חיפוש
חיפוש

מחקר בשוויץ – הומאופתיה יעילה מבחינת ריפוי ומבחינת עלות הריפוי!

דו"ח של ממשלת שוויץ על הומאופתיה 2012:

ממשלת שוויץ ידועה בניטראליות שלה

לכן מעניין לקרוא כאשר הם כותבים סיכום תחקיר

בשוויץ יושבות 2 מ 5 החברות הראשונות בגודלן של תרופות. היינו עלולים לחשוש שקיום חברות תרופות גדולות כאלה ישפיע על תוצאות התחקיר בקשר לרפואה אלטרנטיבית ולהומאופתיה בפרט. במצב כזה גם ממשלות יכולות להיות משוחדות. לא כך קרה. 

בסוף 2011 כתבה ממשלת שוויצריה את הדו"ח המקיף ביותר על הומאופתיה קלאסית, שפורסם אי פעם על ידי ממשלה. לאחרונה תורגם התחקיר לספר באנגלית. בדו"ח נמסר שהומאופתיה היא יעילה, כלומר עוזרת להבריא, וגם זולה, כלומר הריפוי בעזרתה הוא זול יחסית לאלטרנטיבות הריפוי האחרות. כמו כן המליץ הדו"ח שחברת הביטוח הרפואי הממשלתית תתמוך בטיפול הומאופתי, כלומר יינתן החזר כספי למשתמשים בהומאופתיה.

התחקיר המעמיק של ממשלת שוויץ בנושא הומאופתיה ורפואה משלימה נבע מהצריכה הרחבה של הומאופתיה ורפואה אלטרנטיבית על ידי הציבור וגם על ידי הרופאים. כחצי מהאוכלוסיה בשוויץ משתמשים ומעריכים ריפוי אלטרנטיבי. 85% מהציבור רוצים שרפואה אלטרנטיבית תהיה חלק מהרפואה הציבורים בשוויץ. יותר מ 50% מהעם השוויצרי מעדיף בתי חולים אשר מספקים גם רפואה אלטרנטיבית.

בשנת 1998 הרחיבה שוויץ באופן זמני את הרפואה הציבורית וכללה בביטוח הרפואי גם רפואה אלטרנטיבית: הומאופתיה, רפואה סינית, צמחי מרפא וריפוי טבעי. הרחבת הביטוח היתה במקביל למחקר שנערך כדי לבדוק אם שיטות ריפוי אלה יעילות ואם הן גם יעילות כלכלית, כך שהמערכת תוכל להשתמש בהן. הרחבה זאת של הביטוח הרפואי הסתיימה בשנת 2005 ונתוני המחקר נאספו. כתוצאה מהנתונים והסטטיסטיקות שנאספו חזרה ממשלת שוויץ לכלול  חלק מהרפואה האלטרנטיבית בביטוח הבריאות הציבורי.

הערכה טכנולוגית של בריאות:

התחקיר שעשתה ממשלת שוויץ על הומאופתיה הוא התחקיר המעמיק ביותר שנעשה על ידי ממשלה בנושא זה אי פעם. נבדקו בתשומת לב מחקרים בהם נלקחו תרופות הומאופתיות. שנעשו בשיטת double-blind עם ביקורת של placebo. הבדיקה לקחה בחשבון את הריפוי גם במונחים של עולם הרפואה הקונבנציונאלית, את הבטיחות של הטיפול, וכמה זה עלה בסופו של דבר, כלומר האם הטיפול היה גם יעיל מבחינה כלכלית. במחקר נלקחה בחשבון הראיה ההומאופתית אשר לפיה לא נותנים תרופה אחת לכל מי שחולה במחלה עם אותה "כותרת". נלקחה בחשבון בחירה פרטנית של תרופה הומאופתית לכל אדם לגופו. במשך הטיפול נבדקה ההרגשה של האדם וגם נלקחו בדיקות פנימיות כדי לאשר את השיפור באופן מעבדתי.

ממשלת שוויץ כתבה בדו"ח שדילולים גבוהים (פוטנצים גבוהים של תרופות הומאופתיות) הביאו לאיזון, ונראה ב 20 מתוך 22 המחקרים נטייה לכך שההומאופתיה יעילה יותר. במיוחד צויינה בדוח ההשפעה המרפאה של הומאופתיה לריפוי דרכי נשימה עליונות במקרים כמו דלקות או אלרגיות. כל התוצאות האלו בעקבות טיפול הומאופתי היו ללא תופעות לוואי. 6 מתוך 7 מחקרים מבוקרים שהשוו הומאופתיה לרפואה קונבנציונאלית, הוכיחו שהומאופתיה יותר יעילה מרפואה קונבנציונאלית. במחקר השביעי היעילות של הומאופתיה היתה זהה לרפואה הקונבנציונאלית.

במהלך כל הבדיקות, נמצא דו"ח אחד בלבד אשר אמר שהומאופתיה פחות יעילה, אך הסתבר שהייתה ביקורת נרחבת שלא הסכימה עם הנחות היסוד שנקבעו כבסיס להחלטה מהו מחקר טוב ומהו מחקר לא טוב במקרה זה. בדו"ח הזה נקבע שרק ניסוי שמבוצע בשיטת double blind עם קבוצת placebo הוא קביל, ובעקבות הנחת יסוד זאת, הוסרו מהניסוי כל אותן קבוצות שקיבלו הומאופתיה ללא תנאים אלו. עלינו לזכור שאם זוהי אקיומת התחלה, גם ניתוחים רבים שהצליחו לא יכולים להכנס כחלק מסטטיסטיקה כי אינם מבוצעים בשיטת double blind עם קבוצת מקבלי placebo.

ממשלת שוויץ התייחסה גם למחקרים שבוצעו בשיטות double blind וגם למחקרים בשיטות אחרות כאשר לדעתה אופן המחקר העיד על יעילות השיטה.

** העמוד הזה הוא תרגום חופשי של סיכום המחקר בקישור המצורף **

 

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

עבודה רגשית ממוקדת מהירה ליצירת מציאות רצויה (בזום).

איילת גושן טיפול הומאופתי וגמילה מהתמכרויות

פגישות בזום או פנים אל פנים בירושלים.

טיפול בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר