חיפוש
חיפוש

אלימות, התעללות, מה הומאופתיה יכולה לעשות?

הומאופתיה קלאסית עוזרת במקרי אלימות

עזרה לנפגע או לפוגע, לתוקף או למותקף

אלימות התעללותזרעי אלימות והתעללות נזרעים בסביבה לא בטוחה. בסביבה שבה מרגיש הילד הזנחה, בעיקר רגשית, או בדידות. כאשר הוא לא מרגיש אהבה ותמיכה. עבור ילד זאת יכולה להיות משפחה שבה הוא לא חווה את היחסים כטבעיים והוא מרגיש מאויים. במקום כזה מרגישים גם חוסר שייכות, או חוסר אמון.

הרגשה של הזנחה, של חוסר אהבה, של בדידות, אינה תמיד אובייקטיבית. ילד או מבוגר יכול להיות בסביבה תומכת אך בגלל רגישות פנימית עצומה ולא רגילה, להרגיש מותקף או מבודד.

לעיתים מגיע האדם לעולם אוהב ותומך, למשפחה אוהבת ומחבקת,  ובכל זאת יש בו זרעי אלימות או התעללות שהם חלק ממנו. השפעות אלו יכולות להיות קשורות לתורשה או לחוויות קשות אשר חוו לפניו אחד מהוריו או אפילו בדורות קודמים להם. צריבה כזאת בתאים יכולה להשפיע הלאה בדורות הבאים. (יש מי שמאמין בגלגולים וקושר את הנטייה לאלימות גם לחוויות קשות בגלגולים קודמים).

איזה סוגי אלימות ותוקפנות יש?

  • כעס, השתלחות מילולית, העלבה, השפלה
  • מכות, התקפה גופנית
  • איום, בקשה נסתרת או גלויה להסתיר מידע
  • שתיקה רועמת: פשוט להפסיק תקשורת, לא להגיב ולא לדבר. גם זאת אלימות. כמו במצב ששכיח בין בני זוג שאחד הצדדים, כשהוא כועס, פשוט לא מדבר עם השני במשך ימים רבים.
  • חוסר התייחסות. התעלמות מהקיום.
  • אלימות עצמית: אכילה כפייתית, פגיעה בעצמי בעזרת חפצים, הרעבה עצמית.

כולנו חווים קשיים בחיי היום יום. קשיים כגון קושי כלכלי, או התמודדות עם שינוי מצב או סטטוס.  אנשים בעלי חוסר ביטחון, כאשר הם חווים קשיים הם עלולים להגיב בשנאה, קנאה, או כעס עצום. רגשות אלו עלולים להוביל לתגובה מילולית תוקפנית אפילו לתגובה גופנית תוקפנית או לכל סוג של תוקפנות המפורטת לעיל.

אלימות או התעללות היא תופעה אשר קיימת בכל האוכלוסיה ללא קשר למוצא, למעמד כלכלי, לאינטליגנציה, לדת או חילוניות. היא נמצאת ללא הבדל בכל הקהילות. היא מתרחשת בסתר ובדרך כלל סובלים ממנה נשים או ילדים. אינטואיטיבית, ברוב המקרים, האישה או הילד הסובלים מבינים שעליהם לספר על כך ולבקש עזרה. אך יש מקרים שמשהו בתוכם בכל זאת עוצר אותם מלספר. זאת יכולה להיות סטיגמה חברתית שהם פוחדים שתדבק בהם. הם יכולים לא לספר כי הם מרגישים מאויימים מהתוקף ויודעים שהוא ינסה להתנקם. ילד צעיר בדרך כלל לא מבין שהוא יכול להתלונן אצל אדם אחר, שאינו חלק מהמשפחה, כמו המורה שלו, כמו יועצת בית הספר, או לבקש עזרה מכל מבוגר שהוא מאמין בו.

אדם אשר חווה התעללות או אלימות, מרגיש אותה גם מהצד התוקף, וגם מהחברה אשר לכאורה לא רואה את המצב ולא יוצאת לעזרתו. לאחרונה שמעתי אפילו על מורות שפוחדות מילד אשר אלים כלפי כל הכתה, וגם כלפי המורים. בחלק מהמקרים וגם מערכת החינוך לא נותנת גיבוי. במקרה כזה המורה חווה אלימות משני הצדדים: איום מהילד ואיום ממערכת החינוך אשר לא מאשרת להרחיק אותו. זה דומה לכל מקרה שבו הסביבה מודעת לכך שילד או מבוגר חווה אלימות אבל מתעקשת לא לדווח על כך ובכך מאפשרת לאלימות ולפגיעה להימשך. האדם האלים מצליח לפעמים להפחיד את כל הסביבה. כל פחד פנימי של הנפגע, למשל פחד שהדימוי שלו ייפגע, גורם לנפגע לא להתלונן ולא לבקש עזרה ומחזק את היכולת של התוקף להמשיך במעשיו.

אלימות, התעללות, התפרצויות או תוקפנות, משגשגות במצבים שבהם נמנעים מלהוציא את הסיפור החוצה בגלל פחד כלשהו, ולכן המותקף וגם התוקף אינם מקבלים עזרה.

הומאופתיה היא פלג ברפואה אשר מתבונן על האדם כשלם. כדי לבחור ריפוי לאדם אנו לוקחים בחשבון את ההתבטאויות של הקשיים שיש לו בגוף, ואת אופיו ומצבו הרגשי. התשאול שקודם לטיפול הוא מפורט מאד. טיפול הומאופתי נותן תקווה של שיפור לאדם אשר חווה תוקפנות, אלימות או התעללות, כמו גם לאדם המתבטא בתוקפנות, המתעלל והאלים עצמו. שני הצדדים סובלים במקרה הזה. כאשר המתעלל יחלים מהקשיים שלו הוא לא יתנהג כפי שהוא מתנהג כרגע. כאשר הסובל מהתעללות יחלים מחולשתו, תהיה סביבו אוירה חזקה יותר שלא תאפשר להתעלל בו. כולנו זוכרים מימי בית הספר את הילד שחטף מכות ואת הילד האלים. ויש ילדים שלא חטפו אף פעם מכות, וגם לא חוו עלבונות. לא היתה סביבם אווירה שמאפשרת או קוראת לזה. כמובן שהכתוב פה מתכוון לרוב המקרים ותמיד יש מקרה מיוחד יוצא דופן, וגם עבורו יש לבחור טיפול המתאים לו.

הומאופתיה נבחרת בקפדנות לפי הסיפור השלם של כל מטופל, בין אם הוא המבוגר הקורבן או המבוגר התוקף, בין אם הוא ילד דחוי שחווה חרם או מוכה, ובין אם הוא ילד קולני ותוקפן שמביע דעותיו באגרסיביות, מתווכח עם המורה, ומשתלט על כל התרחשות סביבו.

צור קשר כדי להתחיל לטפל בבעיית אלימות תוקפנות או התעללות כבר עכשיו

בחלק מהמקרים תוקפנות נגרמות ממצב פסיכולוגי אשר מוגדר ברפואה כמצב פסיכיאטרי. ילד אלים או תוקפני יכול להיות גם גם היפראקטיבי או סובל מהפרעת קשב וריכוז עם היפראקטיביות ADHD. הדרך הקצרה ביותר, אם כי לא תמיד הנכונה והטובה, היא לתת לילד ריטלין (או תרופה דומה) ש"תרגיע" את המזג התוסס שלו. אבל, במקרים רבים אין כל קשר בין אלימות ותוקפנות להפרעת קשב. ילדים אלו יכולים להיות בעלי יכולת לימודית גבוהה ובעלי ריכוז ויכולת קליטה יוצאת דופן, ועם זאת אלימים מילולית או גופנית. ולגבי האופציה של ריטלין, האם מטרתנו "להרגיע" לכמה שעות את הסערה כדי לתת מנוח לסביבה, או שנעדיף עזרה שתגרום להתפתחות רוגע אמיתי פנימי באדם לאורך זמן ולתמיד?

גם מצב של קורבנות, חולשה פנימית שמאפשרת התעללות באדם, היא לפעמים מצב שברפואה נותנים בעבורו תרופות כימיות, אך אפשר לשפר אותו, להגדיל את הביטחון והעמידות, באופן הומאופתי.

תסמינים שיש לילדים או מבוגרים אשר עוברים התעללות, או מתעללים:

  • פחד וחרדה
  • התכנסות או הסתרה
  • עצב
  • עצבנות ומצבי רוח משתנים
  • אשמה, בושה, האשמה עצמית
  • ייאוש
  • בלבול או קושי להתרכז
  • בעיות שינה
  • הרגשת חוסר קשר, ניתוק
  • תשישות או עייפות
  • כאבים

 המלצות לקורבן – מה לעשות?

  • אל תסתגר. בעקבות טראומה חד פעמית או ארוכת שנים יש לעיתים נטייה להתרחק מהחברה. התרחקות מחמירה את המצב. נסה לשמור על הקשר עם חבריך.
  • אם קשה לך להיות חלק מהחברה חפש לפחות קבוצה של אנשים שעברו חוויה דומה לשלך. דבר על עצמך. הבעיה הולכת וגדלה כשמסתירים אותה. הכחשה לא עוזרת אף פעם.
  • חפש רופא או איש מקצוע שיכול לתמוך בך.
  • שמור על סדר יום. אחרי טראומה יש נטייה לא לצאת ולא לחזור לפעילות הרגילה. נסה מיד לחזור לפעילות ולשמור על השגרה.
  • שמור על בריאות הגוף. שמור על שעות שינה ומנוחה. אכול בריא. שמור על תנועה. כל זה כדי שהגוף יהיה חזק יותר ויאפשר החלמה מהתקופה הקשה. שמירה על הבריאות נותנת גם חיזוק פסיכולוגי שלמרות הקושי אנו שומרים על עצמנו ומאפשרים החלמה. כדאי להצטרף לקבוצות המתרגלות חשיבה מודרכת או יוגה.
  • עזור לעצמך בעזרת הומאופתיה או תחום הוליסטי אשר יחזק אותך מבפנים.

המלצות דומות אתן גם לתוקף:

  • הסתרת הבעיה לא תפתור אותה. יש אנשי מקצוע וקבוצות תמיכה שכדאי מאד להיעזר בהם.
  • הצטרף לכל סוג של פעילות מקטינת מתחים כגון יוגה, קבוצות לטיפול בכעס, מדיטציה.
  • פעילות גופנית מוגברת מנתבת לפעמים אנרגיה לכוון אחר.
  • וכמובן טפל בעצמך בדרך הוליסטית שתפתור את מוקד הבעיה. ייתכן שבעבר סבלת מתוקפנות או אפילו מאלימות מילולית, אך אין זה מחייב שתמשיך בכך כלפי סביבתך החדשה.

צור קשר כדי להתחיל לטפל בבעיית אלימות תוקפנות או התעללות כבר עכשיו

 דוגמאות להכנות הומאופתיות לחוויה של אלימות או התעללות:

הומאופתיה
מהי הכנה הומאופתית?
  • Ignatia איגנציה תתאים במצבים שבהם ההתעללות נחווית כמו שוק או כמו אבדן פתאומי, אכזבה, כאשר מבחינה גופנית השוק יכול להיות כמו חווית שיתוק, גוש בגרון שחוסם את הבכי.
  • Arnicaארניקה יכולה להתאים במצבים שבהם האדם מרגיש חבול, מוכה. הגורם לכך לא חייב להיות אלימות מילולית או נפשית, ולא חייב להיות חבלה גופנית שעבר. הגורם יכול להיות אפילו אבדן כלכלי. כל מצב שכתוצאה ממנו האדם מרגיש שחבטו בו והוא מוכה, לא רוצה להיפגש עם העולם אך משדר שהכל בסדר.
  • Natrum-murנטרום מוריאטיקום יכולה להתאים לאדם שחווה אכזבה קשה, פגיעה באמון אשר הן בשבילו התעללות. הוא הקים בתוכו חומות רגשיות גבוהות והוא מסתגר, ונהיה לפעמים ציני, ובעל לשון חדה ותוקפנית. בוכה רק כשהוא לבד.
  • Mag-mמגנזיום מוריאטיקום יכול להתאים לאדם שמרגיש שלא היתה לו אהבה, לא טיפלו בו בילדותו, המשפחה היתה בעצם מפורקת. ההתעללות שהוא חווה היתה חוסר היחס. לא ראו אותו.  הוא יודע מה הוא חושב ורוצה אך מנסה להיות נחמד כדי להשיג אהבה. כתוצאה מכך יכולים להיות גם כאבי בטן. רגישות לחוסר אמון מול נסיונות לריצוי.
  • Nux Vomicaנוקס וומיקה מתאים לאנשים רגישים מאד. חווית השוק או העלבון, או אפילו שוק שהגוף חווה לאחר שתיית אלכוהול, מורגשים באופן אלים כמשהו איום שיש לפתור כאן ועכשיו שאם לא כן יהיה בלתי נסבל. לכן הכנה הומאופתית זאת מתאימה לאנשים חסרי סבלנות שצריכים פתרון ברגע זה. מחפשים מי אשם. התגובה שלהם יכולה להיות תוקפנית והם טורקים את הדלת בכעס. רגישים לריחות, לאלכוהול.
  • Staphysagriaסטפיסגריה מתאימה לאנשים עם כעס פנימי שלא בא לידי ביטוי, מוסתר היטב. העצבים מרגישים חשופים. הוא מתפרץ בבת אחת לעיתים רחוקות מול המשפחה. התייחסות ביקורתית נחווית כעלבון  כהשפלה וכהתעללות ומורגשת כפגיעת סכין חדה.
  • Lachesisלכזיס מתאימה לאנשים שמרגישים שמתקיפים אותם. הם חזקים בדרך כלל ויכולים להחזיר מלחמה ולפעמים אפילו מתכננים לפרטי פרטים נקמה מתוקה. הם אוהבים להיות במרכז תשומת הלב ושונאים במיוחד אנשים שחושבים את עצמם או מתנשאים, או כאלו שבתחרות איתם. החוויה של אלימות נחווית אצלם בדרך כלל כקושי בנשימה או לחץ בחזה.

ואלו רק מעט מהדוגמאות שיכולות להתאים.

אז יש פתרון! אל תישארו בתוך האלימות!

הרפאו מהשורש!

יש לך ילד שסובל או סבל מאלימות?

אתה אדם שמתפרץ על הסביבה שלך, בצעקות או בתוקפנות גופנית?

הומאופתיה עזרה למישהו תוקפני בסביבה שלכם?

הוסיפו תגובתכם, ספרו את הסיפור שלכם פה למטה!

כדי לשאול כל שאלה וכדי שנבדוק יחד האם הומאופתיה יכולה לעזור לפתרון הקושי שלך

צור קשר איילת גושן 050-2070766

אנחנו מצביעים: מה הייתי רוצה לשפר בעצמי או בחיי?

(אפשר לבחור כמה אפשרויות, ואפשר לראות אח"כ מה אחרים הצביעו)

מה הענין שמפריע?

התגובות שלכם בפייסבוק:

2 תגובות

  1. איילת יקרה,
    תודה על המאמר. הקריאה מרגשת ומלמדת. קשרה אצלי קצוות של דברים שלא היו ברורים עבורי.
    יישר כוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

בעיות עיכול

בעיות עיכולפחד משינויחרדה, אלרגיה אלרגיה לירקות מיכל הגיעה אלי אחרי שנואשה מהבעיה שהופיעה אצלה בשנים

לקריאה »

סרטן – ריפוי!

סרטן ניתן לריפוי היום, באחוזים גדולים של הצלחה, בעזרת תרופות הומאופתיות והפרוטוקולים של בנרג'י – שיטת טיפול ספציפית למחלת הסרטן, עם 150 שנות ניסיון. לכל סרטן הטיפול המסויים שלו.

לקריאה »

עבודה רגשית ממוקדת מהירה ליצירת מציאות רצויה (בזום).

איילת גושן טיפול הומאופתי וגמילה מהתמכרויות

פגישות בזום או פנים אל פנים בירושלים.

טיפול בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר