חיפוש
חיפוש

מהי הומיאופתיה?

הומאופתיה קלאסית במילים פשוטות:

מהי הומאופתיה קלאסית מהם עקרונות ה טיפול?

איך הומאופתיה עובדת?

מה יקרה בטיפול?

כמה זמן זה לוקח?

האם אצטרך לשנות את תזונתי?

מתי הרגשתי תשתפר?

מהי הומיאופתיה קלאסית ?

הומיאופתיה קלאסית היא שיטת ריפוי יעילה אשר עוזרת ליכולת הטבעית של הגוף לרפא את עצמו. ה הומיאופתיה מכירה בכך שהסימפטומים של החולי הם ביטוי לחוסר איזון בתוך האדם השלם, ומי שזקוק ל ריפוי הוא האדם ולא מחלתו.

ב 1796, גילה רופא גרמני, ד"ר סמואל האנמן, גישה חדשה לריפוי חולים וקרא לה הומיאופתיה (מילה שמקורה ביוונית ומשמעותה "סבל דומה"). אלפיים שנה לפני האנמן, הניח את היסוד להומאופתיה, הרופא היוני היפוקרטס. הוא אמר שיש שתי שיטות לטפל בבריאות לקויה: הדרך של "טיפול בעזרת הפוך",  והדרך של "טיפול בעזרת דומה" – שהיא הדרך ההומאופתית. כעוד כמה שורות אבהיר בעזרת דוגמא מהו אותו "ריפוי בדומה".

האנמן גם גילה שדילול וניעור חומר המוצא, מקטין את תופעות הלוואי וגם יוצר תוצאות ריפוי טובות יותר.

ההכנות ההומיאופתיות, שמכינים אותן בשיטה ה הומאופתית של דילול וניעור, עשויות מרכיבים טבעיים (צמחים, מינראלים, בעלי חיים).

כאשר מתאימים אותן למטופל, עושים זאת בהתאם לחוק של "דומה מרפא דומה".

מהו אותו חוק של "דומה  מרפא דומה" ?

ניקח למשל מקרה של בעיית שינה, אדם שלא מצליח להירדם.  טיפול לא הומאופתי, טיפול "הפוך" , יהיה לתת תרופה שתכפה על הגוף שינה מלאכותית. בדרך כלל זה מצריך שימוש בסם שינה. סם השינה יכול לגרום תופעות לוואי, כשמתרגלים אליו צריך לפעמים להגדיל כמויות כדי שהוא ימשיך להשפיע, והוא גם ממכר, כלומר, אחרי שמתחילים להשתמש בו קשה מאד להירדם בלעדיו.

הדרך של ריפוי ב"דומה", הדרך  ה הומאופתית הקלאסית, היא לתת לחולה מנה מינימאלית של רכיב טבעי, כמו קפה. כן, אותו קפה שמעיר כששותים כוס או שתי כוסות ממנו, ואחריו קשה להירדם לפעמים. מנה זעירה של אותו קפה, אשר נכין ממנה הכנה הומאופתית, כלומר נפיק ממנה לפי חוקי  ה הומיאופתיה יכולת ריפוי, יכולה לעזור לאותו אדם עם קשיים בשינה, לישון באופן טבעי.

זוהי כמובן דוגמה פשוטה, שבה לקחנו בחשבון רק בעיית שינה.

ב הומיאופתיה קלאסית ההומאופת מתבונן בך ובכל הסימפטומים שלך, בכל מה שמפריע לך ביחד, כיחידה אחת.  בחירת ההכנה המתאימה לך ביותר לא תתבסס רק על בעיה אחת כמו למשל בעיית השינה.

איך הומאופתיה עובדת?

המדע לא יכול עדיין להסביר את מנגנון הפעולה של ההכנה ההומאופתית, אך עדויות רבות פורסמו בנושא יעילות ה ריפוי. ההומיאופתיה הקלאסית מעוררת  וממריצה את כוח הריפוי של הגוף ובכך עוזרת למערכת שלך עצמך לנקות עצמה מכל ביטוי של חוסר איזון. ביטוי כזה יכול להיות כל סימפטום, כל הפרעה או כאב.

על מה נשוחח בזמן המפגש הטיפולי?

כדי למצוא את ההכנה ההומאופתית המתאימה לך, ההכנה ההומאופתית הנכונה, שתפעל בצורה הדומה ביותר לכל כולך, אצטרך להכיר אותך. אכיר אותך כשאדע מהם הסימפטומים המפריעים לך, מהו האופי שלך ומהי החוויה הפנימית האישית שלך כשיש לך מצב של קושי.  יעניין אותי לדעת מהי רמת האנרגיה הכללית שלך, ההיסטוריה הרפואית שלך וצורת החיים שלך. כל מה שייאמר בפגישתנו, יישמר כמובן בסודיות.

המפגש הראשון לוקח בדרך כלל כשעתיים.

כל השאלות והתשובות על טיפול הומאופתי נמצאות בקישור הזה

מה יקרה בטיפול?

למפגש הומאופתי שני יתרונות : הראשון הוא השיחה והשני הוא התאמת ההכנה ההומאופתית.

מצד אחד מטרתנו בשיחה להבין את הקשיים שלך כדי למצוא את ההכנה ה הומאופתית המתאימה לך ביותר. מצד שני, בשיחה עצמה, בתהליך המיוחד שקורה בה, אני נוכחת איתך בחוויה שלך ממש. כשאנו חווים ביחד את התחושות שלך, מתחיל תהליך ריפוי אפילו לפני שקיבלת את ההכנה ה הומאופתית.

לאחר השיחה תותאם לך הכנה הומאופתית,  המיוחדת לך, והיא תמשיך את תהליך ההחלמה עד המפגש הבא.

ההכנה ה הומאופתית ניתנת בדרך כלל בצורה של כדורים קטנטנים אשר יימסו בפה כמו סוכרייה. לעיתים תינתן הכנה הומאופתית בתוך מים. גם תדירות לקיחת הכנה הומאופתית היא אישית. אכוון ואדריך אותך בדיוק מהו המינון של ההכנה ה הומאופתית שמתאים לך כדי לעורר אותך לריפוי.

יש לך שאלה נוספת על על טיפול הומאופתי ? פנה לקישור הזה

תוך כמה זמן משפיעה תרופה הומאופתית?

אם ההכנה ההומאופתית מתאימה לך, היא מתחילה להשפיע מיד כשלוקחים אותה. ההשפעה היא עדינה מאד, מתמשכת ומתפתחת וזמן ההשפעה אינו מוגבל כמו בתרופות. אם ההכנה ההומאופתית פחות מתאימה לך, במקרה שתהיה ההשפעה כלשהי, היא תהיה קצרה ותיעלם.

מה קורה אחרי נטילת הכנה הומאופתית ?

אחרי ההכנה ההומאופתית, יהיו מספר שינויים. יכול להיות שמייד תהיה לך הרגשה כללית טובה יותר או אופטימיות. לעיתים הסימפטומים שלך יתעוררו לזמן קצר. זהו בד"כ סימן טוב שההכנה ה הומאופתית עובדת. לעיתים יופיעו צינון או פריחה בעור, או הפרשה, משהו שנראה כמו תוצאה של ניקוי הגוף מבפנים. המערכת שלך מתנקה. באופן דומה סימפטומים שהיו לך בעבר יכולים להופיע, בדרך כלל לזמן קצר.

מתחיל תהליך ריפוי.

יהיו לך בוודאי שאלות בזמן הזה.  תמיד כדאי להתקשר ולשאול אותי או לדווח, ולא להישאר עם השאלות עד הפגישה הבאה. כדאי גם לרשום ולתעד את השינויים העוברים עליך כדי לא לשכוח, אם בכל זאת נרצה לשוחח עליהם בפגישתנו.

כמה זמן לוקח טיפול ?

זה תלוי מאד בסוג ה מחלה ובאדם. כל מקרה הוא ייחודי. שני אנשים  עם אותה מחלה, שני אנשים עם כאבי ראש – למשל, הם בכל זאת שני אנשים שונים. פרט לזה שיש להם כאבי ראש הם לא דומים ברוב התכונות שלהם ובצורת ההסתכלות שלהם על החיים או ברגישויות שלהם. ונזכיר גם שההכנה ההומאופתית עצמה אינה מרפאה אלא רק מזכירה לך באופן אנרגטי איך לטפל בעצמך. לכן, הזמן שייקח לך להבריא שונה מהזמן שייקח לאדם אחר.

חשוב גם מתי התחילה הבעיה. ייקח יותר זמן להבריא ממחלה או קושי שנמצאים איתך מילדות, מאשר להבריא מתסמינים שהתחילו לאחרונה. למרות זאת אפשר להרגיש שיפור מסוים כבר בתחילת ה טיפול.

הכנה הומאופתית פועלת מבפנים החוצה. בדרך כלל תהיה לך הרגשה יותר חיובית לגבי עצמך, ותהיה לך אנרגיה גדולה יותר, כבר בתחילת הטיפול, או כמה ימים אחרי ההתחלה. סימפטומים חיצוניים כמו סימפטומים בעור, יתרפאו בשלב מאוחר יותר. האיזון קורה בהדרגה ועמו ישתפרו הסימפטומים.

במה מטפלת הומיאופתיה קלאסית?

הומיאופתיה מטפלת בך, באדם השלם שהינך. הומיאופתיה מעוררת את יכולת ה ריפוי שלך ומאפשרת לגופך ולרוחך להשיב עצמם לבריאות. אנשים באים להומיאופתיה עם מגוון גדול של בעיות ומכאובים: כרוניים, אקוטיים וגם אחרי תאונות ופציעות.

הומיאופתיה מתאימה אם יש לך מחלה חוזרת או קושי מתמשך כמו: דלקת, כאב, הפרעות הורמונאליות, חרדה, פחד, דיכאון, טראומה, הפרעות שינה, בעיות קשב וריכוז ועוד.

הומיאופתיה מתאימה גם לטיפול במצב אקוטי כמו שפעת או צינון, אך מצבים אלו הופכים בהדרגה, לנדירים יותר, בתהליך של הטיפול ההומאופתי.

נפלת ושברת יד או רגל? יש לך נקע או עברת תאונה? אפשר, בעזרת הומיאופתיה לזרז את ההחלמה של האיברים שנפגעו ולטפל בשוק או ב טראומה הרגשית. אפשר אפילו להתחיל את הטיפול לבד בבית.

מומלץ לפנות ל הומיאופתיה כדי להכין את הגוף והנפש להריון או ללידה, במהלך הריון ואחרי לידה. יש המשתמשות בהומאופתיה בזמן הלידה עצמה באם יש עיכובים או קשיים בתהליך.

הומיאופתיה מצוינת להתאוששות מהירה מניתוחים או אחרי אירועים דרמטיים או טראומה.

הומיאופתיה, בהיותה בלתי רעילה ובגלל התאמתה האישית המדויקת, מתאימה לכל גיל ומצב, מילדות לבגרות.

בכל שלב של הטיפול ובכל שינוי שמעורר שאלה עליך להתקשר אלי או להומאופת שלך  וגם במידת הצורך לרופא שלך.

האם אוכל להתייעץ לגבי דיאטה וסגנון חיים?

לצורך התאמת ההכנה ההומאופתית אשאל אותך על העדפותיך במזון ושתיה ועל סגנון החיים שלך. יעניינו אותי המזונות המועדפים עליך באפן טבעי, ולא אלו שלמדת שהם בריאים יותר גם סגנון החיים שלך יילקח בחשבון בהתאמת ה הומיאופתיה.

הכנה הומאופתית מאזנת את הגוף וייתכן שבהדרגה גופך יבקש לצרוך מזון בריא יותר שתומך בתפקוד הנכון שלך.

במקביל להתאמת ההומיאופתיה נוכל לשוחח על תזונה או על סגנון חיים. שינוי תזונה או סגנון חיים אינו תמיד הכרחי להצלחת טיפול הומיאופתי, באם סגנון חייך אינו קיצוני ואכילתך מגוונת. האיזון בעזרת הומיאופתיה יקל עליך במימוש שינוי תזונתי, אם תהיה לך שאיפה כזאת.

בשנים האחרונות גוברת המודעות לכך שאכילה נכונה מאפשרת בריאות טובה יותר. מזונות מלאים ושאינם מרוססים מכילים יותר ויטמינים ומינראלים ולכן כשצורכים אותם הגוף בא על סיפוקו ואינו ממשיך לדרוש מזון.

קרא את ההמלצות התזונתיות המגוונות במאמר המצורף אשר מסביר על: המלצות בסיסיות לתזונה בריאה, טבעונות, צמחונות, קרניבוריות, תזונה לפי שעות היממה, צום לסירוגין ותזונה קטוגנית.

מה לגבי תרופות או טיפול אחר שאני מקבל?

חשוב לי לדעת מהן התרופות שניתנו לך ע"י הרופא שלך ותוספי המזון. כמו כן חשוב לדעת מתי היה טיפול השיניים האחרון, ומהם הטיפולים האלטרנטיבים או המשלימים האחרים במקביל לטיפול ה הומאופתי.

אפשר לקבל טיפול הומאופתי במקביל לטיפול קונבנציונאלי אחר.

מה לגבי הקשר עם רופא המשפחה ורופאים אחרים ?

הומיאופתיה קלאסית פועלת בשיטה שונה מרפואה קונבנציונאלית. אני ממליצה להמשיך להיות בקשר עם רופא המשפחה להמשיך לקחת את התרופות הקונבנציוניונאליות שהרופא רשם עבורך. בהמשך, כשבריאותך תשתפר,  הרופא ישנה את התרופות אם ימצא לנכון.

האם אני יכול לרפא את עצמי בעזרת הכנות הומאופתיות ?

במצבים של נפילות או תאונות קלות, חתכים, חבורות, עקיצות, אתה בהחלט יכול לעזור לעצמך בעזרת הומיאופתיה. אפשר לקרוא על כך במאמר על  שימוש בהומאופתיה במצבי חרום, ואפשר להשתתף בקורס הבא שאעביר בנושא טיפול עצמי.

איך אמצא הומאופת מוכשר ?

האגודה הישראלית להומיאופתיה קלאסית בוחנת את ההכשרה של כל הומאופת/ית ומפרסמת את רשימת ההומאופתים המאושרים. כדאי לפנות לאתר האגודה כדי לקרוא על הומיאופתיה ולמצוא הומאופת שיתאים לך. גם אני נמצאת שם ברשימת ההומאופתים.

לפני שקובעים פגישה כדאי להתקשר ולשוחח עם ההומאופת כדי להתרשם האם יש כימיה בינך ובין מי שעתיד להיות המטפל שלך.

מה זה הומיאופתיה קלאסית ? יש הומיאופתיה שאינה קלאסית ?

ב הומיאופתיה קלאסית אני מתייחסת לאדם השלם ומוצאת הכנה הומאופתית המכילה חומר אחד בלבד, אשר מתאים לתמונה הכוללת ולסיפור השלם שסיפרת לי. כל הסימפטומים, האופי שלך, החולשות שלך, הכל צריך להתאים לאותו חומר אחד שנבחר עבורך.

יש המשתמשים בהכנות הומאופתיות אך לא בפילוסופיה ההומאופתית. הם נותנים למטופלים שלהם תכשיר המכיל בתוכו יותר מהכנה הומאופתית אחת. הם לא מחפשים לעומק את ההכנה האחת היחידה שמתאימה לכל התמונה אלא, אולי כדי לקצר תהליכים ואולי מסיבות אחרות, שמים בתוך הבקבוק כמה וכמה חומרים. זוהי לא הומיאופתיה קלאסית. שיטת טיפול זאת נקראת הומיאופתיה מודרנית או הומיאופתיה צרפתית (כיון שהיא שכיחה מאד בצרפת). אם במקרה עברת טיפול הומאופתי מודרני תוכל להיזכר שהיה עליך ליטול מההכנה ההומאופתית שמכילה מספר רכיבים, או ממספר בקבוקים שונים, פעמים אחדות ביום והיה צורך להיות צמוד לבקבוק או לבקבוקים רבים. אין המצב כך ב הומיאופתיה קלאסית. בגלל הדיוק בהתאמה של ההכנה ה הומאופתית לתמונה הכוללת שלך, חוזרים על המנה לעיתים רחוקות – לפעמים אפילו פעם בחודש מספיקה.

(ניתן לכתוב: הומאופתיה, הומיאופטיה,הומאופטיה,הומיאופתיה, הומופטיה, הומופתיה)

 

עבודה רגשית ממוקדת מהירה ליצירת מציאות רצויה (בזום).

איילת גושן טיפול הומאופתי וגמילה מהתמכרויות

פגישות בזום או פנים אל פנים בירושלים.

טיפול בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר