חיפוש
חיפוש

תזונה דלת פחמימות קטוגנית לסוכרת וריכוז

תזונה דלת פחמימות ועתירת שומן – תזונה קטוגנית

תזונה לשיפור תנגודת אינסולין, מתאימה לסוכרת או לקשיי ריכוז ובעיות זיכרון

התזונה הומצאה לחולי אפילפסיה, והיום ידוע שתהליכים רבים בגוף מושפעים ממוכתבים מאינסולין שאינו מאוזן לכן התזונה מתאימה כנראה למניעת או לטיפול במחלות רבות אחרות.

זהו פוסט שאיננו בנושא הומאופתיה ולכן אתן הקדמה קצרצרה. המומחיות שלי, העיסוק המרכזי שלי הוא הומאופתיה קלאסית. זהו הכלי החזק ביותר והעוצמתי לשיפור מצב הבריאות שאני משתמשת בו. אבל, אני מתעניינת מאד בתזונה וחושבת שתזונה נכונה היא שביל חשוב מאד. לכן מדי פעם אתם מקבלים מידע בנושא תזונה בנוסף על הומאופתיה. 

מי שיכול לשפר את תזונתו מוזמן לעשות כן. מי שקשה לו בנושא תזונה ולא יכול או מתלבט אם לפעול על פי ההמלצות, או מי שקשה לא גם בנושאים אחרים, מוזמן להתייעץ איתי בטלפון.

ועכשיו לתזונה הקטוגנית – התזונה דלת הפחמימות ועתירת השומן:

ממזון שאנחנו אוכלים אנחנו מקבלים חלבונים, פחמימות ושומנים. הגוף זקוק לכולם. אבל אפשר לצרוך אותם ממקורות טובים יותר או פחות והבחירה מה לאכול משפיעה על בריאותנו.

מרגישים שאתם אוכלים יותר מדי? כמות גדולה מדי של אוכל, או יותר מדי שוקולד, או לא מצליחים להפסיק לאכול עוגות, או אוכלים מתוק, ואז מלוח ושוב מתוק?

הכנתי עבורכם הדרכה קצרה (חינם):

לחצו על הקישור כדי לצפות בהדרכה

פחמימות מקבלים מירקות, פירות ודגנים. חלבונים מקבלים בעיקר מבשר, דגים, ירקות, קטניות. שומנים מקבלים בעיקר מבשר, דגים, ושמנים צמחיים כמו שמן זית. 

כאשר אנחנו צורכים הרבה פחמימות הגוף שלנו רגיל להשתמש בפחמימות האלו, לפרק אותם לסוכרים ולהשתמש בהן לאנרגיה שהוא צריך. את מה שנותר שכרגע אין בו צורך הגוף מאחסן במאגרי השומן. זוהי הדרך הפשוטה עבור הגוף. יש לנו 2 מאגרי אנרגיה בגוף: מאגר זמין בכבד, המכיל מעט סוכר, שהוא כמו ארנק בכיס ואנחנו משתמשים בו כל העת, ומאגר הכספת, שהוא מאגר השומן, שהגוף משתדל לא לגעת בו. כאשר אנחנו רעבים, תחילה הגוף מאותת לנו להכניס מזון. הגוף משתמש במאגר הארנק הזמין שיש בכבד (הגליקוגן), ורק אם אין מזון או אם מאגרי הגליקוגן בכבד נוצלו ברובם, הגוף יפנה לכספת – למאגרי השומן. אם אנחנו משביעים את גופנו בפחמימות בכל פעם שהוא רעב, צורך האכילה הזאת לא תשתנה.

בכל פעם כשאנחנו אוכלים פחמימה או חלבון הגוף מפרק את המזון כדי להכניס את הנדרש לתאים, מפריש אינסולין כדי לפתוח את דלתות התאים ולאפשר למזון המפורק להיכנס לתאים. באופן טבעי לאחר הארוחה ופיזור המזון הנדרש לתאים האינסולין יורד ונשאר נמוך עד הארוחה הבאה. כשאנחנו אוכלים לעיתים קרובות כמות האינסולין בגוף לא מספיקה לרדת. במשך הזמן אם סגנון זה של אכילה ממשיך, כל עוד האינסולין נשאר גבוה הוא ממשיך לבקש מהתאים להכניס עוד ועוד סוכר פנימה, והם מסרבים כי האינסולין מבקש יותר מדי, והסירוב הזה נקרא תנגודת אינסולין. מתחיל מעגל קסמים. הגוף מפריש עוד ועוד אינסולין כדי לשכנע את התאים לפתוח את הדלת והתאים מסרבים. נשאר מזון לא מנוצל – סוכר גבוה בדם. האינסולין אחראי להכניס את המזון שנשאר לא מנוצל לתאי השומן ואנחנו ממשיכים להשמין למרות שהתאים לא קיבלו הזנה לפי צורכיהם.

ה"פתרון" של מערכת הבריאות לחולי סוכרת הוא תוספת אינסולין. אנחנו מבינים עכשיו שזה כניראה לא מומלץ כי מגביר את תנגודת האינסולין.

ואיזה מזון לא מעלה את כמון האינסולין בגוף? שומן. 

ואכן ישנה גם צורת ניצול אחרת של אנרגיה, אשר משתמשת בשומן. כאשר אנחנו מלמדים את גופנו להשתמש בשומן, אנחנו יכולים לצרוך מזון דל בפחמימה. כאשר יש שומן במזון הגוף ינצל את השומן. כאשר אין מזון בסביבה, הגוף בטבעיות יפנה למאגרי השומן של עצמו ויצרוך את המזון מהם. השומן בגוף יהפך יותר קל להשגה ולשימוש, האינסולין ירד, ואנחנו נרזה.

זוהי מטרתנו בקצרה. לאכול מזון דל פחמימה וללמוד לנצל מזון שמן, או את השומן של הגוף, כדי לא להעלות את האינסולין לרמות גבוהות כל כך ולרפא את הסוכרת, או את בעיות הזיכרון שלנו, האלצהיימר, או מחלות רבות שיש להם קשר לאינסולין גבוה בדם. 

אז איך עושים את זה?

החשוב ביותר בהתחלה הוא להתחיל לאכול 3 ארוחות ביום בלי שום דבר בין הארוחות. שום חטיף, לא קפה עם סוכר, לא קפה עם חלב. כלום בין הארוחות. כמובן מים אפשרי ורצוי.

במקביל הארוחות עצמן חייבות להיות ארוחות אמיתיות דלות פחמימה, לא אוכל מוכן שאין לנו מושג מה שמו בו. ומה זה אוכל אמיתי? מזון לא מעובד שלא הגיע בשקית. 

ארוחה תהיה : מנה של מזון מהחי: ביצים, דגים, בשר, עוף + סלט גדול שעשוי מעלים ירוקים (חסה, עלי ביבי, נבטים וכדומה), ירקות שגדלים על האדמה כמו כרוב, כרובית, אבוקדו, שמן זית, לימון, מלח 424 או מלח הימלאיה ורוד.

איזה פחמימות לא אוכלים? פירות – כן לא אוכלים פירות. פחמימות פשוטות כמו לחם, חיטה, קינואה, קטניות, ירקות שורש כמו גזר, סלק, וכמובן לא תפוחי אדמה ואורז. ולמעשה אוכלים רק ירקות ירוקים עליים, וירקות שגדלים מעל האדמה כמו כרוב, כרובית, וקצת ירקות צבעוניים אבל במידה. קצת.

כמו כן לא אוכלים שמן צמחי כמו: שמן סויה, שמן קנולה, שמן זרעי ענבים, שמן חמניות, שום שמן כזה. אוכלים רק שמן זית, שמן קוקוס, שמן אבוקדו, חמאה, ושומן שבא באופן טבעי עם הדג או הביצה או הבשר. 

רצוי להמעיט במוצרי חלב ויש שנמנעים לחלוטין, אבל אם אוכלים אז רק גבינות שמנות קשות ולא יוגורט, חלב או מוצר חלב דל שומן. יש מי שבוחר לא לצרוך מוצרי חלב כלל. חלב נועד לאפשר גדילה מהירה לעגל או לתינוק. אנחנו לא רוצים גדילה מהירה נכון? לא גדילה של ממדי גופנו ולא גדילה של גידולים. מוצרי חלב מעכבים ירידה במשקל. 

לאחר שהתחלנו לאכול 3 ארוחות אמיתיות ביום דלות בפחמימות, כפי שהגדרנו למעלה, כלומר ביצים בשר דגים, עשויים בשמן נכון כמו חמאה, שמן זית או שמן קוקוס, סלט ירוק גדול עם שמן זית ולימון, ייתכן שנתחיל להיות פחות רעבים. אז חשוב מאד לשים לב לרעב. זה עשוי להיות חדש לנו שאנחנו פחות רעבים. בשלב זה מומלץ להתחיל להקשיב לרעב ולשובע. לאכול כשרעבים ולהפסיק לאכול כששבעים. איך עושים את זה? כשמתחילים להרגיש רעב שותים כוס מים. אם הרעב נפסק כעבור כמה דקות כמובן לא אוכלים. כששוב רעבים שוב שותים כוס מים. ושוב אם מפסיקים להיות רעבים לא אוכלים. כשממשיכים להיות רעבים אחרי המים סימן שזה רעב אמיתי ואז מכינים ארוחה.

כשנאכל רק כשאנחנו רעבים, אולי נגיע למצב שבו נאכל את ארוחת הבוקר בשעה 10 במקום ב 8, ואז נדחה אותה לשעה 11.  ואולי נוכל לא לאכול מאוחר מדי סמוך לשינה. נשתדל לסיים לאכול לפחות 3 שעות לפני השינה. במצב כזה שבו דחינו את ארוחת הבוקר והקדמנו את ארוחת הערב, נוצרו לנו מעל 12 שעות שבן אנחנו לא אוכלים, למשל מ 19:00 עד 11. כלומר נוצר מרווח של 16 שעות "לילה" ללא אכילה. מצב זה נקרא צום לסירוגין, כלומר אכילה בטווח שעות יותר מצומצם מאשר על פני כל היום במפוזר, ואי אכילה בטווח זמן של מעל 12, 14, 16 שעות. זהו מצב מאד בריא לגוף ומטפל מהר יותר וביעילות בתנגודת האינסולין.

מהו יום של אכילה דלת פחמימה? אם תאכלו כפי שהוגדר למעלה, כלומר מזון לא מעובד מהחי, ביצים בשר דגים, וסלט ירוק ענק עם שמן זית, תגיעו לתזונה דלת פחמימה. יש מי שסופר את הפחמימות כי במשך הזמן אנשים רוצים להוסיף לתזונה קצת אגוזים, או קצת מוצרי חלב שמנים, ובמאכלים אלו יש פחמימות. כרגע לא אכנס לנושא ספירת הפחמימות. 

לסיכום:

להקטנה תשוקה בלתי מבוקרת לאוכל ולממתקים, אשר נוצרת בעקבות אינסולין גבוה, עלינו לשנות את התזונה לתזונה דלת פחמימות. עלינו להקפיד כל 3 ארוחות מסודרות ללא חטיפים כלל. כשנתחיל להיות שבעים יותר נוכל לאכול בפרק זמן מצומצם יותר למשח על טווח של 10 או 8 שעות. מספר הארוחות ייתכן שיקטן. זה בסדר כששבעים לאכול רק 2 ארוחות או 1 ביום. אבל תתחילו בהתחלה. לא לדלג מיד לסוף.

כמה קישורים וסרטונים שיכולים לעזור:

תזונה דלת פחמימות לפי ד"ר בורנשטיין

באנגלית: ד"ר ברג – מה לאכול

אכילה/אוכל – אנחנו מצביעים: 

(אפשר לבחור כמה אפשרויות, ואפשר לראות אח"כ מה אחרים הצביעו)

סקר האכילה הגדול

רוצה להפסיק לאכול יותר מדי או לנשנש כל היום? המאבק באכילה המופרזת יכול להגמר בקלות!

הכנתי עבורך הדרכה קצרה (חינם):

כדי לצפות בהדרכה לחץ/לחצי פה

ואני מראש מתנצלת, כרגע ההדרכה היא בלשון נקבה, אבל מתאימה גם לכם הבנים.
בעתיד הקרוב אצור גם הדרכה בלשון זכר.

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

עבודה רגשית ממוקדת מהירה ליצירת מציאות רצויה (בזום).

איילת גושן טיפול הומאופתי וגמילה מהתמכרויות

פגישות בזום או פנים אל פנים בירושלים.

טיפול בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר