חיפוש
חיפוש

חיסון משולש גרם אוטיזם – כך פסק בית משפט באיטליה

יש קשר בין חיסונים לבין אוטיזם

כך נפסק באיטליה בבית המשפט

בית המשפט באיטליה פסק לטובת משפחת בוקה שבנם בן ה 9 נהיה אוטיסט לאחר שקיבל את החיסון המשולש MMR. המשפט הסתיים ב 2012 אך פורסם בימים אלו.

כדאי לשים לב לתנועה הגדלה של החוששים האם החיסונים בטוחים לשימוש. האוטיזם הוא מחלה עם ספקטרום. ילדים או מבוגרים הסובלים מאוטיזם מרגישים שונה מאד האחד מהשני ונמצאים ברמת תפקוד שונה זה מזה. חיסון יכול לגרום לכמה סוגים של אוטיזם. סוגים אחרים יכולים להגרם מהשפעות גנטיות.

ולנטינו בוקה קיבל חיסון משולש MMR כשהיה בן 15 חודשים, בשנת 2004. מיד אחרי החיסון הוא הראה סימני אי נוחות. השופטים פסקו שאמנם החיסון גרם לאוטיזם והמשפחה קיבלה פיצוי כספי. אחרי הפסיקה עורכי דין איטלקים בחנו עוד כמאה מקרי אוטיזם דומים שיכולים להביא לפסיקה דומה.

כמובן שיש 2 צדדים לדיון. בבריטניה רופאים ומומחי בריאות עומדים על כך שזה מקרי שהאוטיזם התחיל אחרי חיסון, ושילדים אחרים גם מפתחים אוטיזם בגיל כזה. ההצהרה הרשמית של מחלקת הבריאות היא "יש עדויות רבות שמראות שילדים שקיבלו חיסון משולש MMR  אינם יותר בסיכון לפתח אוטיזם מאשר אחרים.

המקרה של משפחת בוקה אינו המקרה הראשון שבו נפגעו ילדים כתוצאה מחיסונים. התוכנית לפיצוי נפגעי חיסון כבר שילמה 2 ביליון דולר למשפחות הנפגעים מחיסונים. סביר שבעקבות המקרה של משפחת בוקה ייפתח הדיון על יעילות החיסונים ועל בטיחותם שוב.

המאמר שהתחיל את הדיון על בטיחות חיסונים פורסם ב 1998:

הדיון הזה נהיה פופולרי אחרי המאמר שפורסם בעיתון הרפואי היוקרטי ה Lancet בשנת 1998, שבו נעשה הקשר בין החיסון המשולש ואוטיזם.  מאוחר יותר נטען ששיטות מחבר המאמר מוטלות בספק, וגם על זה היה דיון. מאמר זה הספיק כדי לגרום להורים לחשוב פעמיים לפני שהם נותנים את החיסון המשולש לילדיהם.

למרות שהדיון מתמשך, אנשים מטילים בספק את יעילות ובטיחות החיסונים, וגם רופאים חוקרים את הנושא. עדויות ממשיכות להערם בקשר לחוסר היעילות וחוסר הבטיחות של חיסונים. מספר הילדים האוטיסטים גדל מאד מאז 1970  וגם מספר החיסונים שכל ילד מקבל עולה בשנים האלו באופן דרמטי.

למרות שלא ידוע מהי הראיה החדשה שעלתה במשפט של משפחת בוקה, מקרה זה קרוב לוודאי שימשיך לעודד את החשיבה המחודשת על נושא החיסונים.

צנזורה על הדיון בנושא חיסונים בארצות הברית:

בארצות הברית יש האפלה. המידע על נושא זה מצונזר. זה בנוסף לעובדה שצפון אמריקה היא אחת המדינות הכי פחות מודעות כשמדובר בשימוש בתרופות, כמו גם בנושא משקל ודיאטה. כמובן שאין הדבר אומר שכולם כך בצפון אמריקה, אך כשמסתכלים על מספרים, אמריקה הצפונית היא המדינה הכי פחות בריאה בין המדינות המפותחות.

דוגמא לאיך הממסד הרפואי מתעלם ממחקר רפואי חדש בנושא חיסונים הוא המקרה של ד"ר אנדרו ווקפילד. הוא היה מעורב במחקר מקיף על השפעות החיסון המשולש MMR ואחרי שגעלה השפעות מפחידות הוא חווה התנגדות עצומה והשחרת שמו שבאו מהממסד הרפואי. בהמשך העמוד תוכלו לצפות בסיפור השלם.

יש כמובן מי שיגיד שהמחקר לא בסדר אך  יש 28 מחקרים שנעשו שתומכים במחקר של ד"ר אנדרו וויקפילד מאז שפורסם ב 1998. אפשר לקרוא את המחקרים פה.

מדבריו של ד"ר מרקולה:

כל מאמר על נושא החיסון המשולש MMR מזכירים את מחקרו של ד"ר אנדרו משנת 1998 בעיתן הרפואי LANCET, אשר אומר שיש קשר בין חיסון משולש ובין אוטיזם. מאז שפורסם מאמר זה הוא מאמר מרכזי בנושא חיסונים, אך גם מעורר מחלוקת.

הממסד הרפואי בבריטניה מתעלם ממה שהמאמר הוכיח, אך יש מחקרים שנעשו מאז, אשר מגבים אותו.

במחקרו, התחקה ד"ר וויקפילד אחרי ההסטוריה הקלינית הרפואית של מטופלים, וראה תבנית קשר ביניהם.  זאת היתה קבוצת ילדים אוטיסטים עם בעיות עיכול. מחקר זה הביא לגילוי  של מחלת מערכת העיכול שווקפילד הציג לראשונה.

במקום לחגוג את היכולת לטפל במחלה הזאת שמאד היה קשה לטפל בה, ובמקום לחגוג את היכולת למנוע אותה, כפי שמתברר מהמחקר, נתקף הרופא החוקר אישית ושמו הוכפש.

למה?

כי הסיפור הקליני לא הסתיים בבעיית עיכול. הסתבר שהילדים חלו באוטיזם אחרי שקיבלו את החיסון המשולש של ה MMR…

מאז הפרסום של 1998 המקשר בין אוטיזם וחיסון משולש, ווקפילד פירסם עוד 19 מחקרים, על מחלת המעיים בעקבות חיסון. מחקרים אלו לא פורסמו במדיה.

המחקר היחיד שממשיך להסעיר הוא המחקר הראשון בשנת 1998 שפורסם ב Lancet. מעניין שמאז מחקר זה פורסמו ברחבי העולם מחקרים דומים, על ידי חוקרים אחרים, שאישרו את גילויו של ווקפילד, אך לא שומעים עליהם.

המאמר מתורגם ממאמר המקור

המידע במאמר זה אינו בא בשום אופן להמליץ לכם לחסן את ילדיכם או להמליץ לכם להמנע מחיסון. אתם תלמדו את הנושא בקפידה ותחליטו. יש מידע רב עם חיסונים ברשת. קראו הכל וקחו החלטה. אסור לאף אחד להמליץ למישהו לא לחסן את ילדיו.

התגובות שלכם בפייסבוק:

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

עבודה רגשית ממוקדת מהירה ליצירת מציאות רצויה (בזום).

איילת גושן טיפול הומאופתי וגמילה מהתמכרויות

פגישות בזום או פנים אל פנים בירושלים.

טיפול בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר