגשות של אחותך. או תפסיקי להיות כזאת חכמה – זה פוגע ב… ובגלל זכרונות כאלה אנחנו מורידים את עצמנו למטה.
  • אם יהיה ל טוב יהיה לי רע. החשש מזה ש"יקרה לי משהו רע" אם אכתוב או אגיד שטוב לי.

כל החששות האלו מלשפר את מצבנו הם "תכניות" שכתובות בתת המודע שלנו
אפשר וכדאי לשנות אותן.

אנחנו לומדים להיות נחמדים לעצמו בתוכנו. לומדים להעריך מי שאנחנו. כיון שאנחנו "תקועים" עם עצמנו לתמיד, עדיף ללמוד לחבב את עצמנו 🙂

ההשקעה החשובה ביותר היא ההשקעה בעצמנו – במוח שלנו – בחשיבה שלנו לכוון חיובי. הגמול יהיה חיים שהולכים ומשתפרים מרגע לרגע.

התמדה היא מפתח. 

ובימים שאנחנו פשוט לא יכולים לעשות את זה?

יש התנגדות פנימית לפעמים. אנחנו פשוט שואלים את השאלה למה אתה חושב שאתה מרגיש ככה? שים לב למה שאתה מרגיש ובוא נעבוד לשחרר את ההתנגדות הזאת.

פשוט תעשה את זה. just do it. 

רוצה לשחרר אירועים שתקועים לך במוח
או מחשבות מעכבות?
שלח לי את הפרטים שלך ואתקשר אליך בהקדם:

 

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

עבודה רגשית ממוקדת מהירה ליצירת מציאות רצויה (בזום).

איילת גושן טיפול הומאופתי וגמילה מהתמכרויות

פגישות בזום או פנים אל פנים בירושלים.

טיפול בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר