חיפוש
חיפוש

חיסונים 2 : מדריך להחלטה האם לקחת חיסון, איזה חיסונים לתת לילדים.

חיסון   לילדי  – כן או לא?

מהם השיקולים כדי לקחת החלטה נכונה?

ראשית כדאי שנדבר על מחלות ילדים כמו אדמת, אבעבועות רוח וחצבת:לפי השם "מחלות ילדים" ברור שבאופן טבעי הן  מופיעות בתקופת הילדות.

שלוש סיבות לכך שכדאי לחלות במחלות ילדים בילדות ולא כל כך כדאי בגיל מבוגר יותר:

  • הן פחות מסוכנות כשהן מופיעות בילדות, כלומר מופיעות בצורה קלה יותר בגיל צעיר
  • ברגע שחלינו בהן אנו מחוסנים לאותה מחלה לשארית חיינו
  • התגברות על מחלה תורמת להתפתחות גופנית ומנטאלית תקינה (קיימים מחקרים המראים זאת). מערכת החיסון של ילד בריא, נבנית ומתחזקה מתוך ההתמודדות עם מחלות טבעיות.

והחיסון לא נותן הגנה דומה לכל החיים?

  • החיסון מחסן אותנו למספר שנים בלבד ובכך חושף אותנו להדבקות במחלה בגיל מבוגר יותר, שבו היא כבר יותר מסוכנת.
  • ההתפתחות הגופנית והמנטאלית שלנו לא מקבלת תגבור טבעי שקורה לאחר התגברות על מחלה טבעית.
  • ילד בריא אמור לעבור מחלות ילדות אלו בקלות יחסית ולצאת נשכר מההתגברות עליהן מבחינה גופנית ומנטאלית.

מחלות קשות יותר כמו טטנוס, דיפטריה ודלקת קרום המוח כדאי לשקול בנפרד היטב, סיכון מול תועלת.

האם החיסון מסוכן?

יש לבחון כל חיסון לגופו, סיכון מול תועלת. כל אחד מאיתנו מחשב סיכונים ותועלות אחרת, בהתאם למבנה הנפשי שלו ולפחדים האישיים שלו.

בשנתיים הראשונות מקבלים הילדים בישראל שלושים מנות חיסון. לאחר שתבדקו לגבי כל חיסון וחיסון ייתכן שתחליטו שחלקם חשובים כי לדעתכם התועלת בהם תהיה גבוהה בהרבה מהסיכון, ועל חלק מהחיסונים תבחרו לוותר כי לדעתכם הנזק בהם, או הסיכון, הוא גדול מהתועלת.

איך נבחן האם אנו בוחרים לתת חיסון מסוים או לא?

מה מכיל כל חיסון?

  1. בחיסון ישנו גורם המחלה. גורם המחלה מופיע בצורה מומתת או מוחלשת. למשל חיסון הצהבת B, הניתן ליילודים, האם הוא הגיוני? הילד נמצא עם אמו שברוב המקרים אינה חולה בצהבת. מהו הסיכוי שלו להידבק בצהבת? נמוך ביותר. אדמת – האם היא מחלה מסוכנת? האם יש סיבה מיוחדת להעדיף שהילד שלנו לא יחלה באדמת? כמובן שכל מחלה קלה עלולה להסתבך ואם יש סיבוך המחלה נהיית מסוכנת אבל מהו אחוז הסיבוכים?
  2. אם אנחנו מתייחסים בכבוד למחלה, אם אנחנו נותנים לילד החולה לנוח בזמן שהוא חולה, אם אורח החיים שלנו בריא, הסיכוי שהמחלה תסתבך הוא מזערי.
  3. החיסון הראשון נגד צהבת, שאותו מקבל התינוק שעות ספורות לאחר לידתו, מכיל אלומיניום,  כספית ופולמלדהיד שהם חומרי שימור. אלומיניום עלול לגרום נזק במוח. ישנם מחקרים המוכיחים שכספית קשורה לאוטיזם. פולמלדהיד הוא חומר מסרטן.
  4. יכול להיות שינוי של עד פי שלושה במינונים, בין מנות שאמורות להיות זהות, מנות של אותו חיסון, המתאים למשקל או גיל מסוים, כלומר, ייתכן שהמחוסן יקבל פי שלשה חומר מהחומר המומלץ למשקלו. חשבו על תינוק בן יומו שעלול לקבל בחיסון צהבת B כמה שעות לאחר הלידה, פי שלשה חומר מהמומלץ לגילו!
  5. באופן טבעי בחיי היום יום, אם גופנו נפגש בגורם מחלה, הוא בדרך כלל נפגש בגורם מחלה אחד. משרד הבריאות החליט שזה בסדר לתת לתינוק שלנו להתמודד עם שלוש או חמש מחלות בבת אחת (המשולשת או המחומשת). הוא טוען שגורם המחלה בחיסון מוחלש או מומת – וזוהי האמת. בכל זאת התמודדות עם חמישה גורמי מחלה בבת אחת היא לא טבעית לגוף. לשם מה? כנראה מטעמי חיסכון או נוחות. אם החלטתם לחסן את ילדיכם, שקלו לעשות כל חיסון בנפרד. יש לבדוק האם כשנחסן בנפרד נקבל כמות כוללת מוגברת של חומרי שימור, אך ייתכן בהחלט שאם תחלקו את החיסונים, תחליטו לוותר על חלקם.

בנוסף יש לשים לב ולהקפיד לעולם לא לחסן ילד שאינו מרגיש טוב. אין זה הגיוני לתת לילד שכבר מתמודד עם כאב או צינון להתמודד עם עוד גורם מחלה או כמה גורמי מחלות.

אם הילד הזה הגיב תגובת ייתר לחיסון בעבר, כדאי לשקול לוותר על החיסון הבא. ייתכן שהילד רגיש במיוחד לאחד מחומרי השימור. חלק מחומרי השימור, כמו הכספית,  נצברים בגוף ואינם מתפנים. במקרה שהילד כבר הראה סימנים של תגובה לא טובה לאחר חיסון, לא כדאי להוסיף עוד חומרים שהגוף אינו יודע לפנות אותם ולהגדיל את הסיכון.

האם אחרי חיסון אני מחוסן?

לא תמיד.

במגיפת הפוליו שפרצה בישראל בשנת 1988 הגיעו חמישה עשר אנשים למצב שיתוק. מתוך חמישה עשר מקרים אלו, תשעה חוסנו חיסון מלא – כלומר קיבלו שלש מנות חיסון, ושניים חוסנו באופן חלקי – קיבלו שתי מנות.

ילדים שחוסנו כנגד מחלה מסוימת עדיין יכולים להידבק בה אם תפרוץ מגיפה.

מה עוד יש בחיסון חוץ מגורם מחלה וחומרי שימור?

לפעמים יש בחיסון וירוסים לא ידועים, כמו שהיה בחיסון הפוליו שניתן בין השנים 1955-1963 בארה"ב. בחיסון זה גודל הנגיף של הפוליו בגופם של קופים שנשאו בגופם גורם מזהם אחר. מאוחר יותר היתה השערה שהגורם המזהם הנוסף היה קשור לסוג מסויים של סרטן המוח בבני אדם.

החיסון הטוב ביותר והיעיל ביותר כנגד מחלות הוא לשמור על הבריאות.

אדם בריא מתמודד בקלות עם כל פולש, וירוס, חיידק, שהוא פוגש בדרכו. כדאי לשמור על הבריאות על ידי שינה טובה, אכילה בריאה, חיים פחות מתוחים וכמובן טיפול הומאופתי.

בהומיאופתיה קלאסית, כאשר מתפרצת מגיפה, אנו אוספים את הסימפטומים שמאפיינים את המגיפה ומוצאים תרופה הומאופתית (או מספר מצומצם של תרופות אפשריות) שמתאימה למחלה הנוכחית. אנו משתמשים בתרופה או תרופות הומיאופתיות אלו לחיסון הומאופתי של האוכלוסיה, או לטיפול בחולים שכבר נדבקו. לשם כך אנו עובדים בצוותים ומשתפים מידע בין ההומאופתים ברחבי העולם.

אם החלטתם לחסן את ילדכם באחד החיסונים או בחלקם, אין צורך למהר, אפשר לעשות זאת קצת יותר מאוחר מהזמן שהמליץ משרד הבריאות. החליטו בהתאם להיכרותכם את ילדכם, ולניסיון הקודם שהיה לכם איתו בחיסונים אחרים או במצבי חולי שונים. שימו לב במיוחד אם ילדכם רגיש.

מאמר נוסף: סרטים וקישורים אשר נותנים מידע נוסף בנושא חיסונים כדי שתוכלו להחליט החלטה מושכלת

המלצה על ספר שנכתב ע"י רופא, ותורגם לעברית: "האמת על החיסונים" מאת ד"ר ריצ'רד הלבורסן (MD)

שתהיה לכם החלטה קלה !

אין במה שכתבתי כל המלצה לקחת חיסון או להמנע מחיסון

הכתוב לעיל מוסיף מידע על מחלות או חיסונים כדי שתוכלו להחליט בייתר קלות

בריאות שלמה!

.

חזור לראש העמוד

חזור לדף הבית

צור קשר

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

עבודה רגשית ממוקדת מהירה ליצירת מציאות רצויה (בזום).

איילת גושן טיפול הומאופתי וגמילה מהתמכרויות

פגישות בזום או פנים אל פנים בירושלים.

טיפול בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר