חיפוש
חיפוש

מאמר אורח: רפואה סינית

רפואה סינית וכאבים – גם טיפול, גם מניעה

כתבה: ליאת בר-אל

לפי הרפואה הסינית ישנן שלוש סיבות עיקריות לכאבים וכמה שיטות יעילות לטיפול. הסיבות הן טראומה, כמו מכה חזקה, או תנועה לא טובה. רגשות ושינויי מזג אוויר. הרפואה הקונבנציונאלית מסכימה – לא רק עם הסיבות הללו (שחלקן היא פשוט מכנה בשם אחר), אלא גם עם יעילות הטיפולים שמציעה הרפואה הסינית ורוב השיטות מיושמות כיום במסגרת מרפאות רפואה משלימה של קופות החולים.

את הלגיטמציה של הרפואה הסינית בחברה המערבית, ניתן לראות – לא רק במרפאות שבמערכת הבריאות הציבורית, אלא גם בבתי הספר המקצועיים המלמדים את מקצועות הרפואה הסינית, כמו לימודי שיאצו, לימודי אקופונקטורה (דיקור) ותחומי רפואה משלימה נוספים כמו הומאופתיה ורפלקסולוגיה. רבים לומדים כמה שנים על מנת להפוך למטפלים, אבל יש גם לא מעטים הפונים ללימודי העשרה בתחום, מתוך עניין ולעתים לאר טיפולים מוצלחים שעברו.

אם כן, אין עוררין על יעילות הטיפולים בכאבים, אך יש להתאים את סוג הטיפול לסוג הכאב ולמטופל הספציפי, שכן לא כל שיטה מתאימה לכל אחד. לרפואה הסינית מספר שיטות טיפול, כמה מהן נחשבות יעילות במיוחד לטיפול בכאבים כרוניים – טווינה, שיאצו, צמחי מרפא ודיקור.

הטווינה והשיאצו הן שיטות מגע ישיר באמצעות עיסוי, כאשר הטווינה מבוצע עם בגדים ואילו יעילות השיאצו גוברת במגע ישיר עם העור. צמחי המרפא עובדים בתוך הגוף והדיקור מבוצע על ידי החדרה של מחטים דקות. המשותף לכל השיטות הוא הניסיון לשחרר את החסימה של זרימת האנרגיה בגוף, אותה חסימה הגורמת לכאב. המצב האידיאלי הוא בו האנרגיה – הצ'י – זורם בחופשיות בערוצי האנרגיה – המרידיאנים והאמצעים לשחרור החסימה הן השיטות הללו.

מעבר ליעילותן המוכחת, התברכו השיטות גם ביתרונות נוספים, כמו העובדה שאין להן (כמעט) תופעות לוואי ובכל מקרה, האחוז הנמוך מאד של תופעות הלוואי מאופיין בתסמינים קלים, שאינם מפריעים לסדר היום ובוודאי שאינם פוגעים בבריאות. בנוסף, האמצעים טבעיים לחלוטין, אינם נשארים בגוף ולא מערבים חומרים כימיים כמו מרכיבי תרופות קונבנציונאליות. יתרון בולט נוסף של הרפואה הסינית על הרפואה הקונבנציונאלית הוא יעילות הטיפולים במניעת חזרה של הכאבים (או יותר נכון – הסיבות לכאבים).

כל כאב כרוני ניתן לטיפול על ידי הרפואה הסינית ומטופלים רבים שסבלו ממיגרנות, כאבי מחזור, כאבי פרקים, כאבי גב ועוד, נפרדו בלי הרבה צער מהמחושים השונים ואלה שהתמידו בטיפולים בתדירות נמוכה יותר, אף דיווחו על כך שהכאבים מעולם לא חזרו לפקוד אותם.

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

עבודה רגשית ממוקדת מהירה ליצירת מציאות רצויה (בזום).

איילת גושן טיפול הומאופתי וגמילה מהתמכרויות

פגישות בזום או פנים אל פנים בירושלים.

טיפול בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר