חיפוש
חיפוש

פחד? מה מפחיד אותך? | הומאופתיה קלאסית לטיפול בשורש הבעיה

פחד, פחדים, פוסט טראומה?

טיפול הומאופתי יכול לעזור!

פחדחלקנו חווינו בחיינו חוויה קשה אשר טבעה בנו פחד עמוק, עד כדי אימה. אם פעם רדף אחרי או נשך אותי כלב,  טבעי שיתפתח אצלי פחד מכלבים, אבל, רוב האנשים שפוחדים אינם זוכרים אירוע טראומטי שבעקבותיו התפתח פחד כזה.

הפחד הזה אשר נמצא בתוכנו אינו מעיד על חוסר אומץ.

פחד קיים בנו כדי להגן עלינו. אנו נולדים עם יכולת לזהות מצבים מפחידים, כדי שנוכל לזהות מה מסכן אותנו. ואמנם נכון – עלולים להיות מצבים שעלינו להתמודד בהם, להמנע מהם או אפילו לברוח מהם – להתרחק. אבל אצל חלק מאיתנו אותו פחד שאמור להתריע במצבים מסוכנים, מגיב בעוצמה שאינה פרופורציונית לאירוע. במקום להוות סמן למצבים מסוכנים באמת, הפחד עלול להתעורר גם במצבים לא ממש מסוכנים ולהשתלט. כאשר אדם מרגיש שהוא פוחד יותר מדי, שהפחד מעכב אותו או נמצא במחשבה שלו ולא מרפה, כדאי לטפל בכך.  לאחר טיפול מתאים יורגשו שחרור והקלה ממעמסה שהעיקה.

הפחדים מאד מגוונים. נמנה חלק קטן מהם:

פוסט טראומה : טראומה אשר היתה לפני זמן רב, לפעמים בשנות הילדות, ממשיכה להשפיע על האדם ועל חייו במשך חודשים או שנים. הוא מרגיש שהוא עדיין בתוך אותה אימה שבה היה, למרות שמקור האימה כבר אינו שם בפועל. הוא חווה את הפחד ואת האימה כאילו הם קורים ברגע זה.

פחד מחושךפחד מחושך : פחד אשר שכיח מאד אצל ילדים הוא הפחד מחושך, או פחד מדברים איומים שעלולים לקרות בחושך – מפלצות ודמויות מפחידות. בחושך לא רואים והכל נראה מאיים. הפחד הזה שכיח עד גיל מסויים, אך אנו מצפים שהוא יעבור מאוחר יותר. הבעיה היא שחלק מאיתנו המבוגרים ממשיכים לפחד.

פחד להיות לבד : ילדים פוחדים להיות לבד. זה הגיוני עד גיל מסויים כי ילדים באמת לא יכולים להסתדר לבד. אבל אם אני בת 30 ועדיין פוחדת להיות לבד, זה בהחלט יכול לשבש את חיי. אינני יכולה להיות לבד בבית. אני מחפשת כל הזמן חברה ולכן עלולה להתפשר על האנשים הלא נכונים.

2 הפחדים השכיחים ביותר אצל מבוגרים הם הפחד לדבר מול קהל והפחד ממוות.

ישנם פחדים נוספים רבים מאד: פחד מגברים, פחד מאגרסיביות, פחד מגנבים, פחד מנחשים (או מחיות אחרות), פחד מגבהים, פחד ממקומות סגורים ואפילו שמעתי פעם ממישהו שהוא פוחד מפרפרים. כל דבר יכול להיות מפחיד. והבשורה הטובה היא שניתן לטפל בזה.

מה ההבדל בין פחד וחרדה ?  הפחד הוא חשש ממשהו ברור: חיה מסויימת, טיסה, מצב, וכדומה. החרדה הוא חשש ממשהו מעורפל: משהו נורא, אני לא בטוח מהו, עלול לקרות ואני לא יודע מתי.

פחד עלול לגרום למתח, ומתח מסכן את בריאותנו.

טיפול הומאופתי:

ב הומיאופתיה אנחנו לא מטפלים באדם רק לפי הפחד שלו, כלומר לא כל האנשים עם "פחד לדבר מול קהל", יקבלו אותו טיפול. בהומאופתיה נקפיד להכיר את האדם לעומק. נלמד את המאפיין את האדם והמייחד אותו. אנו מתעמקים בכל זוית של הסיפור האישי וגם בפרטים שאינם קשורים לאותו פחד שהגענו לפתור.הפחד, ממה האדם מפחד, כמובן חשוב לצורך אבחון, אבל חשובה גם החוויה האישית המיוחדת לאותו אדם מול אותו הפחד ומול מצבים מגוונים אחרים בחייו.

גם תחומים כלליים מעניינים לצורך אבחון, כמו מה האדם אוהב לאכול או האם קר לו או חם לו.

הייחוד של האדם מדריך את ההומאופת איזה הכנה הומאופתית תיבחר עבורו (דוגמאות להתאמות הומאופתיות בהמשך העמוד).

פחד מעכבישיםניקח כדוגמה פחד מעכבישים, שאנשים רבים סובלים ממנו. במה שונה ומיוחד אדם אחד הפוחד מעכבישים מאדם שני? מהם הסממנים המאפיינים כל אחד מהם?

  • משה למשל יכול להרגיש כעס, זעם או תוקפנות כשהוא רואה עכביש. אולי המילים כעס ותוקפנות קשורות גם לחיי היום יום של משה.  אולי משה חושש מתוקפנות בחיי היום יום שלו, או שאולי להיפך, אולי הוא מגיב בתוקפנות (מילולית) כשדוחקים אותו לפינה. 
  • אדם אחר, דוד, אשר פוחד מעכבישים יכול להיות אדם רגיש מאד ועדין. בכל פעם שדוד רואה עכביש גופו מתכווץ, משתתק, או שאינו יכול לזוז. מרוב שיתוק הוא לא יכול לדבר ואפילו לא לצעוק. לפעמים הרגשת השיתוק קורית לדוד גם כאשר מדברים אליו לא יפה או מעליבים אותו.

משה ודוד מרגישים אחרת לגמרי בפגישה עם עכביש. הם יקבלו טיפול הומאופתי המתאים להרגשה שלהם.

אנו מתאימים תרופה הומאופתית (רמדי) על פי התמונה הכוללת של כל אדם ואשר מורכבת מהבעיה איתה הגיע (כמו בעיית הפחד), ותסמינים נוספים המאפיינים את האדם בתחומים רבים בחייו.

3 דוגמאות לתרופות הומאופתיות לטיפול בפחד:

הומאופתיה
מהי הכנה הומאופתית?

Medor

תרופה (remedy) זאת מתאימה לאדם עם פחדים רבים : פחד קהל, פחד מעכבישים, פחד מכלבים, פחד מרעש פתאומי ועוד. אנשים אלו מתעוררים בקושי בבוקר ויותר ערניים בלילה. יש להם לעיתים בעיות זיכרון או ריכוז. הם מחפשים ריגושים ומצד שני חוששים מלהכנס לפרוייקטים חדשים ונמנעים ממצבים אלו.

Bellad

תרופה הומאופתית זאת מתאימה לאנשים שנמצאים בפחדים רבים. בין הייתר הם פוחדים מאד מכלבים. בעיקר מכלבים שחורים וגדולים. יש להם חלומות ביעותים וכשהם חולים יש להם חום גבוה מאד, עיניים בורקות, פנים אדומים ודמיונות מפחידים.

Stront-c

הומאופתיה זאת מתאימה לריפוי של פחדים ממצבים חדשים. האדם פוחד להתחיל משהו חדש וזקוק לשם חיזוק למישהו שיעזור לו, שיוביל אותו ושידריך אותו. הוא גם פוחד מאנשים חדשים.

נתתי על קצה המזלג 3 מתוך מאות רבות של תרופות הומאופתיות שמתאימות לטפל במצבי פחד. לכל אדם החווה בעיה דומה לאלו שתוארו, ניתן לבחור התרופה ההומאופתית (רמדי) המתאימה לתמונתו השלמה.

צור קשר כדי להתחיל לטפל בפחד או בבעיה אחרת, או כדי לשאול ולהתייעץ.

 

אנחנו מצביעים: מה הייתי רוצה לשפר בעצמי או בחיי?

(אפשר לבחור כמה אפשרויות, ואפשר לראות אח"כ מה אחרים הצביעו)

מה הענין שמפריע?

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

בעיות עיכול

בעיות עיכולפחד משינויחרדה, אלרגיה אלרגיה לירקות מיכל הגיעה אלי אחרי שנואשה מהבעיה שהופיעה אצלה בשנים

לקריאה »

עבודה רגשית ממוקדת מהירה ליצירת מציאות רצויה (בזום).

איילת גושן טיפול הומאופתי וגמילה מהתמכרויות

פגישות בזום או פנים אל פנים בירושלים.

טיפול בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר