חיפוש
חיפוש

ביקורת? דר' שנקרן עונה על שיטת ההומאופתיה

תשובה למבקרים:

ד"ר רג'אן שנקרן עונה למבקרי שיטת ההומאופתיה

והנה התרגום לעברית של דבריו:

המטופלים אסירי תודה

אם עלי לאמר משהו למבקרים, אני רק יכול לאמר להם שיש לי מטופלים כל כך אסירי תודה. הם באים כל יום לקליניקה. ראיתי ילדים שהיה להם שיעול וצינון. הם לקחו אנטיביוטיקה כל שבועיים. ואז אחרי חצי שנה, שנה, שנתיים של הומאופתיה, הם באו עם כל כך הרבה הכרת תודה. הם אמרו: עכשיו הכל בסדר. לא רק התלונה שאיתה הגעתי השתפרה, אלא אני מרגיש יותר טוב כאדם. האנרגיה שלי השתפרה.

נסו את ההומאופתיה ופשוט הביטו בתוצאות

ההצעה שלי למי שמעביר ביקורת על ההומאופתיה, פשוט נסו את ההומאופתיה. אל תטרידו עצמכם בשאלה האם הומאופתיה הגיונית, האם היא מתאימה למסקנות המדע כפי שאני מכירים אותו היום, פשוט הביטו בתוצאות.

מגלה ההומאופתיה ד"ר האנמן, כתב ספר. המילים הראשונות בספר הן: "הומאופתיה מבקשת את הוכחת פעולתה". השתמש בהומאופתיה ופרסם את כשלונותיך לעולם. כשתראה את ההשפעה של ההומאופתיה, נמשיך לדבר. אל תבקר את ההומאופתיה  בהתבססך על זה או על זה..

להכיר במציאות ואז לנסות להסבירה

מהו מדע?  מדע אינו מתבסס על מה שאנחנו יכולים להבין. יש הרבה מאד דברים שאנו לא יכולים להבין. מדע מבוסס על מה שבאמת קורה. מדע מבוסס על ניסויים והתבוננות. ההסבר למה שקורה יכול להינתן מאוחר יותר. תפוחים נפלו מהעץ לרצפה אפילו לפני שניוטון גילה את חוק המשיכה.יש הרבה דברים שקורים שאנחנו לא מבינים היום וזה שאנחנו לא מבינים אותם, לא מוחק את העובדה שהם קורים. זה שאתה לא מבין את זה לא אומר שזה לא קיים. עלינו לוותר על הרעיון שראשית אנחנו צריכים להבין. תחילה הבט במטופל, ראה שבריאותו משתפרת, ורק אז נסה להסביר איך זה קורה, למד את המחקרים בנושא, וכאשר המדע ידע איך להסביר את התופעה, תן לו להסביר את התופעה.

מה שאנחנו מספרים על הומאופתיה או ריפוי לא נראה הגיוני, עד שלא רואים שזה קורה. מי שרואה שזה עובד, תהיה לו הסקרנות ללמוד עוד. אתן לך דוגמה מאד פשוטה. בעבר, היה רופא בכלכתא. הוא היה סגן הנשיא של ה British Medical Association של סניף כלכתא. בזמן ההוא טיפטפה ההומאופתיה מאנגליה להודו. קומץ אנשים עסקו בה. האיגוד הבריטי רצה לשים קץ לשטויות האלו לפני שיגדלו. הם ביקשו לשם כך מאותו רופא לתת הרצאה בנושא: "הומאופתיה היא הונאה". כדי להכין את ההרצאה, הצטרף אותו רופא למשך 3 חודשים לקליניקה של הומאופת. אחרי שלשה החודשים שישב בקליניקה וראה מה הומאופתיה עושה, מה האפקטיביות שלה, הרופא המלומד הזה נתן הרצאה: "הומאופתיה היא רפואת העתיד". בשל כך העיפו אותו מהארגון הבריטי לרפואה, והוא הפך להומאופת הראשון בהודו שהוא גם רופא MD.

לפני שמתחילים לחשוב אפילו מהי הומאופתיה, חשוב לדעת שהיא עובדת. ואז מגיעה הסקרנות לבדוק איך היא עובדת, איך זה ייתכן. התרופות ההומאופתיות הן כל כך מדוללות שאי אפשר לאתר כל חומר בתוכן. אם אנחנו מדברים על העקרונות, אנשים שנוכחו בהשפעה של ההומאופתיה, נהיים סקרנים – איך זה עובד? ההסבר הוא פשוט.

יש 2 נקודות מבט להתבונן על בריאות ועל מחלה:

מחלה היא משהו שמשפיע על חלקים בתוך הגוף. יש לך אסתמה? זוהי מחלה של הריאות שלך. יש לך קוליטיס, זוהי מחלה של המעי שלך. ואתה מטפל בזה מקומית. כמו שמטפלים במכונית שחלק שלה התקלקל. אבל גוף האדם אינו כזה. האדם נוצר כשלם, נולד כשלם, מתפתח כשלם ומת כשלם. הכל קשור אחד לשני. לכן כל המחלות הכרוניות, אסתמה, לחץ דם גבוה, או כל מחלה כרונית אחרת, אין להן פתרון ברפואה המודרנית. אתה לא יכול לטפל בחלק מהאדם ולהתעלם מזה שהוא קשור לשלם, לאדם. כולם כבר יודעים שאסתמה היא מחלה שמערכת החיסון נהיית היפר אקטיבית. זוהי אלרגיה. קוליטיס מושפע מה mind. חלק אחד מושפע מהאחרים. והבעיה אינה בחלקים אלא במערכות השליטה המרכזיות, מערכת החיסון, המערכת האנדוקרינית, מערכת העצבים, וכולן גם קשורות לחלק הפסיכולוגי, ל mind.

הרעיון הראשון של הומאופתיה הוא שאינך יכול להשיג פתרון ארוך טווח עד שתתייחס לבעיה המרכזית שהיא באדם השלם. זהו הוליזם – ראיית השלם. 

הרעיון השני הוא שלא רק שמחלה משפיעה על השלם, אלא גם שלכל אדם, לכל אינדיבידואל, יש תמונת מצב אישית ייחודית לו של המחלה. לכן עלינו ללמוד מיהו האדם הייחודי הזה, האינדיבידואל, מהן הרגישויות שלו, לחום, לקור, מה הוא אוהב לאכול, איך הוא חושב, איך הוא קולט את המציאות, איך הוא מגיב. ואז יש תלבחור תרופה המתאימה לו על פי מי שהוא. תרופה זאת תעורר את מערכת הריפוי שלו ותייצר ריפוי ארוך טווח.

מתח

אומרים ש 70% מהמחלות נוצרות או מתגברות בגלל מתח. הם קוראים לזה מחלה פסיכוסומאטית. השאלה היא מהו מתח? מהי התשובה למתח? הרפואה המודרנית אומרת "תפסיק לדאוג", "תעשה יוגה, מדיטציה" – זה לא עוזר. כי גם מתח הוא לחלוטין שונה בין אדם לאדם. מתח לא מגיע מהמצב החיצוני שאנחנו בתוכו, אלא מאיך כל אדם תופס את המציאות שלו ומגיב אליה. זה לגמרי אינדיבידואלי. כשהומאופת מנסה להבין זאת הוא נכנס לתפיסת המציאות של האדם. איך הוא חווה את המתח. יש הבדלים עצומים בין אדם לאדם בחוויית המתח. כשאתה יכול לתת מענה לחוויה האישית הזאת, ולא להסיר את המתח מבחוץ, אלא לשנות את תפיסת המציאות של האדם, לתפיסת מציאות יותר בריאה, אז הכל משתפר.

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

עבודה רגשית ממוקדת מהירה ליצירת מציאות רצויה (בזום).

איילת גושן טיפול הומאופתי וגמילה מהתמכרויות

פגישות בזום או פנים אל פנים בירושלים.

טיפול בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר