חיפוש
חיפוש

דיכאון? הומאופתיה קלאסית ריפוי טבעי

דיכאון?

הומאופתיה קלאסית מעוררת את כוח הריפוי הפנימי

ריפוי דיכאון בעזרת הומאופתיה הוא ריפוי האדם עצמו
הטיפול ההומאופתי אינו תרופתי
האדם מתחזק, נהיה יותר בטוח ומרגיש יותר יכול,
והדיכאון הולך ונחלש

דיכאון – אין הרגשת חיים:

דיכאון הוא מצב שבו אין תשוקה לכל מה שהיה קודם מלהיב, מרגש, לכל מה שהיה מעניין, לכל מה שאנו מכנים "חיים". אין שמחה או התרגשות להתעורר, לעשות דברים שקודם רצינו לעשות, לדבר עם אנשים, ללמוד, להתחדש.

במצב דיכאון, אם אנחנו מחייכים זהו חיוך לא טבעי, חיוך מאולץ, אנחנו לא שמים לב לפרטים או אירועים קטנים נעימים שקורים, לא מרגש אותנו גשם ראשון, אנחנו לא יכולים להתרכז בשיחה מעניינת בין חברים, לא שמים לב לפריחה הצבעונית של הפרחים, לריח של האביב.  אנחנו לא מרגישים כמעט הנאה. אנחנו מרוכזים בעצמנו ובכך שהכל שחור.

מצב כזה של דיכאון, ברמה נמוכה או יותר גבוהה, נמשך לפעמים במשך מספר שבועות. זוהי הפרעת מצב רוח שיכולה להגיע עד ייאוש.

במצבים קיצוניים יותר של דיכאון, האדם יכול להגיע עד מצב של חוסר תפקוד, כלומר, אינו קם לעיסוקי היום יום שלו, אינו מטפל בעצמו ובמשפחתו.

בתקופות דיכאון האדם חושב על עצמו מחשבות שליליות, מבקר את חוסר התפקוד שלו, אך קשה לו לצאת מחוסר תפקוד זה.

תופעות פיסיות כמו כאבים והפרעות שינה אופייניות בזמן דיכאון, והן דרך של הגוף להביע את הקושי הנפשי בו הוא נמצא.

הומאופתיה קלאסית – טיפול מעורר בריאות – יציאה ממצב דיכאון באופן טבעי:

טיפול הומאופתי יכול לעזור במקרה של דיכאון. ההכנה ההומאופתית (שאינה תרופה) תיבחר כך שהיא תתאים לאישיות שלך ולכל התסמינים המאפיינים את ה דיכאון כפי שהוא מופיע אצלך.

לדוגמא התרופה ההומאופתית איגנציה – Ignatia , מתאימה למצבים של עצב עמוק אחרי מוות של אדם אהוב. כאשר ניתן טיפול הומאופתי המתאים במדויק למצב המטופל השיפור הוא לאורך זמן.

גם תרופות פסיכיאטריות מקלות על דיכאון, אבל אינן מרפאות. במקרים רבים יש לקחתן לאורך שנים רבות או כל החיים. יש להן תופעות לוואי כמו חוסר שינה, כאבי ראש וירידה בתשוקה המינית. חלק מהאנשים הלוקחים תרופות כנגד דיכאון מפתחים בהן תלות.

בהומאופתיה אין הדחקה או הסתרה של סימפטומים. המסר המועבר ע"י התרופה ההומאופתית מעורר את כוח הריפוי של הגוף, אשר מחזיר את האדם לבריאות.

במקרה של מחשבות אבדניות או דיכאון עמוק מומלץ להתייעץ עם רופא פסיכיאטר ובמקביל להתייעץ עם הומאופת. התרופות הפסיכיאטריות ייתנו הגנה זמנית בתקופה הקשה וה הומאופתיה, באם תיבחר בקפידה, תתחיל ריפוי עמוק ארוך טווח. בהמשך הטיפול ההומיאופתי,  כאשר האדם ירגיש טוב יותר, הפסיכיאטר יחליט להפחית את התרופות הכימיות.

כאשר הרגשת הדיכאון אינה מסכנת חיים אפשר לפנות להומאופתיה בלי תמיכה פסיכיאטרית.

 

דוגמאות להכנות הומאופתיות אשר מניעות את כוח החיים הפנימי לטפל בדיכאון:

ישנן עשרות הכנות הומאופתיות אשר עשויות להועיל במקרה של דיכאון. אתן פה 3 דוגמאות. אם אינך רואה את עצמך בדוגמאות אלו, כניראה שמתאימה לך הכנה הומאופתית אחרת שאינה כתובה פה.

מעניין לשים לב שכאשר אנו מתארים תכונות וסימפטומים של אדם במצב דיכאון, אנו שמים לב גם לתסמינים שאינם קשורים למצב הרוח, כמו תשוקה למזונות מסויימים או השפעת מזג האויר.

Natrum-mur

תרופה הומאופתית (רמדי) זאת תתאים לאדם שמפנים  את הקושי ומשתדל מאד לא לשתף קרובים או חברים. לא בוכה בדרך כלל, אבל כשכבר מגיע לבכי מתייפח מרות. מרגיש שנבגד או מאוכזב ממעשה של אדם שסמך עליו. מתכנס לתוך עצמו בזמן הדיכאון. מצבים קשים מהעבר חוזרים שוב ושוב למחשבה ולא מרפים. מרגיש מצד אחד הזדהות עם דיעות של אנשים חשובים לו ומצד שני דחייה ורצון להתרחק ממי שפגע בו, ללא יכולת או רצון לברר את הפגיעה או לסלוח. תשוקה להוסיף מלח למזון. הרגשה לא טובה במזג אויר חם.

Staphysagria

אדם רגיש מאד אשר נהיה מדוכא בעקבות עלבון או פגיעה בגאווה שלו. שומר באדיקות על הכבוד שלו, אולי בגלל התחושה הפנימית שמנסים להשפיל אותו. מנסה לא לאבד שליטה. נפגע בקלות. כעס רב אשר האדם מנסה לשלוט בו ולא לתת לו להתפרץ. הרגשות גועשים עד כדי הרגשת רעד בגוף.

Ignatia – איגנציה

האדם מסתגר. לא משתף את הסובבים שלו. לא מבקש שום דבר. כאילו נפרד מהסביבה. היה מעדיף שיראו את הסבל שלו וידעו לגשת ולשים לב אליו בלי שהוא יבקש. לעיתים הטריגר למצב הוא פרידה ממישהו אהוב או מוות של קרוב. רודף צדק ולפעמים הטריגר הוא חוסר צדק משווע.

איך יוצאים מדיכאון – תרגילים וטיפים:

לעיתים קרובות אדם מחפש בהתחלה איך לצאת מדיכאון בעצמו, או באמצעים שיש לו ליד הבית. יש כמובן אמצעים כאלה כפי שמוסבר במאמרים שקישרתי, ויש מי שמצליח בכוחות עצמו להיעזר בהם, הם מצוינים וכדאי לנסות. אבל, אם קשה לך לתרגל את ההמלצות, הומאופתיה עשויה להיות פתרון מצוין כדי להניע את ההחלמה אצלך. בהצלחה!

צור קשר כדי לשוחח ולהחליט האם הומאופתיה יכולה לעזור לך

אנחנו מצביעים: מה הייתי רוצה לשפר בעצמי או בחיי?

(אפשר לבחור כמה אפשרויות, ואפשר לראות אח"כ מה אחרים הצביעו)

מה הענין שמפריע?

התגובות שלכם בפייסבוק:

4 תגובות

    1. תודה רבה יובל על ששיתפת אותנו. אני שמחה שהומאופתיה עזרה לך בנושא דיכאון.
      בריאות שלמה,
      איילת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

בעיות עיכול

בעיות עיכולפחד משינויחרדה, אלרגיה אלרגיה לירקות מיכל הגיעה אלי אחרי שנואשה מהבעיה שהופיעה אצלה בשנים

לקריאה »

עבודה רגשית ממוקדת מהירה ליצירת מציאות רצויה (בזום).

איילת גושן טיפול הומאופתי וגמילה מהתמכרויות

פגישות בזום או פנים אל פנים בירושלים.

טיפול בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר