חיפוש
חיפוש

טיפול בכעסים התקפי זעם כעס –

סובל מכעסים?

כעס? זעם? כמעט על סף פיצוץ?

כעס הוא רגש שאדם מרגיש בעיקר בעקבות חוויה של פגיעה. ההרגשה היא שעשו לי משהו רע, העליבו, פגעו בי או במשפחתי או ברכושי, הזיקו לי. אני כועס. לעיתים כעס מגיע עד כדי זעם, כלומר, הוא מתגבר מאד מאד. רבים מאיתנו חווים כעסים, ואולי אפילו חווינו פעם בחיינו זעם, אך יש אנשים שנמצאים במצב של כעס, כועסים, או אפילו זועמים, שעות רבות, ימים ואפילו שנים. אירוע או אירועים מסוימים,  גורמים להם כעס בלתי פוסק שאינם יכולים להשתחרר ממנו. כעס זה יכול להתבטא בהתפרצויות לא נשלטות, או שהוא נשלט ונשאר חבוי בפנים. הכעס משפיע על כל תא ותא בגוף.

הקשיבו לשיר הזועם של מטליקה – Metallica st. anger: כעס סביב הצוואר שלי, לא מכבדים אותו, הוא מתפרץ החוצה, אני צריך קול כדי לאפשר לעצמי, אני מרגיש את העולם שלי רועד כמו רעידת אדמה, אני רוצה ריפוי של הכעס, אני רוצה את הכעס שלי רק לעצמי, אני רוצה שהכעס לא ישלוט, שהוא יהיה אני…

הקשיבו לשיר הכועס הזה – כך מרגיש כעס בתוכנו:

זעם או כעס משפיע על בריאותך

כעסים שאינם חולפים, כעס שאתה מרגיש במשך חודשים או שנים,

יכולים להביא את גופך ל:

  • התקף לב
  • סכרת
  • לחץ דם גבוה
  • כאבים
  • סרטן
  • מחלות רבות נוספות

זעם או כעס יכול להשפיע על הסביבה, על המשפחה, על היחסים

  • כעס יכול להרחיק אותך מילדיך
  • כעסים מובילים ליחסי עבודה לא תקינים
  • כעס יכול להוביל למתח בינך ובין חבריך
  • כעס יכול לגרום ליחסים לא תקינים עם בן/בת זוגך ואפילו עד כדי גירושין

מנסה להפעיל שליטה על הכעס, אבל זה לא פותר את ההרגשה בפנים?

הומאופתיה נותנת פתרון של רפואה שלמה ולא רק שליטה לטווח קצר

לאחר שחרור מכעס, זעם, חוזרת הרגשת נינוחות

  • צור קשר  איילת גושן : 050-2070766  כדי לשאול כל שאלה, או כדי להתחיל לטפל בכעס שלך כבר עכשיו

 

 א.ד. מספר:

"הייתי נדלק בקלות. הייתי חייב להגיב. צעקתי, כי באמת חשבתי שאני משפיע רק כשאני צועק. בכלל חשבתי שאנשים חייבים שיתנהגו אליהם בצעקות ושום דבר אחר לא מזיז אותם. אהבתי את הפחד הזה שהרגשתי שהיה כשהייתי בסביבה. היום הדברים לא מעצבנים אותי כמו קודם. גיליתי גם שיותר משפיע כשאני מדבר בחיוך. החיוך בא לי בטבעיות. אני לא מתאמץ. זה באמת פחות מעצבן. התגובות שלי הרבה פחות אימפולסיביות. שינוי אדיר! תודה איילת! "

כעס או זעם: לכל אחד התגובה האישית שלו

שני סוגי תגובה מרכזיים:

  • האדם המופנם יותר, או זה אשר "מומחה" ב שליטה עצמית, אינו מבטא את הכעס. בתוך תוכו כולו מלא כעס ואפילו זעם, אך כלפי חוץ הוא יחייך, יראה רגוע, יטפל בילדיו ובמשפחתו וישדר "עסקים כרגיל".
  • ה"נדלק בקלות" הוא זה אשר הרבה דברים מרגיזים אותו, ובזמן כעס הוא מגיע מהר מאד לזעם. הוא לא מספיק אפילו לחשוב על המילה "שליטה". ילדים כועסים וזועמים יכולים לבעוט, לקלל, להרביץ. לצערנו גם מבוגרים שמגיעים ל זעם יכולים להיות מעורבים בקטטות או להתבטא בדרך שיצטערו עליה מאוחר יותר. הם יכולים גם למצוא עצמם במאבקים משפטיים עם כל העולם.

אף אחד מאיתנו, החווים כעס או זעם, אינו בדיוק הטיפוס הראשון, או הטיפוס השני. בדרך כלל החוויה הפנימית היא שאני כועס, אני מנסה לשלוט בכעס, ובזמנים מסוימים הוא פשוט עולה על גדותיו ומתפרץ. אף אדם לא אוהב את התפרצויות הזעם שלו. לאחר התקף זעם או אפילו כעס מילולי, יש לעיתים קרובות רגשות אשמה.

כעס או זעם מזיקים לבריאות

בזמן שליטה כאשר הכעס לא מתבטא כלפי חוץ, כל תא ותא בגופנו, כל איבר פנימי וחיצוני, חווים את הכעס אשר מוסתר מבני האדם שסביבך. הכעס לא "נעלם". הכעס מופנה פנימה אל תוך הגוף, במקום החוצה אל העולם. אם גופך חווה כעס לאורך זמן, בריאותך משתבשת בהדרגה. בתחילה זה לא מורגש, אך לאחר זמן נוצרות מחלות. ככל שהכעס הוא כרוני, כלומר מתמשך, כך יכולה להווצר מחלה כרונית, מתמשכת. כעס משפיע על מערכת החיסון ויכול לגרום לנו להיות רגישים יותר לוירוסים וחיידקים, וגם, כמו כל מתח או לחץ, גורם הכעס לגוף להזדקן מהר יותר.

גם אנשים שכל הזמן מפנים כעס או זעם החוצה לבני אדם אחרים, לא פטורים מהשפעת הכעס על גופם ונפשם. הכעס יכול לשכוח לרגע בזמן שהאדם הזועם צועק או אפילו פוגע באדם אחר, אך למעשה הכעס לא עובר, הוא ממשיך להזיק בתוך גופנו. גם אם כעסת מאד, ואולי אפילו נקמת או פגעת באדם אחר בגלל כעס זה, רגש הנקמה, או השמחה לאיד, גם הם רגשות שליליים אשר פוגעים בנו גופנית ונפשית ויוצרים בגופנו מחלות.

למעשה, מבחינה הומאופתית, ניתן לאמר שלא הכעס הוא שיוצר את המחלות הגופניות. הנטייה לכעוס קיימת בתוכנו, וגם הנטייה לאותן מחלות קיימת בתוכנו. בנוסף קיימות בנו נטיות אחרות אשר מרכיבות את אופיינו ומצבנו הגופני. כל הנטיות האלו יכולות לא להתבטא, ולא להתממש, כאשר אנחנו בבריאות שלמה ובאיזון. ישנו מוקד פנימי בתוכך, כוח החיים שלך, שכאשר אינו באיזון ובשלווה, נוצרים אותם כעסים ומחלות. בטיפול בעזרת הומיאופתיה קלאסית אנו מביאים את כוח החיות בחזרה למצב איזון ובכך פותרים באופן יסודי את הכעס והתחלואים האחרים.

יש אנשים אשר חיים בכעס רב וכלל אינם מודעים לכך

הם מגיעים לרופא או לפסיכולוג, או להומאופת, בגלל בעייה גופנית כלשהי, בגלל כאב, בגלל אלרגיה, או אפילו דלקות חוזרות. חלקם באים בגלל מתח או לחץ ולא מודעים לכעס. מבחינתם, הם לא כועסים כלל. פשוט האנשים סביבם מתנהגים לא בסדר, והם רק מגיבים לתוקפנות של הסביבה. רק לאחר טיפול הומאופתי, אשר מכוון תחילה לבעיה הגופנית האחרת שרצו לשפר, כאשר הם נהיים יותר רגועים, כאשר הסביבה נהיית פחות מרגיזה, הם מודעים לכך שקודם היה בהם כעס או זעם רב.

ריפוי הכעס שלך והמחלות האחרות שיש לך:

שיטות טיפול קוגניטיבי התנהגותי, או פסיכולוגיות:

קיימות היום סדנאות רבות שבהן אפשר ללמוד ניהול כעסים. יש גם טיפול קוגניטיבי התנהגותי. בטיפולים אלו תלמד ותתרגל  אבחנה של תחושת כעס כשהוא מתפתח ויצירת התנהגות אחרת או תגובה שונה מהתגובה שהורגלת אליה.

יוגה, תרגול נשימות, מדיטציה

אני ממליצה מאד ללמוד כל שיטה שיכולה לגרום לך להירגע. בקרוב אוסיף דוגמאות והמלצות לנשימות ומדיטציות.

ריפוי כעס בעזרת הומאופתיה קלאסית:

הומאופתיה אינה מבקשת ממך ללמוד התנהגות אחרת, תוך תרגול. כאשר קורה שינוי בעקבות הומאופתיה, הוא קורה בעצמו באופן לא מודע ובהדרגה.

הומאופתיה מתאימה לך תרופה הומאופתית טבעית (רמדי), אשר נבחרת במיוחד בשבילך לפי מכלול המאפיינים שלך. כדי להתחליט מהי התרופה ההומאופתית שתשנה את הכעס שלך, יש להכיר אותך בכל הרבדים שלך. נכיר את אופי הכעס שלך, איך אתה חווה אותו ומתי הוא קורה. נכיר את ההתנהגות של גופך, למה אתה רגיש, מה אתה אוהב או לא אוהב לאכול. נכיר את הרגשות שלך, מה גורם לך שמחה או עצב, ונכיר גם פחדים, חששות או תופעות אחרות שיש או היו לך. כאשר נצרף את כל הפאזל האישיותי הזה נוכל לבחור עבורך תרופה הומאופתית השמתאימה לך בדיוק. תרופה (remedy) זאת תעזור לך, ובהדרגה תרגיש שיש לך פחות כעסים באותם מצבים שקודם לכן היו קשים לך יותר.

ישנן עשרות הכנות הומאופתיות שונות, המתאימות לסוגי כעס שונים – כלומר לאנשים שונים.

הומאופתיה
מהי הכנה הומאופתית?

לפניך 3 דוגמאות להכנות הומאופתיות אשר מטפלות בכעס או זעם אצל אנשים בעלי אופי שונה לחלוטין:

  • Staphysagria

לתרופה הומאופתית זאת זקוק אדם עדין שרגיש מאד לעלבון. פגעו, או פוגעים בכבודו. הוא אדם שנמנע ככל יכולתו ממריבות. הוא ישתדל לא להגיב על אותם עלבונות שהוא חווה אך מרגיש אותם בתוכו בעוצמה. הוא ינסה לשלוט ברגשותיו. בכלל זהו אדם עם שליטה גבוהה. אדם רומנטי שנוטה להתאכזב בקלות.

מבחינה גופנית מרבית הבעיות שלו בצד ימין של הגוף. קר לו יחסית לאחרים.

לעיתים ישנה נטיה להתמכרות למשל לאוכל, לעבודה, לאלכוהול.

  • Lyssinum

התפרצויות אלימות של כעס ואחריהן חרטה.

אדם הזקוק לתרופה הומאופתית (רמדי) זאת, מרגיש שסבל עינויים של ממש. עינויים אלו  יכולים להיות מאדם שהוא קשור אליו או תלוי בו, למשל אישה המרגישה שבעלה גורם לה סבל רב. הרגשת הזעם, הכעס העצום, גורמים לאדם זה, להגיב באופן אלים, להתפרץ, להכות, לשבור, כי אם לא יעשה זאת הוא ימשיך להיות מותקף.

לדוגמא נתאר לעצמנו אדם שמחפש תשובה לשאלה בספר כלשהו. הוא קורא, קורא עוד ועוד, הופך בדפים, ועדיין לא מוצא. בפרץ של כעס מוצא עצמו קורע את הספר לגזרים. כעבור כמה דקות הוא מתחרט ומתחיל להדביק את הספר.

אדם זה חווה החמרה במצבו ממראה או קול של מים זורמים, מחום השמש, ממראה של עצמים בוהקים.

הוא חווה הטבה במצבו ממסאג'.

אדם זה רגיש מאד לרעש, לאור, למים.

  • Hepar-Sulpuricum

תרופה הואופתית (רמדי) זאת מתאימה לאדם שמצד אחד הוא רגיש מאד, בעיקר לבטחון שלו ושל משפחתו, ומצד שני יש בתוכו "אש". הוא פגיע בכל הרמות וזה מוביל אצלו להרגשת חוסר ביטחון ולצורך בתמיכה, הגנה, עזרה בעיקר בתחום הכספי או בנושא מעמד. הוא נוטה להיות בלחץ או מתח בעקבות סיפורים קשים שהוא שומע ואשר משפיעים עליו, כאילו קרו לו. פתאום, ממשהו פעוט לכאורה, עלבון כלשהו, אפילו כאב כלשהו, הוא ניצת, מאיים, כועס מאד, זועם, מדבר בגסות, מרגיש רצון כמעט להרוג, אבל מגיב בדרך כלל מילולית בלבד.

קר לו מאד יחסית לסביבתו. מאד מחפש להתחמם.

האם אחד משלשה התאורים הנ"ל מזכירים לך את עצמך?

גם אם לא, יש כאמור עוד עשרות הכנות הומאופתיות שונות אשר מטפלות בכעס או זעם. אנו נמצא את ההכנה ההומאופתית אשר תעזור לרפא את הכעסים שלך ותתן לך רוגע.

  • צור קשר  איילת גושן : 050-2070766  כדי לשאול כל שאלה, או כדי להתחיל לטפל בכעסים שלך או של ילדך כבר עכשיו

אנחנו מצביעים: מה הייתי רוצה לשפר בעצמי או בחיי?

(אפשר לבחור כמה אפשרויות, ואפשר לראות אח"כ מה אחרים הצביעו)

מה הענין שמפריע?

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

בעיות עיכול

בעיות עיכולפחד משינויחרדה, אלרגיה אלרגיה לירקות מיכל הגיעה אלי אחרי שנואשה מהבעיה שהופיעה אצלה בשנים

לקריאה »

סרטן – ריפוי!

סרטן ניתן לריפוי היום, באחוזים גדולים של הצלחה, בעזרת תרופות הומאופתיות והפרוטוקולים של בנרג'י – שיטת טיפול ספציפית למחלת הסרטן, עם 150 שנות ניסיון. לכל סרטן הטיפול המסויים שלו.

לקריאה »

עבודה רגשית ממוקדת מהירה ליצירת מציאות רצויה (בזום).

איילת גושן טיפול הומאופתי וגמילה מהתמכרויות

פגישות בזום או פנים אל פנים בירושלים.

טיפול בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר