חיפוש
חיפוש

מעבדות לחירות: חג פסח שמח!

האם אני עבד למחלה שלי?

עבד למחשבה שלי? להתניה שלי?

פסח – אביב -זמן היציאה לחירות!

 

מעבדות לחירות - מהתניה לקבלה עצמית
מעבדות לחירות – מהתניה לקבלה עצמית

רובנו נמצאים במצרים. מצרים מלשון מיצר, מצור, צר. מצרים הוא מצב של עבדות. הראש מכוון למחשבות קשות אשר חוזרות על עצמן. מחלה אשר מעסיקה אותנו. סבל או מכאוב. פחד או חרדה אשר משתקים אותנו. התניה היא פעולה שאנו רגילים לבצע בזמן מסויים, או מחשבה שאנו רגילים לחשוב, אשר למעשה הן באות באופן אוטומטי ואין לנו שליטה עליהן. במצב של התניה נמנע מאיתנו חופש הבחירה.

אתמול למדתי שוב על הבז – ציפור דורסת, ועל האופן שבו מאלפים אותה. זהו סיפור קשה לכן מומלץ לבעלי לב חלש לעבור ישר לפיסקה הבאה שלאחר 2 הסרטים. הבז, כשהוא גוזל, מאולף להישאר צמוד לאדם המגדל אותו. ואיך מתבצע האילוף?  מכסים את עיניו ומרעיבים אותו. כאשר הוא רעב נותנים לו לאכול מזון מסוג מסויים מאד. מרגילים אותו לסוג מזון זה בלבד. לא מאפשרים לו לצוד את המזון המגוון שבטבע. גורמים לציפור להתמכר למזון המסויים הזה ולהיות תלוי לחלוטין באדם המגדל אותה. בגלל התמכרות זאת הציפור לא מרגישה חופשייה לעוף רחוק מבית הגידול שלה. גרמו לסמל החופש – הציפור – להיקשר למזון מסויים, למגדל מסויים, למקום מסויים.

כך נראה הבז בטבע כשהוא לא עבד לאף אדם:

וכך נראה בז בפעם הראשונה בתהליך האילוף (שלב עצימת העיניים ובניית ההתניה):

סיפור הבז הוא סיפור קשה לחלק מאיתנו, אבל לצערינו בנושאים מסוימים הוא דומה לסיפור שלנו עצמנו. אנו שבויים בהתניה, ברעיון, במחשבה, שאין לנו יכולת לצאת מהם לחופשי. בגלל ההתניה הזאת אנו אוכלים, או לא אוכלים, מאכלים מסויימים. בגלל ההתניה הזאת אנו מוצאים את עצמנו במצבים מסוימים, או נמנעים ממצבים מסוימים. ואולי הנורא מכל, בגלל ההתניה הזאת, בגלל הסיפור ששמענו אי שם בילדותנו, שאין לנו מושג אפילו מי הכניס אותו לראשנו, אנו מפלים בין אנשים, אנו שונאים ציבור מסויים שלא "דומה" לנו, או שיש לנו דעות קדומות על אנשים סביבנו.

כאשר אנו פועלים מתוך התניה, ברוב המקרים איננו יודעים אפילו שזוהי התניה. בשלב מסויים בחיינו בוצע בראשנו מעין  אילוף. מאז אנו בטוחים שהמחשבה שבראשנו היא האמת כולה בשלמותה. אנחנו עבד. אין מוצא מהמקום הצר שהורגלנו אליו, או שהוכנסנו אליו בילדותינו.

מעבדות לחירות:

מהי חירות, מהו חופש?

חירות, חופש, הם מצב של בחירה חופשית. מצב שבו אנו לא מושפעים מהתניה, מדיעה קדומה. מצב שבו אנו חופשיים ממחלה. חירות מתחילה ברגע שבו אנו מאפשרים לעצמנו לשאול שוב, דווקא בנושאים שנראים לנו הכי מובנים מאליהם. להניח מחדש הנחות הפוכות ולבדוק את האמת שלהן. למשל, אדם שקשה לנו איתו.. האם נוכל להביט עליו מחדש, ממקום של אהבה? האם נוכל לראות את הסבל שממנו הוא בא, את הקושי שלו? האם נוכל לחפש את המשותף לנו ולהניח בצד את השונה? קבוצה שאנו מתקשים לקבל את הדיעה שלה. האם אוכל לראות את הדמיון ביני ובינהם? פחד או חרדה שיש לי – האם אוכל להביט על עצמי בחמלה ולהבין שפחד זה התפתח אצלי כהגנה מפני מצב מסוים? האם אוכל להפסיק להאשים את עצמי?

האם אני מרשה לעצמי לבחון מחדש נושאים "סגורים", מתוך מקום בראשיתי, ללא התניה קודמת, בלי כניעה לדפוסי מחשבה שיש בי? האם אוכל לאמץ גישה חדשה, פתוחה, אוהבת כלפי עצמי, כלפי אדם אחר, כלפי קבוצה אחרת? כל גישה חדשה היא חירות, חופש! אם היתה נעוצה במוחנו מחשבה, או ידיעה, והצלחנו להרפות ולשאול שאלה שתבחן את המחשבה מחדש, הגענו לפריצת דרך אמיתית, לחופש, לחירות!

התניות פשוטות שאולי יש לחלק מאיתנו:

  • קפה בא רק עם סיגריה
  • להגיע הביתה זה אוטומטית לפתוח את המקרר.

בחג האביב, זמן ההתחדשות והפריחה, נשתחרר ממצרים הפרטי ונגיע לחירות! קבלו את מזג האויר המשתנה,קבלו באהבה את עצמכם, את האחר, התנערו משיפוטיות ואפשרו לכל אחד סביבכם להיות הוא עצמו יחיד ומיוחד. יש בנו יכולת יצירה ועם קצת פתיחות נוכל ליצור אפילו את עצמנו מחדש.

עבדות מודרנית:

דקה לפני שנשמע את השיר החדש של אריק אינשטיין (פה למטה) רציתי להזכיר נושא כאוב מאד. האם ידעת שברגעים אלו ממש מליוני בני אדם משמשים כעבדים? ילדים ונשים נמכרים לעבודת כפייה, או לזנות, כאן, בעולם המודרני שלנו, וגם בישראל. זכרו, זהו העולם שבו אנו חיים. ידיעת האמת הכרחית כדי להתחיל שינוי. צפו בסרטון הקצר הבא:



חג חרות שמח!

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

עבודה רגשית ממוקדת מהירה ליצירת מציאות רצויה (בזום).

איילת גושן טיפול הומאופתי וגמילה מהתמכרויות

פגישות בזום או פנים אל פנים בירושלים.

טיפול בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר