חיפוש
חיפוש

חרדה | פאניקה | הומאופתיה וטיפים נוספים

חרדה או התקפי פאניקה

חרדות מתאפיינות בהרגשה פיסית כמו דפיקות לב, הזעה, נשימה מהירה. פגיעה באיכות החיים. ניתן לשפר את ההרגשה בעזרת טיפול הומאופתי.

טיפול בעזרת הומאופתיה כדי להגיע לבריאות שלמה בכל הרמות

התקפי חרדה קשים או קלים - התאמה אישית של הכנה הומאופתית שאינה תרופה לחרדה שלך - הומאופתיה מעוררת את כח הריפוי שלך, ומאפשרת מציאות רגועה יותר.

מהי חרדה?

חרדה היא חוסר נוחות, חשש ממשהו לא ברור שעלול לקרות

התחושה נגרמת בדרך כלל במצב בו אין שליטה, במצב המרגיש כמו איום או סיכון. במצב שבו איני יכול לצפות מה יקרה. כמו למשל לפני בחינות, לפני פגישות חשובות או לפני שיחה עם אדם שיכול להשפיע על גורלי.

המילה פחד והמילה חרדה משמשות לפעמים לתאר חוויה דומה. איני רוצה להיות במצב הזה. אני רוצה לברוח משם. יש לי הרגשה של סכנה. ההבדל הוא שפחד מתאר מצב ברור כמו פחד מתולעים וחרדה הוא חשש ממשהו לא ברור שעתיד אולי לקרות בעתיד.

חרדה מתבטאת בתסמינים גופניים, זהו גם מצב של דריכות, הרגשה של התמודדות עם איום עתידי כלשהו. תסמינים אלו יכולים לכלול עייפות, מתח שרירים, בעיות שינה וכאבי ראש.

התקף חרדה יכול להתבטא בדפיקות לב מואצות, הזעה, לחץ דם גבוה, בחילה וסחרחורות.

חרדה טבעית בריאה:

במצבים חדשים, כמו בפגישה ראשונה עם בן/בת זוג, או כשאנו מנסים לבצע איזה מטלה בצורה טובה מאד, כמו לתת נאום מול קהל, אנחנו חווים מתח קל או חרדה קלה בריאה. חרדה מועטה  במצבים כאלו היא נורמאלית ולעיתים אפילו מועילה. היא מעודדת את האדם להכין עצמו לאירוע שעומד לבוא ועוזרת לו להישאר מרוכז במשימה שמולו.

אז מתי זה הופך להיות לא בריא?

שני מצבים קיצוניים הפוכים: 
מצב של כמעט אדישות באירוע שצריך להיות בו קצת מתח בריא. אדישות לפני ביצוע משימה חשובה מאד יכולה להוביל לחוסר ריכוז במטרה המוצבת.
ובמצב ההפוך חרדה עצומה, כלומר תגובה מוגזמת למצב, אשר עוצרת את היכולת לפעול. האדם
יכול להרגיש המום מגודל המשימות ובלי יכולת להתקדם להשלמתן.

אנשים שחיים ברמת חרדה גבוהה מדי חווים לעיתים הפרעות נפשיות נוספות.

החרדה עלולה להפריע לתפקוד בעבודה או בבית. אנחנו כל כך טרודים בחשש הקבוע ולא יכולים להתרכז במה שעלינו לעשות. יכולות להיות בעיות בשינה, נטיות להתרגז, כאבי שרירים ומתח.

גם ילדים עלולים לחוות חרדה ולמעשה 1 מ 10 ילדים סובלים מחרדה. במקרים מסויימים החרדה משפיעה על הקשר של הילד (או של המבוגר) עם חבריו, כמו למשל במקרה של אילמות סלקטיבית שבה ילד לא מסוגל לדבר במקומות שהוא מרגיש בהם פחות בטוח, בעיקר מחוץ לבית, כאשר בבית הוא מדבר.

מדי פעם יכולים להיות התקפי פאניקה – תקופות של החרפה והתדרדרות, התקפי חרדה חזקים וחוסר נוחות המלווה בקצב פעימות לב מואץ, רעד, נשימה שטחית מהירה, סחרחורות ובחילה. כיון שאנשים עם בעיה זאת לא יכולים לצפות מתי זה ייקרה, הם מפתחים חרדה מלהיות שוב בהתקף פאניקה ולכן לעיתים מגבילים את השהייה שלהם מחוץ לבית ובוחרים להיות במקום בו הם מרגישים בטוחים יותר.

הסיבות להפרעות חרדה ולהתקפי פאניקה:

הסיבות לרוב הפרעות חרדה והתקפי הפאניקה, לא ידועות בדרך כלל. הנטייה האישית, יכולת הגוף והנפש ללקות בהם, קיימת באדם מיום הולדתו והיא לפעמים נטייה גנטית העוברת במשפחה. אין זה מחייב שאדם עם נטיה מולדת כזאת יחווה חרדות, אך במצבים מסוימים,  כשנוצר צרוף של גורמים  פסיכולוגיים וחברתיים, יש לו סיכוי ללקות בחרדה, או להיות עם נטייה להתקפי פאניקה.

מומחים לרפואת הנפש משתמשים בשיטות שונות לעזור לאנשים להתגבר על חרדות שונות. השיטות כוללות תרופות פסיכיאטריות, פסיכוטראפיה ופסיכולוגיה התנהגותית. שיטות נוספות כמו תרגול, היפנוזה, מדיטציה וביופידבק לעיתים מוכיחות את עצמן.

.טיפול הומאופתי:  

ב הומאופתיה קלאסית אנו מחפשים את המיוחד לאדם. אם ניקח לדוגמא את נושא החרדה, אצל כל אדם החרדה מתבטאת באופן שונה. זאת יכולה להיות חרדה חברתית. האדם חושש לפגוש אנשים חדשים, הוא חושש להופיע או לדבר מול ציבור או אפילו מול קבוצה של 2-3 אנשים. יש הסובלים מחרדה שיקרה משהו רע להם או למשפחה שלהם או מחרדה לבריאות.

במה נבדלים שני אנשים עם הפרעות חרדה? מהם הסממנים המאפיינים כל אחד מהם? לעיתים אפשר לראות את הייחוד בעת התקף החרדה עצמו.
ברגעי חרדה הוא יכול להרגיש שהוא חייב לצאת, לשאוף אויר, יש לו הרגשת חנק, או הרגשת כובד, כל גופו כאילו נלחץ מכל צדדיו. ייתכן שאדם כזה ירגיש הרגשה דומה של כובד ואי יכולת לזוז גם במצבים קשים אחרים בחייו.
אצל אדם אחר אולי יורגש שהקרקע נשמטת מתחת רגליו, שאינו יודע מה להגיד ואינו יכול להחליט, שהוא קטן וחייב את עזרת משפחתו או הסביבה. ואת אותו חוסר אונים הוא יכול להרגיש גם במצבים אחרים בחייו.
כל אדם חווה את החרדה בצורה אחרת הייחודית לו בלבד.

בנוסף למאפייני החרדה או ההפרעה האחרת, מחפשים בהומאופתיה מאפיינים נוספים שיש לאדם זה, שאינם קשורים לבעיה שאותה הציג. אנו מתאימים הכנה הומאופתית (רמדי) שאינה תרופה על פי התמונה הכוללת של כל אדם ואשר מורכבת מהבעיה איתה הגיע, החרדה או כל הפרעה אחרת, וסימפטומים נוספים המאפיינים את האדם בתחומים רבים בחייו.

קרא עדויות של מטופלים שהומאופתיה עזרה להם בנושא חרדה.

לפניכם מספר דוגמאות של הכנות הומאופתיות לאנשים עם חרדה. כל אחד זקוק  להכנה הומאופתית המתאימה במיוחד לאופיו, לרגישויות שלו ולמכלול התסמינים שלו:

הומאופתיה
מהי הכנה הומאופתית?

Aconitum napellus :

תרופה הומאופתית זאת יכולה להיות יעילה להתקף פאניקה שבא בפתאומיות עם פחד חזק מאד (עד כדי פחד ממוות). חרדה חזקה מאד שיכולה להופיע עם דפיקות לב מואצות, נשימה מהירה ורדודה, אדמומיות בפנים. לעיתים הגורם יהיה אירוע טראומטי. תרופה הומאופתית זאת יכולה להתאים גם לאדם שמתחיל מחלה סוערת כמו שפעת או הצטננות ומרגיש חרדות בתחילת המחלה.

Argentum Nitricum:

הכנה הומאופתית זאת יכולה להיות יעילה לאדם שיש לו חרדה לפני אירוע גדול: בחינה, ראיון חשוב, הופעה בציבור או פגישה חשובה. כחלק מהחרדה הוא יכול לחוות גם סחרחורת ושלשולים. אנשים שזקוקים לתרופה הומאופתית זאת הם לפעמים אימפולסיביים ולוקחים סיכונים. בדרך כלל הם משתוקקים למתוק ולמלוח (שמחמירים את מצבם).

Arsenicum Album :

אנשים שמאד חרדים בקשר לבריאותם, והם טיפוסים מאד מסודרים ונקיים וחוששים למצב הביטחון שלהם. הם מרגישים צורך עז לשלוט במצב. התקפי הפאניקה קורים בערך בין חצות לשתיים בלילה. בזמן הפאניקה האדם מרגיש מותש ועם זאת חסר מנוחה וינוע ממקום למקום. לאנשים אלו יהיו לעיתים בעיות עיכול או התקפי אסתמה בזמן התקפי החרדה.

Calcarea Carbonica :

תרופה הומאופתית זאת מתאימה בדרך כלל לאנשים תלותיים, בעלי מבנה גוף מוצק, אשר מחלה גופנית, או תקופה של עבודה מאומצת, הם מצבים שיכולים להוות אצלם גורם מאיץ למצב חרדה. כשהם עייפים מחשבתם יכולה להיות מבולבלת, וזה מוסיף לחרדה. הם חוששים מבשורה קשה שעלולה לבוא או מאסון כלשהו. הם פוחדים מגבהים וממקומות סגורים. בד"כ קר להם יותר מאשר לאנשים בסביבתם והם חסרי מרץ.

.נתתי על קצה המזלג ארבע מתוך מאות רבות של הכנות הומאופתיות שמתאימות לטפל במצבי חרדה או בהתקפי פאניקה. לכל אדם החווה בעיה דומה לאלו שתוארו, ניתן לבחור התרופה ההומאופתית המתאימה לתמונתו השלמה.

אפשר להירשם ולקבל טיפים בנושא חרדה והתקפי פאניקה

צור קשר כדי להתחיל לטפל בחרדות, בפחדים ובמתחים שלך כבר עכשיו

הדוגמאות נלקחו מהספר

Dr. Lynn F. Bufka and Dr. David H. Barlow (MS Encarta Encylopedia 2002).

אנחנו מצביעים: מה הייתי רוצה לשפר בעצמי או בחיי?

(אפשר לבחור כמה אפשרויות, ואפשר לראות אח"כ מה אחרים הצביעו)

מה הענין שמפריע?

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

בעיות עיכול

בעיות עיכולפחד משינויחרדה, אלרגיה אלרגיה לירקות מיכל הגיעה אלי אחרי שנואשה מהבעיה שהופיעה אצלה בשנים

לקריאה »

עבודה רגשית ממוקדת מהירה ליצירת מציאות רצויה (בזום).

איילת גושן טיפול הומאופתי וגמילה מהתמכרויות

פגישות בזום או פנים אל פנים בירושלים.

טיפול בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר