חיפוש
חיפוש

בדידות אפשר לשנות: מהרגשת בודד, לבד, להרגשת שייכות, ביחד

לבד?

בדידות היא הרגשה מוכרת בעולם המערבי

חלקנו מרגישים בדידות גם אם יש לנו משפחה או אם אנחנו במגע עם עם אנשים כמעט כל יום, למשל בעבודה. אדם יכול להרגיש בודד כי מסיבה כלשהי קשה לו לתקשר.

בני האדם מטבעם נוטים לחיות בקבוצה. תינוק שיינטש על ידי אימו לא ישרוד. תינוק (בניגוד לחיות אחרות) זקוק לאימו או למשפחתו שנים רבות. (צפה בהרצאתו של פרופ' גון קסיפה בהמשך העמוד).

בדידות כשיש משפחה או חברים:

יש לי משפחה, אולי אמא, אבא, אולי בן או בת זוג ואפילו ילדים, אבל אני מרגיש בודד. ההרגשה הפנימית היא שאף אחד לא מכיר את העולם הפנימי שלי. אף אחד לא באמת מתעניין בי. אף אחד לא מבין, ואולי לא באמת אכפת למישהו. העולם הפנימי שלי אותי מביך אותי. אני לא משתף ברגשות ובמחשבות שלי.

אולי יש אנשים שעובדים איתי, עמיתים שלי. אולי יש לי חברים שאני נפגש איתם בבית קפה או בבית. אבל מי באמת רואה דרך המסך שלי? אף אחד. אני מרגיש לבד.

בדידות מאז ומתמיד – אין לי חברים:

אני לא יודע ליצור קשרים. איך מתחילים שיחה? אני מסתכל על הטבעיות שבה אנשים משוחחים אחד עם השני בפליאה. איך החיוך שלהם נראה טבעי? אני מרגיש לבד ואין לי הבנה או ניסיון איך ליצור קשרים, איך ליצור חברים. אולי בתוך תוכי אני מרגיש "פחות" וחושש להשמיע את דעותי וגם זה מונע התחברות.

הרגשת בדידות היא סובייקטיבית:

חלק מאיתנו נמצאים בקשר עם אנשים רבים, יש לנו חברים, אנו משוחחים עם המשפחה, עם עמיתים לעבודה, לפעמים עוזרים לאחרים, אבל אף  קשר, אף חברות לא נותנים לנו תחושת "ביחד". זוהי הרגשה פנימית סובייקטיבית של ניתוק רגשי.

מצד שני, לחלק מאיתנו אין הרבה חברים, ולפעמים אין קשרי משפחה אמיצים במיוחד, ובכל זאת אנו מרגישים מחוברים לחברה, חלק מהחברה, חלק ממה שקורה סביבנו, "ביחד" ולא לבד.

היכולת להרגיש חלק ממשהו. היכולת לא להרגיש זנוח, היא יכולת שטבועה בנו מילדות. חלק ממנה הוא פשוט אופי מולד. חלק מתפתחת מהאהבה שאנחנו מקבלים בזמן מוקדם של ילדותינו. והבשורה המשמחת: ניתן לפתח אותה גם בעזרת הומאופתיה.

ניתן לשחרר בעזרת הומאופתיה:

  • טראומות ילדות שגורמות לי להרגיש לבד
  • טראומות של מצבי אי אמון שגרמו לי לבחור להיות לבד
  • אי יכולת לתקשר

ניתן להגיע לנינוחות, לפתיחות רגשית, להסרת החששות והחרדות, שיאפשרו לנו באופן טבעי לתקשר, להיות חלק מהחברה.

בהומאופתיה אנו מטפלים בכל בדידות באופן שונה.

כל אדם הוא ייחודי ולפי אופיו נבחרת עבורו ההכנה ההומאופתית המתאימה להרגשת הבדידות המאפיינת אותו.

כדי לשאול כל שאלה או לדבר על הקושי שלך בבקשה צרו קשר איילת גושן 050-2070766

דוגמאות להכנות הומאופתיות לאנשים שמרגישים בודדים, זנוחים:

 Aur – אאורום

הכנה הומאופתית זאת מתאימה לאדם אחראי מאד. אדם ערכי, מצפוני, עם מודעות לחברה. הוא יכול להיות בביקורת עצמי גבוהה מאד ולהרגיש שאיכזב אנשים ובכך פשע כלפי חבריו או החברה כולה. במציאות שלו הוא מרגיש מקובל ואהוב רק אם מילא את חובותיו. לכן, אם הוא מרגיש שלא מילא את חובתו, זה גורם אצלו להרגשה שאיבד את זכותו המוסרית להיות חלק מהחברה, ואז הוא מרגיש בודד ונטוש.

Puls – פולסטילה

הכנה הומאופתית זאת מתאימה לאדם מהסס, ספקן, שצריך תמיכה, מה להחליט, איך לעשות. הוא צריך מישהו שיהיה שם כדי לנחם אותו. כשאין לו תמיכה הוא מרגיש נטוש, עזוב, לבד. כל פעולה של חברה או חברה עלולה להתפרש בעיניו כנטישה ולגרום לו הרגשת בדידות גדולה.

Plat – פלטינה

זוהי הכנה שמתאימה לאנשים שמודעים היטב לערכם. הם יודעים שאחרים נחותים מהם, והם בזים (בלבם) למי שפחות מהם. מהמקום הגבוה שבו הם מרגישים, ההרגשה היא של בדידות עצומה.

כן זה אפשרי לשפר את הרגשת הבדידות – אם בוחרים בהומאופתיה

אשר יכולה להתאים לכל אחד טיפול אישי לפי סוג הבדידות שהוא חווה!

אנחנו מצביעים: מה הייתי רוצה לשפר בעצמי או בחיי?

(אפשר לבחור כמה אפשרויות, ואפשר לראות אח"כ מה אחרים הצביעו)

מה הענין שמפריע?

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

בעיות עיכול

בעיות עיכולפחד משינויחרדה, אלרגיה אלרגיה לירקות מיכל הגיעה אלי אחרי שנואשה מהבעיה שהופיעה אצלה בשנים

לקריאה »

עבודה רגשית ממוקדת מהירה ליצירת מציאות רצויה (בזום).

איילת גושן טיפול הומאופתי וגמילה מהתמכרויות

פגישות בזום או פנים אל פנים בירושלים.

טיפול בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר