חיפוש
חיפוש

טו בשבט הגיע – חג שמח!

כי האדם עץ השדה

מרגע שהאדם נולד, כמו העץ, הוא שואף לצמוח, להתפתח וללבלב, ולהגיע למימוש.

כמו העץ הזקוק למחייתו לאויר, למים, למזון מן האדמה, לאור וחום השמש, כך גם האדם זקוק לכל אלה, וכמובן בנוסף לכך, אנו זקוקים לאהבה, לחברה, למזון נפשי ורוחני.

כל עץ וכל שיח זקוק לאקלים מיוחד לו ולתנאי מחיה שיאפשרו את התפתחותו הטובה ביותר, ותנאים אלה שונים מהתנאים להם זקוק עץ, צמח, או חי אחר.

כל עץ וכל צמח, כל חיה וכל פרט בטבע, מיוחד ושונה מחברו.

ישנם שיחים קטני קומה, ישנם שרכים, ישנם עצים זקופים וגבוהים, וישנם צמחים טפילים, החיים על חשבון צמחים אחרים. זהו מבט קבוצתי על זני הצמחים. בדומה לכך, החיות השונות הן בעלות תכונות המייחדות אותן.

בואו נסתכל פנימה לתוך עולם הצומח, או החי. נאפשר לעצמנו להתבונן בכל חיה או צמח מקרוב, כמו ב zoom in, כך שנבחין בכל פרט ופרט בתוך הקבוצות. כשנתבונן מקרוב, נבחין כי כל חיה בקבוצת חיות מסויימת, היא יחידה ומיוחדת. תמונת הפסים שעל גבה של הזברה ייחודית לה בלבד, ואינה דומה לתמונת הפסים של אחותה. תמונה זאת היא כמו טביעת האצבע שלה. החברבורות שעל פרוות הנמר, ייחודיות לו.

גם ביננו בני האדם, כקבוצה אנו נראים דומים זה לזה, אך כאשר אנו מסתכלים ובוחנים כל אדם ואדם, אין ביננו אדם אחד הזהה לחברו.

האדם מחפש כל חייו את המזון הפיסי, הנפשי והרוחני, שיאפשר לו להגיע למלוא הפוטציאל. במקביל הוא מנסה להימנע ממעצורים, כמו מחלות גופניות, רגשיות או נפשיות ורוחניות. החיפוש הלא פוסק הזה נובע מהתשוקה להמשיך ללבלב לפרוח ולהתפתח ולא "להיתקע" ולהיגדע.

כאשר אנו בוחרים הכנה ההומאופתית, אשר תשחרר את האדם מהמעצורים בחייו, אנו מתייחסים לייחוד של האדם, ל"אקלים" הגופני, הרגשי והמנטאלי אשר להם הוא זקוק. אנו גם לוקחים בחשבון את אופיו. האם הוא שיח? האם הוא צמח טפיל? האם הוא משתלט על סביבתו ומונע מהאנשים סביבו את אשר הם זקוקים לו? אולי הוא סוג של עשב נמוך, פרח או עץ תמיר וזקוף, האם יש בו פרי? הייחוד האנושי שבנו קובע את הבחירה ההומאופתית המיוחדת ומותאמת לנו אישית ואשר מונעת ומרפאת את המחלה האישית והמיוחדת לנו, ומאפשרת צמיחה ולבלוב.

כיצד זה הגיוני, אם כל אחד מאיתנו כל כך יחיד ומיוחד, שלכאב הבטן שלי, ולכאב הבטן שלך, תתאים אותה תרופה? כמובן שהגיוני יותר לחפש את הריפוי האישי המתאים לכל אחד מאיתנו ככפפה.

שתהיה לכולנו שנה של צמיחה, לבלוב והגשמה, מט"ו בשבט הזה, ראש השנה לאילנות, ולפחות עד הבא…

חג שמח!!

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

עבודה רגשית ממוקדת מהירה ליצירת מציאות רצויה (בזום).

איילת גושן טיפול הומאופתי וגמילה מהתמכרויות

פגישות בזום או פנים אל פנים בירושלים.

טיפול בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר