חיפוש
חיפוש

פחד מהלא ידוע

פחד מהלא ידוע

אני כותבת לכם שבועיים אחרי תחילת מלחמת 7 באוקטובר 2023.

מגיעים אלי אנשים עם חרדה ופחדים בעקבות המצב.
האגודה להומאופתיה פתחה קו חם של טיפול בחינם במי שחווה כאב, חרדה, פחדים, חוסר שינה בהשפעת המלחמה.

חלק מהאנשים שפגשתי חוששים מאי הודאות. מה יקרה?

החיים הם אי וודאות אחד גדול

איכות החיים שלנו תלויה בעיקר ביכולת שלנו להתמודד עם חוסר וודאות. ומעניין שאחד המאפיינים הקבועים של החיים הוא אי וודאות. הדבר הכי בטוח בחיים הוא שאנחנו לא יכולים להיות בטוחים בכלום. הכל משתנה כל הזמן.

עונות השנה משתנות. קיץ, סתיו, חורף, אביב. 

פרח מתחיל כניצן, פורח, ונובל.

היום מסתיים ואחריו מגיע לילה ושוב יום.

אנחנו נולדים, בתחילת חיינו אנחנו תינוקות, אחכ אנחנו ילדים, מתבגרים, מבוגרים, מזדקנים ומתים.

כל חודש יש לביצית ברחם פוטנציאל של כמה ימים להתחבר עם זרע וליצור חיים, ואם הפוטנציאל לא מומש היא נשטפת עם הוסת החוצה מהגוף.

אנחנו מכירים אנשים רבים בחיינו. חלקים נשארים איתנו תקופות ארוכות בקשר, וחלק מהקשרים מסתיימים מהר יותר.

החיים שלנו מלאי מעגלי התחלה וסוף. שינוי הוא הדבר הקבוע ביותר בחיינו.

אנחנו חיים את אי הוודאות בכל רגע ורגע. ובתוך חוסר הוודאות הזה אנחנו מנסים בכל כוחנו לחזות מה יקרה בעוד דקה, בעוד שעה, בעוד חודש. וחלק מאיתנו סובלים סבל רב כשאינם מצליחים לשלוט במה שקורה. אנחנו מנסים לשלוט במשהו שאין לנו כל שליטה בו ולעולם לא תהיה לנו שליטה.

למרות שכולנו מבינים שאי אפשר להימלט מהמוות ושהוא יקרה מתישהו בוודאות אנחנו פוחדים ממנו.
למרות שכולנו מבינים שכניראה הורינו ימותו בחיינו אנחנו פוחדים מהמוות.
למרות שאנחנו מבינים ויודעים שיהיו לנו פרידות בחיינו אנחנו פוחדים מהרגעים של הפרידה.

ועכשיו בזמן המילחמה אנחנו פוחדים שיקרה לנו משהו. אולי יפול איזה טיל על הבית שלנו. אולי יגיעו מחבלים, או כל דבר אחר. והפחד מנהל אותנו כאילו כבר נפל על הבית טיל, כאילו כבר פרצו מחבלים לביתינו.

מחשבות מעוררות פחד או תחושה גופנית קשה

תוך כדי שאני כותבת את המילים האלו אני פתאום חשה את הפחד. בחיי היום יום שלי אינני חשה את הפחד הזה, אבל כשאני מתארת ומתמללת אותו הוא מופיע בתוכי.

זה הקסם של המחשבה. היא לא מוחשית והיא יוצרת חוויה מוחשית מאד בגוף. המחשבה גם היא משתנה כל הזמן. רגע אני מחייכת כי שמעתי שיר שמזכיר לי אירוע כיפי מהעבר, ורגע אני פוחדת כי ראיתי משהו לא נעים או מפחיד בטלויזיה. המחשבה היא שיוצרת תחושות קלילות ונעימות, או מכבידות וכואבות בגופי.

אז אני יושבת לי בביתי וכותבת לכם. האם בזמן זה ממש נופל עלי טיל? ממש לא. האם יכול לקרות לי משהו "רע" בעוד דקה או שעה? הכל יכול לקרות. אבל הוא עוד לא קרה. כרגע טוב. כרגע נעים. ורק הדאגה שלי יוצרת בתוכי מציאות מדומה.

אינשטיין אמר: הדמיון הוא הכל.

אנחנו מדמיינים ונותנים לדמיון שלנו להשפיע עלינו.

איכות החיים שלנו תלויה במחשבות שלנו

אם אנחנו חוזרים וחושבים על אירועים קשים שהיו, ומדמיינים אירועים קשים, המציאות שלנו נהיית קשה.

למעשה איכות החיים שלנו תלויה ביכולת שלנו להיות ברגע הזה, וגם בנטיה שלנו לחשוב רוב הזמן על דברים נעימים. אירועים נעימים שהיו לנו, אנשים יקרים שאנחנו אוהבים וחוויות טובות שהיו לנו איתם, נושאים שמעניינים אותנו ואנחנו לומדים, דברים טובים שיקרו לנו, חלומות טובים על העתיד.

האמת שזה טבעי מאד להיות ברוגע, בקלילות, בנועם. אז למה אנחנו מחזיקים פחד וכובד וכאב? זה הרגל שהתחיל מהישרדות. הרעיון השגוי היה שאם ארגיש פחד כניראה אזהר יותר ואז הסיכוי שלי לשרוד יגדל. אבל האמת היא שהסיכוי שלי לשרוד הוא הרבה יותר גבוה אם אהיה רגועה. כי כשאני רגועה אני הרבה יותר צלולה, המחשבה שלי לא עמוסה, היא בהירה, ולכן אני יכולה לפעול בכל רגע בצורה מותאמת למצב שבו אני נמצאת. אז הכאב והחרדה והפחדים למעשה לא משרתים את המטרה שחשבתי שהם באים לשרת.

אפשר לחיות ברוגע ושקט. בואו נשחרר את הפחדים, את הפחד מהלא נודע, את פחד המוות, ואת המחשבות הלא נעימות שחוזרות. 

מספר דוגמאות של הכנות הומאופתיות שכיחות במצב מלחמה או סכנה:

Aconite

פחד, בהלה ואימה שמתחילים באופן פתאומי. הלם ושוק. מחשבות שהמוות מגיע בקרוב מאד.

Arnica

פגיעה גופנית או נפשית. חבלה. לא רוצה שיתקרבו אליה ומשדרה שהכל בסדר.

Arg-n

פאניקה, התעלפות, הרגשה שכלואה, הכל סוגר עליה, רוצה לצאת מהמקום הצר הזה.

(כמובן שזוהי רשימה חלקית מאד של הכנות הומאופתיות שניתנה כדוגמה)

בהמשך צירפתי כמה סרטונים על פחדים או פחד ממוות:

מאחורי הפחד ממוות – אניטה מורגי – שלושת העקרונות:

כשאנחנו חיים ממקום של פחד ממוות, זה למעשה גורם לפחד לחיות. זה גורם לנו לחיות ממקום של פחד. כשאנחנו פוחדים ממחלה, אנחנו פוחדים מהתהליך של המוות, לא מהמוות עצמו. בסופו של דבר אנחנו מקלקלים את החוויה שלנו של חיים. כשאנחנו מתקרבים למוות חלק מאיתנו חווים חרטה. אולי נחשוב שלא עשינו את זה ואת זה. זה לא דבר רע להרגיש כך. הרעיון הוא רק להיות מי שאתה ולעשות הכל כך שכשתגיע לנקודה הזאת לא תתחרט. אבל הדבר הגדול ביותר הוא שכאשר אנחנו חוששים מהמוות הפחד נוטה לחבל בחוויית החיים שלנו.
אנחנו כולנו הולכים למות. זה בלתי נמנע. זה יקרה. אנחנו לא יכולים לשלוט בזה. ואנחנו אפילו לא יודעים מתי. הרעיון של להתגבר על פחד המוות הוא כדי שנוכל לחיות את החיים. ואנשים שונים יצטרכו דברים שונים כי לכל אחד פחד אחר. הסיבות לפחד שונות. יש אנשים שפוחדים ממוות כי הם דתיים. כי הם פוחדים מהשיפוט. הם תמיד מפחדים שהם לא היו מספיק טובים בחיים.  יש מי שפוחד מקרמה, מגלגול נשמות, פחד מלחזור ולהצטרך לעשות הכל שוב. כי החיים מייגעים. 

כשאתה חי ברגע הנוכחי, כשאתה חווה את אלוהים, כשאתה אוהב את חייך ברגע הזה, שום דבר מהדברים האלו לא משנה יותר. 

אנחנו לא פה כדי לחוות פחד או כדי לסבול. 

אנחנו סובלים מפחד שאנחנו לא טובים מספיק או פחד מהעתיד. כשנחנו יודעים שבאמת אין שום דבר שאנחנו צריכים להיות או לעשות. שום דבר. זה למעשה המצב של אושר או שלווה. 

זה כמו כרטיס חינם מהכלא של הפחד.

אחת הסיבות להרגשת פחד היא שאנחנו מודדים את העתיד שלנו לעומת העבר. אנחנו משליכים את העבר על העתיד שלנו. למשל אם אנחנו רואים אנשים סובלים או מתים אנחנו מתחילים לחשוב אוי, זה יכול להיות אני, ואתה מתחיל להקרין ולדמיין. או אם היתה לך אבחנה של מחלה בעבר אבל אתה בסדר עכשיו, אתה ממשיך לפחד שזה עלול לחזור. כי אנחנו ממשיכים להקרין את העבר שלנו לעתיד שלנו. 

אני רוצה שתדמיינו שאתם נושאים את תרמיל הגב שלכם על גבכם. ויש בו כדור באולינג כבד, שאולי שוקל 5 או 9 קג. הכובד שונה מאדם לאדם. כל אחד נושא את תרמיל הגב שלו. הסיבה שהתרמיל הזה כל כך כבד הוא הצטברות כל הטראומות והקשיים והצרית והבעיות שהיו לך כל חייך. יש שם את הפחדים שהצטברו מכל החיים שלך. כל פעם כשהרגשת פחד. כל פעם כשמישהו אמר לך כשהיית צעיר שעליך לעבוד קשה להרוויח כסף, כסף לא גדל על העצים אז אל תבזבז אותו כך. או אם מישהו אומר לך שעליך לדאוג לבריאותך. שהבריאות שלך שברירית. אתה יכול לקבל מחלת לב אם תעשה את זה. אז עכשיו יש חשש שאם אעשה את זה אני יכול לקבל מחלת לב. וזה נכנס לתיק הגב. (7:12)

תרגמתי רק חלק מהדברים. תקשיבו לאניטה בסרטון הבא ותרגישו את האנרגיה שלה, ותוכלו להתחיל לשחרר את הפחד:

אפשר לטפל בפחדים בשיטות שונות. למשל בסרטון הבא

ביירון קייטי חוקרת מחשבה של פחד:

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

עבודה רגשית ממוקדת מהירה ליצירת מציאות רצויה (בזום).

איילת גושן טיפול הומאופתי וגמילה מהתמכרויות

פגישות בזום או פנים אל פנים בירושלים.

טיפול בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר