חיפוש
חיפוש

OCD | אובססיה | אובססיביות | טיפול הומאופתי

מחשבות טורדניות? אובססיביות? אובססיה? 

OCD ?

טיפול בעזרת הומאופתיה למען בריאות נפשית רגשית וגופנית

מהי הפרעה כפייתית, טורדנות, אובססיה, אובססיביות, OCD ?

מחשבות כפייתיות טורדניות אובססיביות אובססיה OCDהסובל מהפרעה טורדנית כפייתיתאובססיה חושב שוב ושוב את אותן מחשבות אשר לא נותנות לו מנוח, או שיש לו צורך כפייתי לחזור ולבצע פעולה שוב ושוב את אותה פעולה. מחשבות טורדניות יכולות להיות אודות משהו או מישהו שיכול להזיק להם, והנזק יכול לעיתים להיות קשור למעשה שעליהם לעשות או שעליהם להמנע מלעשות. דוגמא להתנהגות כפייתית שכיחה היא שטיפת ידיים חוזרת, או ספירה חוזרת או ביצוע טקס מסויים. אנשים עם מחשבות טורדניות או פעולה כפייתית אשר חוזרת על עצמה, מנסים לשלוט על מחשבותיהם או על פעולותיהם ללא הצלחה. מצב זה מפריע להם בתפקוד.

מחשבות טורדניות או אובססיביות קשורות לעיתים קרובות לחרדה. אנשים שיש להם חרדות מנסים להימנע מהחרדה, מהחשש שמשהו נורא עומד לקרות,  ומפתחים התנהגות כפייתית כדי לשלוט באותה חרדה. למשל אנשים אשר חוששים ממחלות ויש להם חרדה שיידבקו באיזה מחלה ויראלית, מפתחים הפרעה טורדנית כפייתית של רחצה לעיתים קרובות, שטיפת ידיים,  או אפילו הימנעות ממגע עם אנשים. החרדה לבריאות מזינה את ההפרעה הטורדנית.

הסיבות לאובססיה אובססיביות:

הסיבות להתנהגות הכפייתית, לא ידועות בדרך כלל. הנטייה האישית, יכולת הגוף והנפש ללקות בהם, קיימת באדם מיום הולדתו והיא לפעמים נטייה גנטית העוברת במשפחה. אין זה מחייב שאדם עם נטיה מולדת כזאת יחלה בימי חייו בהפרעה כפייתית טורדנית.  כשנוצר צרוף של גורמים  פסיכולוגיים וחברתיים, יש לו סיכוי ללקות בהפרעה כזאת.

מומחים לרפואת הנפש משתמשים בשיטות שונות לעזור לאנשים להתגבר על מחשבות טורדניות, כמו גם על חרדות אחרות. השיטות כוללות תרופות פסיכיאטריות, פסיכוטראפיה ופסיכולוגיה התנהגותית. שיטות נוספות כמו תרגול, היפנוזה, מדיטציה וביופידבק לעיתים מוכיחות את עצמן.

טיפול הומאופתי:

בהומיאופתיה אנו מחפשים את המיוחד לאדם, את מכלול התסמינים המאפיינים אותו. כל אדם שסובל מ OCD, מהפרעה טורדנית כפייתית, חווה את ההפרעה הכפייתית באופן שונה מהאחרים. האם החוויה של החרדה היא יותר גופנית? האם היא פחד שדומה לפחד מוות? האם היא הרגשה של חוסר ערך עצמי? האם היא פחד להישאר לבד בלי עזרה?

בנוסף למאפייני החרדה או האובססיה, מחפשים ב הומיאופתיה מאפיינים נוספים שיש לאדם זה, שאינם קשורים לבעיה שאותה הציג. אנו מתאימים הכנה הומאופתית (רמדי) על פי התמונה הכוללת של כל אדם ואשר מורכבת מהבעיה איתה הגיע, המחשבות המטרידות או ה OCD, וסימפטומים נוספים המאפיינים את האדם בתחומים רבים בחייו.

לאחר שיחה ארוכה ומפורטת אנו בוחרים לכל אדם הכנה הומאופתית (רמדי) אשר תרפא אותו בהדרגה מההפרעה הטורדנית.

שלוש דוגמאות לטיפולים הומאופתיים בהפרעה טורדנית כפייתית:

הומאופתיה
מהי הכנה הומאופתית?

Carc

אנשים הזקוקים להכנה הומאופתית (remedy) זאת הם מאד אובססיביים בכמה נושאים. אלו אנשים מאד נקיים ומסודרים. מצד אחד הם רגישים ורכים ומצד שני יש בהם שתלטנות הנובעת לעיתים מחשש שאם לא יעשו כמו שהם מבינים, ייתכן שיקרה משהו נורא. מהסיבה הזאת הם משליטים את דיעותיהם על משפחתם ומצפים גם מעצמם להיות הטובים ביותר בתחומים רבים. החיים שלהם נראים להם ככאוס או כהר שקשה לעבור אותו. המשימות נראות גדולות ומסובכות.

Lac-h

אדם הזקוק להכנה (רמדי) זאת חושב כל הזמן האם זה בסדר שהוא מעוניין בטובת עצמו, בהתקדמות שלו, או שעליו להשקיע מירב זמנו בחברה ובקהילה. מחשבה זאת מטרידה ומענה אותו. האם עלי לדבר אתד דעתי באופן חופשי או עלי לשתוק ולתת ביטוי רק לדעת הרוב. הרגשה שלאף אחד לא אכפת ממנו, הוא מבודד וזנוח.

Iod

הזקוקים להכנה הומאופתית זאת הם אנשים יצירתיים. מטרידה אותם המחשבה שמישהו קרוב אליהם, אפילו בן משפחה, עושה להם משהו איום ונורא, בגידה איומה שהם חווים כמו סכין בגב. הקרובים אליהם הם הרעים ביותר. יש להם לעיתים בעיות בבלוטת התריס, חם להם מאד והם פעילים ובתנועה.

אלו הן רק 3 הכנות הומאופתיות מתוך מאות הכנות שונות המטפלות בביטויים רבים של OCD התנהגות אובססיבית או מחשבה טורדנית. בהומאופתיה נתאים לך את ההכנה המדוייקת אשר תעורר את גופך להחזירך לבריאות.

כדי לשאול כל שאלה וכדי שנבדוק יחד האם הומאופתיה יכולה לעזור לפתרון הקושי שלך

צור קשר איילת גושן 050-2070766

אנחנו מצביעים: מה הייתי רוצה לשפר בעצמי או בחיי?

(אפשר לבחור כמה אפשרויות, ואפשר לראות אח"כ מה אחרים הצביעו)

מה הענין שמפריע?

התגובות שלכם בפייסבוק:

9 תגובות

  1. אני חושבת שיש להפרעה הזאת סיבה דיי ברורה.
    זה נוצר כאשר לאדם יש דבר שבוער לו כל כך ,שהוא בראש מעיניו ,שזאת הסיבה העיקרית בדרך כלל בחייו ..דבר הכי חשוב או הכי אהוב ..דבר או שעזר לו כדי להתגבר על קריסה של ממש הוא שהוא מועד הפחד הענק.ובמקביל אדם זה הוא גם בעל ערך עצמי מאוד נמוך,כך שאותו ה"דבר" מבטל את האדם כמעט לחלוטין,ובמקרה שאין לו שליטה על הדבר וכמעט ואין לו בכלל אלא ממששליטה על הדבר-האדם כאילו נמחק מהתמונה והוא מתייאש ומוותר.במיוחד אם הוא לא יודע מה הבעיה והוא מתחיל לחשוב שהוא משוגע ומכניס למודעות שלו פעם אחר פעם בכל התנהגות כזו,עוד ועוד פעם את העובדה שהוא לא בסדר וזה ממש אפקט פיגמליון עד שהוא באמת
    מאבד עצמו.וזה לא באמת חשוב מה האובססיה,אם במחשבה לחשוב 3 סמלים כדי שלבן אדם
    הכי אהוב בחיים שלך(ה"דבר"),לא ייקרה דבר)שהרי נוצר כאן קונפליקט…אם לא אחשוב 3 סמלים כפי שדמיינתי..ייקרה לו כך וכך…אחד מהסיבות היא שאתה תלוי בבן אדם ..כי הוא משמעותי בחייך .יכול להיות מאוד בגלל שהוא הרים אותך מקריסה של ממש.
    הבן אדם מודה בתוך תוככו שזה לא באמת "כלי" חזק..אז הוא מפתח איזו שהיא אמונה,שהכלי הזה הוא בעל ערך עמוק ..עד שהוא מאמין בכך שיש לו משמעות באמת ..בדברים כגון מחשבות הוא מאמין שזה למשל אצל כולם כי יש פה גם הגיון באובססיה אבל לא תמיד הוא בא אל הפועל….אבל במקרים של יריקה הוא יורק אז הוא מבין שזה לא באמת עוזר אבל אין משהו חזק מספיק להישען עליו ששווה ערך לאותו ה"דבר".
    לדעתי כן יש פיתרון שאפשר לעשותו אותו עם עצמך.האחד להתעלם ממש מן הפחד ולתת לעצמך לחשוב שהדבר הכי גרוע שצריך לקרות ייקרה ל"דבר" וזה לא מעניין אותי" גם אם לעיתים נוצר מצב שבמקרה הדבר כבר קרה לפני שחשבת שזה עוד יותר מחזק את הסיבות למה להמשיך בטקסים או במיוחד דבר שקרה אחרי שחשבת וזה מחזק את עמדתך הלא רצונית בעניין ,ואתה מאשים עצמך בעניין כי נתת לאותו הטקס ,נגיד המחשבה,כח מסויים ,ואז אתה מאמין שזה בגללך וגם מאמין שעלייך להמשיך בטקסים שנגד אותה פעולה שיכולה להזיק ל"דבר".
    דרך שניה-להוריד מערך הדבר ולחשוב עליו שלילי אפילו עד כדי שינאה למשך תקופה שייתרגל בה האדם ,ואז לחזור לחשוב עליו חיובי בהדרגתיות ולא להגיע למצב קיצון.
    דרך שלישית לא ההתעלמות -להיות מודע לבעיה ,לא להילחם בה.ולקבל חיזוקים תמיד על עצמך בין אם בביטחון עצמי בין אם באמונה ,ובכך כשאתה מרוענן וזך מפחדים וחששות,אתה מבין שזה שטויות ושהכל טוב באמת.כמובן שזה תלוי עד כמה אתה מחוזק.
    בנוסף למה שהזכרתי קודם לכן לא להלחם בפחדים,הסיבה לכך נורא פשוטה ,ככל שאתה יותר אובססיבי ל"דבר" ,כל דבר קטן שמשתנה בטקס שלך וההפך ממה שהרגלת עצמך בטקס יכול לגרום לעוד אובססיות.לדוגמא:בטקס ,על מנת, שהטבעת זהב שלך שהכי חשובה לך לכאורה לא תאבד -עלייך לחשוב 3 סמלים.נגיד דג ציפור וינשוף.במידה ואתה אומר ואתה נלחם בעצמך ,ובטעות אתה חושב על משהו אחר ודעתך נטרפת מיזה ,אתה מתחיל עם מחשבות של"לא רוצה לחשוב על זה..זה יכול לגרום כך וכך..".אז ככה כשאומרים "לא",המחשבה שאין אנו רוצים בה מתקייצת ישירות.כי כשלא נרצה לחשוב על שקל,המחשבה הראשונה שתעלה במוחנו היא שכל.יהיה לנו תמונה של שקל בראש.ואז מירוב שנטרפת געתך באותה הרגע בעניין,אתה מתחיל לפתח אובססיות חדשות כנגד,אופציות חלופיות,שבגלל שחשבת על משהו אחר נגיד אריה ,אז אתה חושב,שבגלל שחשבתי על אריה )'שזה עלול להזיק')נגד הטקס)) ,אז כנגד אחשוב על לב.במקרה של אופציות חלופיות,זה צריך להיות משהו עוד יותר משמעותי מן הטקסים הקודמים ,שזה הרי שווה ערך לטעות…עד שבאמת מגיעים למצב שהטקס עצמו נעשה ל"דבר" והטקס הוא העיקרון.יש באמת התמקדות חזקה ב-ocd על העיקרון וההגיון עצמו ועסק בדברים שחשובים לליבך.כמה שהטקסים לא הגיוניים,פעולות פשוטות יכולות לפתור אבל יש סכוי רב שהתופעה תחזור אם ממשיכים "לדפוק חשבון"

  2. איך אפשר לשלול מחשבות טורדניות? זה קשור למשהו שהגוף צריך איזה יוטמין בגוף או מערכת חסונית נמוכה אני לוקחת כדור טבע של בי רסט וכדור של כולסטרול

    1. רחלי,
      בעזרת הומאופתיה אפשר לשפר מחשבות טורדניות ולהקטין אותן.

  3. אני פעם לפני 23 שנה הייתי בודקת שהדלת סגורה והגז והדוד מספר פעמים. נאמר לי מידיד טוב שקשה לצאת מיזה ואז אמרתי לעצמי שאני חייבת להפסיק עם זה והצלחתי והפסקתי על ידי זה שאמרתי לעצמי אני חייבת להפסיק ואבדוק רק פעם אחת והפסקתי . אחרי כשנה בערך אולי יותר ראיתי כתבה של אנשים שלפני למשל תחרות ספורט כדי להצליח סופרים או עושים טקס כל שהוא בדיעבד הכתבה השפיעה עלי וההתחלה היתה שאני חייבת לסדר את הנעליים במדויק על הקווים של הבלטה אחת מול השניה זה הגיע למצב שהיום לפני כל פעולה כמעט אני סופרת מספר מזל אבל כמעט רק שאני בבית למשל להרים את הכוס מהשולחן בספירה . ליד אנשים מזיזה על השולחן פעמיים בלי שירגישו וכמעט לא יוצאת מהבית. אני די כשרונית וחכמה ומבזבזת את כל החיים שלי על זה לא אלך לפסיכיאטר מהסיבה שחושבת שזה לא יעזור אני נגד תרופות פסיכיאטריות רק בעד טבעי

  4. זה יכול לעזור גם במצבים של ocd והפרעת חרדה כללית עד קושי בתפקוד?
    וכמה זמן מתחילת הרמדי אפשר להרגיש שיפור?

    1. כל מקרה לגופו חגית,
      הומאופתיה היא תהליך, לא קסם
      תלוי באדם
      כמה זמן יש את ה ocd, והחומרה
      ובעיקר כמה ברור יהיה המצב מבחינה הומאופתית.
      לעיתים מתחיל שיפור די מהר ובפעמים האחרות לוקח יותר זמן.
      צריך סבלנות.

      1. מה הכוונה תלוי באדם?
        זה הרי משהו שנותנים לאדם שמתחיל לעשות את השינוי ואז אפשר לעשות עבודה

      2. אני מדברת לאו דוקא עד שמגיעים לשורש
        אלא לפחות להתחיל להרגיש הקלה ואיזון רגשי

        1. לפעמים מתחילים להרגיש הקלה אחרי תקופה קצרה
          אבל לא מדובר בכדור פסיכאטרי שצריך להגיע לרמת חומר מסויימת בדם
          מדובר על התאמה של הכנה למכלול האדם
          ולפעמים צריך להגיע להתאמה מדוייקת כדי להרגיש שיפור
          לכן כל מקרה לגופו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

בעיות עיכול

בעיות עיכולפחד משינויחרדה, אלרגיה אלרגיה לירקות מיכל הגיעה אלי אחרי שנואשה מהבעיה שהופיעה אצלה בשנים

לקריאה »

סרטן – ריפוי!

סרטן ניתן לריפוי היום, באחוזים גדולים של הצלחה, בעזרת תרופות הומאופתיות והפרוטוקולים של בנרג'י – שיטת טיפול ספציפית למחלת הסרטן, עם 150 שנות ניסיון. לכל סרטן הטיפול המסויים שלו.

לקריאה »

עבודה רגשית ממוקדת מהירה ליצירת מציאות רצויה (בזום).

איילת גושן טיפול הומאופתי וגמילה מהתמכרויות

פגישות בזום או פנים אל פנים בירושלים.

טיפול בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר