חיפוש
חיפוש

שינה – הומאופתיה במקום כדורי שינה – לישון באופן טבעי

הומאופתיה: שיפור שינה, לישון באופן טבעי ללא כדורי שינה.

שינה מאפשרת איכות חיים:

כולנו חייבים לישון כדי לתפקד, כדי לחשוב בבהירות, כדי ליצור ולממש את היכולות שלנו. שינה היא הזמן בו הגוף והמוח נחים, משתקמים, מבריאים. פעולות רבות החשובות לבריאות מתרחשות בזמן שינה. מספר שעות השינה הנחוצות משתנה מאדם לאדם. תנוקות יכולים להזדקק לעד 20 שעות שינה. ילדים רבים זקוקים ל 10 עד 14 שעות שינה. רוב המבוגרים זקוקים בממוצע ל 6 עד 8 שעות שינה ביום, אך אנשים רבים זקוקים להרבה יותר שינה, והם מרגישים מתח גופני ונפשי בגלל ההתפשרות התמידית על שעות שינה מועטות מהנדרש להם.

נדודי שינה

אנחנו עייפים. עבר יום שלם של פעילות. הולכים לישון ופשוט לא נרדמים.
לפעמים נדודי השינה הם נקודתיים. תקופה קצרה של מחשבות על משהו שמטריד. וכשעוברת התקופה הזאת הקצרה וכשיש פחות דאגות אנחנו נרדמים בקלות וישנים טוב. אבל לפעמים אנחנו מוטרדים לאורך זמן וזה מונע מאיתנו לישון.
יש אנשים שמדווחים שהם לא מוטרדים ולא מודאגים משום דבר והם לא רואים שום סיבה הגיונית, ובכל זאת הם פשוט לא נרדמים.
בעקבות ימים רבים שבהם לא היתה לנו שינה טובה ורצופה, לפעמים אנחנו כבר יותר מדי עייפים. אנחנו מכירים את זה לפעמים מהילדים שלנו שלא מצליחים להרדם כי עברו כבר את שלב העייפות. התסכול הולך ומצטבר כי חסרות לנו כבר הרבה מאד שעות שינה.

איך אצליח לישון הלילה?

כאשר חסרות לנו שעות שינה כל המחשבה מרוכזת איך אצליח לישון הלילה. הפתרון של כדורי שינה מוכר לכולנו אבל אינו מספק תמיד שינה רגועה. אחרי שינה עם כדורי שינה אנחנו קמים לפעמים בהרגשה של שינה לא מספקת. היינו בניתוק מהעולם. זוהי הרגשה לא טבעית. כמו כן נוצרת תלות בכדורים ויש להגדיל את המינון שלהם או לנסות מדי פעם סוג אחר.

מה בתוכנו מונע מאיתנו לישון?

בהומאופתיה אנחנו לא מנסים "להרדים" את מי שקשה לו לישון. אנחנו מחפשים את שורש הבעיה. מה מקשה על השינה. מסתבר שלכל אחד מאיתנו יש קושי אחר לגמרי. נצטרך לחקור בדיוק מה קורה אצלך, ומה שקורה אצלך ייחוד לך. כאשר נבין את הקושי האישי וניתן את התרופה ההומאופתית המתאימה לבעיית השינה הספציפית, הגוף ילמד בהדרגה לישון, להרדם בקלות, להמשיך לישון כל הלילה ברוגע, ולקום בנינוחות. בהמשך העמוד נתתי מספר דוגמאות – רשימה של קשיי שינה מסיבות שונות, והתרופות ההומאופתיות המתאימות להם. דרך הפירוט הזה תוכלו לראות איך לכל קושי שינה מתאים פתרון אחר לחלוטין.

בקצרה אפשר לסכם שבעיית שינה יכולה להיגרם מ:

  • דאגה
  • עבודה מאומצת מתישה (או טיפול מאומץ באדם אחר)
  • מחשבות שמתרוצצות ולא נותנות מנוחה
  • פחד, פאניקה
  • הכל צריך להיות מושלם ומסודר
  • כאבי גדילה
  • עייפות ייתר
  • שימוש מוגזם בחומרים מעוררים כמו קפה, אלכוהול
  • גירוד, חום, קור כשנכנסים למיטה, או התכווצויות
  • גאזים או בעיות עיכול
  • וכמובן גורמים נוספים

הומאופתיה קלאסית מתאימה בתקופות של חוסר שינה ויכולה לעזור גם בבעיית ממושכת של הפרעות שינה. אם הבעיה מורכבת התייעץ עם הומאופת

12 דוגמאות להכנות הומאופתיות (שאינן תרופות) המתאימות להפרעות שינה:

Aconit  אקוניט

תרופה הומאופתית זאת יכולה להועיל לאנשים שכאשר הם מנסים לישון הם נכנסים לפאניקה. פחד ופאניקה פתאום כאשר נכנסים לישון. לפעמים הפחד מעיר אותם.

Ars 

אנשים שמתאימה להם תרופה הומאופתית זאת מוטרדים מהרבה עניינים קטנים. הם הולכים לישון ונזכרים בכל מני דברים שלא מסודרים כמו שצריך, או דברים שהיו צריכים להספיק. הם מוטשים ומרגישים חסרי מנוחה גופנית ומנטאלית. אם מגיעה שינה היא לא רגועה ומלאה חלומות מפחידים של חוסר ביטחון.

Calc-phos

ילדים שלא מצליחים לישון בגלל כאבי גדילה בידיים וברגליים, בפרקים, בעצמות, בצוואר. אדם ששוכב שעות ולא מצליח לישון, מרוגז. בבוקר קשה לו לקום.

Cocculus קוקולוס

אדם זה יכול להרגיש שאינו יכול לישון בגלל שהוא כבר כל כך עייף. תשישות שנגרמת מטיפול בתינוק, או באדם חולה, או מעבודה שלא איפשרה לו לישון כמו שצריך. הוא מרגיש סחרחורת ולא יכול לחשוב בבהירות.

Coffea

הרבה מחשבות מתרוצצות בראש. זקוק להתרגשות אינטלקטואלית. המחשבות, שיכולות להיות שמחות, עצובות או כל מחשבה, מפריעות לו לישון. משהו הולך לקרות בבוקר, יש לו ציפייה למה שיקרה ביום המחרת. זה גורם לו למתח בלילה. שינה, כשהיא מגיעה, קלה עם חלומות בהירים צבעוניים.

Ign איגנציה

חוסר שינה בגלל מתח רגשי כמו אבל, אבדן אדם קרוב, מריבה קשה, ויכוח. כשהוא מנסה לישון הידיים או הרגליים יכולים לקפוץ בעוויתות קטנות. השינה קלה ועם חלומות לא טובים.

Kali-Phos

חוסר שינה בגלל עבודה מאומצת או מאמץ מנטאלי, או מחלה שהתישה אותו. הוא מאד חלש ורגיש לרעש, מגע, אור, כאב. חוסר מנוחה, דיכאון, והרגשת ריקנות בקיבה.

Lyc

הכנה הומאופתית זאת מתאימה לאנשים שלא זוכרים בכלל חלומות. הם לא בטוחים בכלל שישנו. חוסר שינה בגלל דאגה, בגלל ביטחון עצמי נמוך, הם בספק לגבי היכולות שלהם. בעיית שינה בגלל קשיי עיכול בעיקר גאזים. הרגשה של סחרחורת אחרי אכילה. לקראת לילה מתעורר רעב.

Nux-v

בעיות שינה, לא יכול לישון אחרי שאכל יותר מדי, או שתה יותר מדי (אלכוהול) או התיש את עצמו גופנית או מנטאלית. אדם זה נוהג לפעמים להגזים בכל מני "מעוררים" כמו עבודה, אכילה, שתיה, וזה מזיק לו. שינה קלה ומתעוררים ב 3 בבוקר ומשעה זאת ערים. בזמן שמתעוררים הם מתוחים וחסרי סבלנות.

Sil

אנשים שמרגישים חלשים. אין להם כוח פנימי. נרדמים ואז מתעוררים פתאום עם הרגשת חום בראש וקושי לחזור לישון. ילדים או מבודרים שהולכים מתוך שינה.

Sulph

מגרד לו או חם לו במיטה ולא מצליח לישון. בעיקר חם לו ברגליים. רוצה לזרוק את השמיכה. מעוצבן. שוכב ער בין 2 בלילה ל 5. תרופה הומאופתית זאת מתאימה גם לאדם עם בעיית שינה בעקבות חוסר פעילות.

Zinc

יותר מדי פעילות מנטאלית שמובילה לקשיי שינה. תשושות מרוב עבודה שגורמת לרגזנות וחוסר יכולת להירגע. הידיים והרגליים בחוסר מנוחה לא מרגישים שהם יכולים לשכב בנינוחות במיטה. אפילו במשך היום מורגש צורך להניע את הגוף.

בואו נדבר ונראה האם הומאופתיה יכולה לעזור במקרה שלך.

אנחנו מצביעים: מה הייתי רוצה לשפר בעצמי או בחיי?

(אפשר לבחור כמה אפשרויות, ואפשר לראות אח"כ מה אחרים הצביעו)

מה הענין שמפריע?

התגובות שלכם בפייסבוק:

7 תגובות

  1. היכן קונים תרופות הומואופתיות לנדודי שינה אודה מראש לקבל תדריך בכבוד רב.

    1. אברהם שלום,
      תרופה לקושי בשינה צריך להתאים באופן אישי.
      לאחר התאמה מזמינים אותה מבית מרקחת הומאופתי.
      איילת

  2. שלום.אני הולך לישון בסביבות עשר בלילה ונרדם. אבל אני מתערר בסביבות השעה שתים בלילה ולא
    נרדם עד הבוקר .תודה

    1. שמואל יקר, אשמח שנשוחח ואנסה לעזור. 050-2070766

  3. שלום, אני מקבלת תרופות לדכאון ואיני ישנה טוב בלילה, לוקחת כדור הרגעה לירדם. יש אפשרות לעזור לי לישון היטב למרות שאני לוקחת תרופות

    1. כמובן רינה,
      אנחנו לא משנים תרופות
      רק הרופא משנה את התרופות שלך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

בעיות עיכול

בעיות עיכולפחד משינויחרדה, אלרגיה אלרגיה לירקות מיכל הגיעה אלי אחרי שנואשה מהבעיה שהופיעה אצלה בשנים

לקריאה »

סרטן – ריפוי!

סרטן ניתן לריפוי היום, באחוזים גדולים של הצלחה, בעזרת תרופות הומאופתיות והפרוטוקולים של בנרג'י – שיטת טיפול ספציפית למחלת הסרטן, עם 150 שנות ניסיון. לכל סרטן הטיפול המסויים שלו.

לקריאה »

עבודה רגשית ממוקדת מהירה ליצירת מציאות רצויה (בזום).

איילת גושן טיפול הומאופתי וגמילה מהתמכרויות

פגישות בזום או פנים אל פנים בירושלים.

טיפול בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר