חיפוש
חיפוש

חרדה והתקפי פאניקה – טיפ 2 – הקשב לעצמך

טיפ 2

להקשיב לגוף, לרגשות, ולנוח

בדרך כלל מומלץ לאנשים עם חרדות ללמוד טכניקות להירגעות. גם אנו, בטיפים אלה, נביא בפניך טכניקות ותרגילים שבעזרתם תוכל להירגע כשתהיה בתוך התקף פאניקה, וגם למנוע חרדות או התקפים בעתיד. אבל, לא תמיד הירגעות מונעת חרדות. לעיתים ההיפך הוא הנכון.

מתח ולחץ הם לפעמים מנגנוני הגנה של האדם. במקרים אלו משמשים הלחץ והמתח כדי למנוע מחשבות לא טובות או חרדות. אדם כזה מחזיק עצמי במתח קבוע ולעיתים בעשייה בלתי פוסקת, כדי למנוע את המחשבות אשר מציקות לו, ואת החרדות.

אנשים אשר הלחץ בשבילם הוא שסתום למחשבות, ואשר יקטינו את הלחץ הזה, עלולים להרגיש שכל הסכרים נפתחים. עליך להבין זאת כדי לא להיבהל. אם תהיה פחות במתח או בלחץ, בעקבות תרגול, אתה עשוי, להרגיש הצפה של רגשות. הצפה זאת תראה לך מפחידה. ההרגשה תהיה שבמקום "להירגע" קורה ההיפך הגמור. אל דאגה. כך אתה בנוי ואתה בדרך להכיר את עצמך טוב יותר. הכרות מחודשת זאת תהיה לך לתועלת רבה.

הקשב לעצמך – הקשב לקולות הפנימיים:

נסה לא "להשתיק" את הרגשות הגואים בך אלא להקשיב להם. להקשיב להם כאילו חבר מדבר אליך. מה הוא אומר לך? אל תכעס עליו, הוא חבר והוא במצוקה. מה הוא אומר? תן לקולות החוששים לדבר איתך ותן לעצמך הרגשה של "זה בסדר" כמו שעושים עם חבר. "זה בסדר" שאני מרגיש כך. אני עכשיו מבין מה אני מרגיש. תודה על כך שגופי מדבר איתי ומספר לי על הרגשותיו.

אם קשה לך להיות לבד עם הרגשות, מצא תמיכה. יש מי שיכול לדבר עם חבר או חברה, או להיות בקבוצת תמיכה. אפשר גם להיעזר בתמיכה מקצועית, במיוחד אם קשה לך לשוחח על נושאים אישיים ורגשות עם אנשים הקרובים לך. חשוב מאד שתדבר על מה שאתה מרגיש.

אנו מתחילים מסע של הכרות מחודשת עם עצמנו. הקשבה בלי ביקורת. הקשבה. כמו שמקשיבים לילד או לחבר. הקשבה והנהון. בסדר. אני מבין.

ראשית – לנוח!

אפשר לעצמך לנוח. 5 דקות, 5 שעות או חמישה ימים. אתה זקוק לפסק זמן. זמן לעצמך. אתה לא חייב להיות "שם" בתוך הסיטואציה כל רגע ורגע. הקל על עצמך ותן לעצמך להיות פחות מושלם. זה לטובתך. כרגע אתה לומד את הצרכים האמיתיים שלך. אתה יכול לצאת לרגע החוצה.

אני יודעת. אתה בוודאי מעקם פרצוף כרגע. על מה היא מדברת? אני לא יכול לצאת באמצע הישיבה לכמה דקות. מה זה הקשקוש הזה? אני חייב להיות שם כל רגע וזהו.

זוהי הבריאות שלך שאנחנו מדברים עליה כרגע, זוכר?

אנו כרגע לומדים להקשיב לגוף. מסתבר שיש לך חרדות. האם תנסה באמת לנהוג עם עצמך בקצת פחות קשיחות? קשה לפעמים לעצור. יהיה צורך להתחיל לחלק את האחריות עם הסובבים אותך ולהתחיל לסמוך גם עליהם.

למשל, אולי את אמא, וגם עובדת. אולי העול של הבית נופל עליך לבד, ובנוסף את צריכה להיות בסדר בעבודה. לפעמים הילדים חולים, לא נעים לך מהבוס. גם בעלך עובד קשה כדי להביא פרנסה הביתה, מבוקר עד לילה. אז גם ממנו את לא מבקשת עזרה. את ב"פול גאז" כל היום.

ובכן, לך זה לא מתאים, למרות שעד עכשיו נהגת כך. עלייך להתחיל לפזר סמכויות, לפחות לתקופה מסויימת. לא ליום יומיים. את חייבת להכיר בכך שאת זקוקה לקצת מנוחה. את צריכה פסק זמן מדי פעם.

האם תסכים/תסכימי לחלק קצת את המטלות ולבקש עזרה?

האם תקחי מדי פעם כמה דקות מנוחה?

האם תקח מדי פעם כמה שעות מנוחה?

וכמה ימי מנוחה?

זה חשוב לך !!

ולא לשכוח – הכי חשוב – הקשבה!

הקשבה היא חשובה בכל מקרה. אם תבחר גם להיות בטיפול הומאופתי, אנו נתאים לך הכנה הומאופתית אשר תפתור ותפחית את החרדה, ובמקביל תפחית את המחשבות הבלתי פוסקות, וגם את המתח והלחץ. בטיפול הומאופתי משתפרים במקביל כל הרכבי הבעיה.

טיפ 3 – ניקוי שולחן

לחץ כדי להתחיל לקרוא מטיפ 1 בנושא חרדה

מה נותן טיפול הומאופתי שהוא מעבר לתרגול בעזרת הטיפים?
הומאופתיה מתאימה לך הכנה הומאופתית המתאימה לכל כולך. לסימפטומים האישיים שלך של חרדה, לאיך שאתה בדיוק חווה אותם, וגם לסמפטומים אחרים שלך שלא כולם קשורים לחרדה.

טיפול פרטני עם התאמה אישית לחרדה שלך כפי שהיא מתבטאת אצלך.

הומאופתיה יוצרת שינוי: בריאות בגוף ובנפש!

בואו נדבר: איילת גושן 050-2070766  
או צרו קשר

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

עבודה רגשית ממוקדת מהירה ליצירת מציאות רצויה (בזום).

איילת גושן טיפול הומאופתי וגמילה מהתמכרויות

פגישות בזום או פנים אל פנים בירושלים.

טיפול בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר