חיפוש
חיפוש

הומאופתיה קלאסית: שאלות ותשובות – FAQ

תשובות לשאלות שכיחות בנושא הומיאופתיה.

אם יש לך שאלות שאין להן תשובה כאן בתחתית העמוד יש מקום לתגובות, אשמח מאד אם תפרגנו.
באיזור של התגובות אפשר ומומלץ גם לשאול שאלות.
יש שם גם מקום לסטטוס בפייסבוק !
אפשר גם ליצור קשר .
אשמח לענות על כל שאלה.

הומאופתיה הינה רפואה (אלטרנטיבית) בת כ – 200 שנה, המתייחסת לאדם כמכלול שלם. הומאופתיה רואה קשר הדוק בין כל חלקי הגוף והנפש, ולכן הטיפול מתמקד באדם החולה ולא בסילוק הסמפטום בלבד.

הסמפטומים והתופעות מהם סובל החולה אינם אלא ביטוי של חוסר הרמוניה בגוף – יציאה מאיזון. תרופה הומאופתית, מחזקת את הגוף ומפעילה את כוחות ה ריפוי הטמונים בו. ע"י חיזוק כח ה ריפוי יוכל האדם להתגבר על גורמי ה מחלה השונים. החלמה משמעותה העלמות הסמפטומים וחזרה למצב בריא, מאוזן והרמוני.

הומאופתיה היא כנראה שיטת הרפואה המסובכת ביותר להתמחות כי היא מבוססת על התבוננות פשוטה בטבע, ויישום קפדני של חוק טבעי.

תכשירים ההומאופתים נקראים תרופות הומאופתיות או "הכנות הומאופתיות" או "רמדיז".

מי המציא את ההומאופתיה?

אבי ה הומאופתיה הוא סמואל האנמן, רופא גרמני אשר חי בין השנים 1755-1843. הוא חיפש שיטה לשיפור ה בריאות בבעיות אקוטיות וכרוניות. השיטה שחיפש היתה צריכה להיות יעילה, עדינה וקבועה. ד"ר האנמן התמיד במסע הפילוסופי והמדעי הזה ופיתח מערכת של תורת ריפוי שאיגדה מספר גילויים ורעיונות שנמצאו במהלך ההיסטוריה של הרפואה. נכון יותר לאמר שד"ר סמואל האנמן גילה את ההומאופתיה ולא המציא אותה, שכן היא מבוססת על חוקי טבע קיימים.

טיפול הומאופתי מתאים לכל שלבי החיים: הריון וינקות, גילאי ההתבגרות, גיל המעבר וגיל הזהב. בכל שלב ובכל מחלה מתיחסת ה הומאופתיה לייחודיות של האדם עצמו במצב בו הוא נתון. ככל שהטיפול ניתן בשלב מוקדם יותר של המחלה, סיכויי ההצלחה טובים יותר, אך ניתן לטפל ביעילות גם במצבים של חולי מתקדם.

הומאופתיה נותנת פתרון למגוון רחב מאד של בעיות גופניות ונפשיות כאחד. בין היתר הומאופתים מטפלים באנשים הסובלים ממגוון רב של כאבים או מחלות, בין אם הן אובחנו ברפואה קונבנציונאלית ובין אם לאו. לדוגמא הומאופתיה מטפלת באדם הסובל מ:

וזוהי רק תחילת הרשימה

מה שהיינו רגילים עד היום לכנות "מחלה" , כלומר צירוף התסמינים מהם האדם סובל, הוא למעשה רק הביטוי של הנטייה לחלות. מחלה אמיתית היא עצם הנטייה לחלות ואם נרפא נטייה זאת לחלות מהשורש, נוכל להגיד שאמנם היה ריפוי ולא רק סילוק זמני של תסמינים.

הגורם המהותי למחלה הוא הנטייה הבסיסית של הפרט להיות חולה. ככלל אפשר לטעון ש מחלה היא מצב של חוסר איזון שנוצר מצרוף כמה גורמים. כדי לפשט, אפשר לחלק גורמים אלו ל 3 קבוצות מרכזיות.

1. הנטייה – החולשה הבסיסית של האדם לחלות, הנקבעת מצד אחד ע"י נטייה תורשתית, ומצד שני ע"י נטייה הנרכשת במשך החיים.

2. הסביבה וכל גורמי הלחץ או המתח.

3. ההיגיינה הכללית או סגנון החיים של האדם, כולל כמובן היגיינה מנטאלית.

 

אדם מפתח הרגשה לא טובה אשר מתבטאת בתסמינים גופניים, רגשיים או נפשיים, כאשר נוצר צרוף נסיבות של שלשה הגורמים האלו בחייו.

זה נשמע מוזר אבל, ב הומאופתיה אנו לא מטפלים ב מחלה, אלא באדם החולה. תפקיד ההומאופת לתת תכשיר הומאופתי שיחזיר את האדם ל איזון. הסימפטומים של ה מחלה שאותם מציג האדם בפני ההומאופת יראו להומאופת את המאפיינים המיוחדים של חוסר ה איזון. המאפיינים הם פיסיים, מנטאליים או רגשיים. אחרי שההומאופת זיהה את כל הסימפטומים המיוחדים ומאפיינים את חוסר ה איזון של האדם, הוא צריך לזהות בין מספר גדול של הכנות הומאופתיות אפשריות את האחת המתאימה, הדומה ביותר לחוסר האיזון, כלומר את הההכנה ההומאופתית ביותר.

כיון שבתכשירים הומאופתיים אין רעלנים כימיים, הומאופתיה מתאימה לאנשים בכל גיל, אפילו לרגישים ביותר כמו פעוטות.

מרבית הבעיות האלו חוזרות למצב נורמאלי אחרי תכשיר הומאופתי שנבחר לפי המצב המיוחד למטופל. מטופלים שנמצאים בטיפול פסיכוטראפי יחלימו בד"כ מהר הרבה יותר אחרי שיתחילו טיפול הומאופתי.

טיפול הומאופתי מייעל את ההגנה הטבעית של הגוף נגד חיידקים. כשניתן טיפול הומאופתי מתאים, אנשים מחלימים ממחלות זיהומיות, אפילו מהחמורות שבהן, בעדינות ובמהירות.

בכל זאת, אם לשנינו יש שפעת אז מה קשורה פה הומאופתיה?

כל אדם שיוצא מאיזון ונהיה חולה יש לו מצב חוסר איזון שמיוחד רק לו. אותה מחלה תתבטא שונה אצל שני אנשים שונים. ההומאופת יחפש את התכשיר שיתאים למצב החוסר איזון המיוחד לאותו אדם . הוא יחפש לו תכשיר שדומה ביותר למכלול התסמינים שלו.

למשל יש אנשים שבזמן חום רוצים חברה, שיהיו איתם, שידברו איתם ויטפלו בהם. יש אחרים שרוצים רק שקט ושיניחו להם לנפשם. אם רוצים לטפל לא רק בחום אלא גם בנטייה לקבל חום, כדי שאדם זה יקבל פחות מחלות חום, יש להתייחס לכל הסימפטומים הנלווים הנוספים שיש לאדם.

המבקר מתבקש לתאר את כל בעיותיו בפרטים, וכמו כן תיאור מושלם של כל המאפיין אותו, במיוחד רגשות, תחושות, רגישויות, מצב מנטאלי, וכל הנוגע לאורגניזם במונחים של אנרגיה, שינה, רעב, עיכול וכדומה. (בישראל ההומאופת אינו בודק פיסית בד"כ את המטופל, וסומך על אבחנת הרופא שלו). בחינה ראשונית זאת יסודית, ולוקחת כשעתיים או שלוש שעות. ההומאופת ילמד את אשר שמע. ככל שההומאופת יבין טוב יותר את המטופל ואת בעיותיו, כך הוא יוכל לייחד ולמצוא את התרופה ההומאופתית המסוימת והמדויקת ביותר למצב המחלה של המטופל. עוד על טיפול הומאופתי אפשר לקרוא בדף המיוחד לשאלות ותשובות בנושא טיפול הומאופתי ובעמוד של איך מתנהל הטיפול ההומאופתי.

ההכנה ההומאופתית, התכשיר ההומאופתי מעורר את הגוף לאזן את עצמו באופן כוללני כך שהנטייה לחלות יורדת באופן מהותי. ה הומאופתיה מפיקה את הטוב ביותר מיכולתו של האורגניזם לרפא את עצמו.

אם לאדם בעיה המצריכה התערבות ניתוחית, ההומאופת יהיה הראשון להפנות אותו למנתח. אך כיון שניתוח הוא שוק לאורגניזם, טיפול הומאופתי הוא אידאלי כדי להכין את האדם לניתוח וכדי לעזור לו בהתאוששות מהניתוח. כמו כן מקרים של נקע, שבר, סדק, יטופלו ע"י אורטופד, אך הומאופתיה תוכל מאד לעזור להקטין כאב ולזרז החלמה. בבעיות מכאניות פחות רציניות יישלחו המטופלים לכירופרקטורים, אוסטאופתים, מרפאים בעיסוי או מטפלים אחרים מתאימים. באופן כללי אנשים שסובלים מבעיות גנטיות, מולדות או בעיות חילוף חומרים או הסובלים ממחלות ניווניות אינם יכולים תמיד לצפות להחלמה מלאה. במקרים אלו לעיתים קרובות יותר תהיה רק הקלה בעקבות הטיפול ההומאופתי, אשר נובעת מהשחרור מתוצאות הלוואי שבדרך כלל נגרמות מהתרופות המודרניות.

תרופות שההומאופתים משתמשים בהם באות ממקור טבעי ועוברות הכנה מיוחדת שבה הן מתרוקנות מהרעילות הכימית. החומרים הם למשל מינראלים, צמחים, או חומרים מהחי (חלב, דבש, וכ"ד).

קרא עוד וצפה בסרטונים על הכנה הומאופתית, רמדי.

ההכנה ההומאופתית שנבחרה תינתן לעיתים קרובות במנה בודדת חד פעמית עד הביקור הבא אצל ההומאופת. במשך הביקור הבא, שמתנהל אחרי בערך שבועיים עד שישה שבועות אחרי הביקור הקודם עבור אנשים עם בעייה כרונית, ומוקדם יותר עבור אנשים עם בעיה סוערת-אקוטית דחופה, ההומאופת יבחן את כל השינויים שהתרחשו מאז הביקור הראשון. ביקור חוזר לוקח בממוצע 30-50 דקות. אם המטופל הגיב באופן חיובי להכנה ההומאופתית שקיבל, ההומאופת יבחן את הרגע המתאים ביותר למנה הנוספת. הכנה הומאופתית היא כמו ניצוץ אשר מצית את התנור. כאשר התנור נכבה זהו הזמן להצית אותו שוב. כל עוד המטופל משתפר אין צורך לתת מנה נוספת מהתרופה ההומאופתית. בדומה אין צורך להצית את התנור כל עוד הוא דלוק.

המילה הומאופתיה היא איחוד שני שורשים בשפה היונית: homoios שפירושו "דומה", ו-pathos שפרושו "מה שאדם מרגיש".

 

כלומר הומאופתיה = "דומה למה שהאדם מרגיש"… אז מה הכוונה?

הומאופתיה המבוססת על יישום "חוק הדמיון".

החומרים ה הומאופתים עברו הכנה מיוחדת.

חומר מסוים כשהוא עדיין במצבו הגולמי, כשהוא ניתן לאדם בריא הוא גורם באדם מחלה כלשהי עם סימפטומים כלשהם.

אם מכינים מחומר זה בהכנה מיוחדת תכשיר הומאופתי, אפשר בעזרת תכשיר זה לרפא מחלה דומה למחלה ההיא שנוצרה אצל האדם הבריא.

אם כאשר שאדם בריא לקח את החומר הלא מעובד נוצרו אצלו סימפטומים כלשהם A, B, C , אז כשיבוא אדם החולה בסימפטומים דומים A, B, C , נוכל לרפא אותו עם התכשיר ההומאופתי שהוכן מאותו חומר.

אנחנו נותנים לחולה חומר שהוכן בתהליך מיוחד ושבתוכו הדמיון לסימפטומים שהאדם מרגיש.

ברפואה קונבנציונאלית, תרופות בד"כ ניתנות בגלל השפעתן על ה מחלה.

ב הומאופתיה ההכנה ה הומאופתית המיוחדת נבחרת על פי יכולתה ליצור תגובה של האדם.

האורגניזם החי יכול לרפא את עצמו. הכנה הומאופתית היא פשוט השראה שמשתמשים בה לגרות תגובה אשר תפעיל בגוף פעולת החלמה.

המחקר ההומאופתי נמצא היום בהתפתחות והתקדמות ומתבצע באמינות ובגישה מדעית. מגבלות ה הומאופתיה הן למעשה רק מגבלות יכולת האורגניזם לרפא את עצמו, ויכולת זאת היא עצומה – צריך רק להפעיל אותה. ה הומאופתיה חוקרת את היכולות של האורגניזם לרפא את עצמו, יכולות שלצערנו עדיין לא זוכות למספיק הערכה.

כדי להגיע להצלחה הגדולה ביותר, כדי שההומאופת יוכל לתת אבחנה הומאופתית מדוייקת, ויוכל לבחור הכנה הומאופתית שתתאים לאדם ותחזיר אותו להבראה, עליו ללמוד באופן מעמיק ולאורך שנים את המורכבות העדינה של האדם בזמן בריאות ובחולי.

ניתן לקרוא על מחקרים בהומאופתיה באתר האגודה.

עוד על מחקר ועל גישת הרפואה ל הומאופתיה ניתן לקרוא בקישור זה

התגובות שלכם בפייסבוק:

4 תגובות

  1. איילת תודה! האתר שלך כל כך מלא מידע וברור לקריאה והבנה. לאחרונה נושא ההומאופתיה מאוד מאוד מרתק אותי ואני רוצה להתחיל ללמוד אותו. היכן ניתן ללמוד באיזור הצפון? תודה.

    1. היי איריס,

      את רוצה ללמוד הומאופתיה?
      תתקשרי ונחשוב ביחד איפה מתאים לך.

      כל טוב,
      איילת

  2. שלום

    יש לי שאלה ואודה לך מאד על תשובה, חזרה במייל אין לי פייסבוק.
    קניתי כדורי ארניקה של חברת Weleda שאני מחשיב אותה לחברה טובה ורצינית. הכדורים נמכרים בשני ריכוזים, 6c, 30c.
    ברור לי שהשלושים יותר מהול. ניסיתי להבין מה עוזר יותר (שכוך כאבי גב), ומצאתי באינטרנט שתי גישות, הגישה הותיקה של ההומאופטים, בעיקר הגרמנים, שדוגלים במהילה רבה יותר, לקבלת פוטנטיות טובה יותר, והגישה המודרנית יותר של הזרם השני, שטוען שיש חשיבות לריכוז החומר הפעיל, ואז לשיטתם הם בטח ימליצו 6c. שאלתי אליך מה אמור לעזור יותר.
    שאלה אחרת שיש לי, האם ידוע על ארניקה בלקיחה בכדורים, על בעיות, שהוא יכול לגרום, קראתי קצת באינטרנט, ומצאתי מאתרים שאומרים שזה כדור בטוח לגמרי ועד אתרים שאומרים ליכול לגרום עד מוות.
    במידה ויש אינדיקציות כאלו, האם יש יתרון ל- 30c ולכן פחות פוגע בגוף.
    זהו, גמרתי את כל השאלות שלי, ואהיה אסיר תודה על הבהרות

    1. יצחק שלום,
      ראשית, לא לכל כאב גב מתאימה ארניקה.
      אני לא יודעת על סמך מה החלטת שארניקה תעזור לך ואני מקווה שאכן היא תעזור.
      איך מחליטים איזה רמדי מתאימה באיזה מצב?
      לפי הכאב, סוג הכאב המדוייק, איך האדם חווה את אותו כאב, אופי האדם, וגורמים רבים נוספים.
      לכן, לכל כאב גב, לכל אדם עם כאב גב, מתאימה רמדי אחרת.
      ועכשיו, האם 6? האם 30?
      אינני יודעת, אני לא מכירה אותך. זה לא ש 6 עוזר יותר או פחות. המינון צריך להתאים לאדם.
      ובנושא הסיכון:
      אם תיקח הרבה מאד פעמים מינון הומאופתי שאינו מתאים לך ואתה לא אמור לקחת, זה עלול לשפיע עליך לרעה.
      לכן אני ממליצה להתייעץ עם הומאופת לפני נטילת הומאופתיה.
      בריאות
      איילת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

עבודה רגשית ממוקדת מהירה ליצירת מציאות רצויה (בזום).

איילת גושן טיפול הומאופתי וגמילה מהתמכרויות

פגישות בזום או פנים אל פנים בירושלים.

טיפול בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר