חיפוש
חיפוש

תזונה נכונה היא תרופה הכרחית

הקשר בין מערכת העיכול, התזונה, ובריאות הגוף

המלצותיה התזונתיות של ד"ר קמבל – נוירולוגית ותזונאית

מתוך הכתוב במאמרים הרבים של האתר הזה, ידוע לכם שטיפול הומאופתי, בהגדרתו, אינו כולל שינוי תזונתי. לעיתים אני מוצאת את עצמי מכוונת לתזונה טובה יותר, אך זהו לא חלק מהותי או רשמי בהומאופתיה הקלאסית.

בכל זאת, בגלל שבעידן הזה אנו מוצאים עצמנו בחיפוש אחרי התזונה הבריאה, זאת שתביא את גופנו להגיע לפוטנציאל שלו ותמנע מחלות, הבאתי באתר הזה כמה וכמה שיטות תזונה, שחלקן סותרות זה את זה. אתם תקראו, תקשיבו לסרטונים, ותחליטו מהי השיטה הנכונה לכם.

לפניכם ההרצאה של ד"ר נטשה קמבל, רופאה ונוירולוגית מנתחת. לאחר שעשתה דוקטורט בנוירולוגיה השלימה דוקטורט שני בתזונה (סיכום עיקרי ההרצאה בעברית לפניכם והסרט המלא של הרצאתה מיד בהמשך העמוד):

אני מטפלת במטופלי בדרך כלל על ידי שינוי התזונה שלהם ושינוי סגנון החיים שלהם. אוכל הוא דרך מאד עוצמתית כדי להתמודד עם מחלות.

כשעבדתי כנוירולוגית שמתי לב שלמרבית האנשים עם בעיות נוירולוגיות היו גם בעיות במערכת העיכול. ברפואה הקונבנצינאלית מקובל לחשוב שזה מקרי ואין קשר. מתעלמים מזה או קוראים למומחה גסטרו. לאחר נסיון רב למדתי שהבעיה במערכת העיכול היא שגורמת לבעיות הנוירולוגיות. כדי לטפל במערכת הנוירולוגית יש להתחיל לטפל במערכת העיכול.

המצבים יש לטפל בהם בנוירולוגיה הם MS שיתוקים ומחלות דומות. אנשים מאבדים כוח בשרירים. רוב המצבים האלו מוגדרים עתה כמצבים אוטואימונים. לא נראה שהרפואה מתעניינת למה המערכת עושה זאת. עתה אין לי ספק למה. 85% מהמערכת החיסונית ממוקמת במערכת העיכול. מערכת העיכול שלנו היא מירכת החיסון הגדולה ביותר של גופנו. מה גר בתוך מערכת העיכול שלנו? הפלורה של המעיים שלנו. יש לנו במערכת העיכול 2-3 ק"ג של אורניזמים, חיידקים. זה עולם אורגאני מסודר מאד. מינים מסויימים צריכים להיות דומיננטיים על מינים אחרים.התפקוד של מערכת העיכול משפיע על כל הגוף. חיידקים אלו שיש במערכת העיכול מחזיקים את כל הגוף בעבודה נכונה. 90% מכל התאים וכל החומר הגנטי בגופנו הוא הפלורה של המעיים שלנו. אנחנו רק 10%. אנחנו רק קליפה, בית גידול למסת החיידקים הללו שחיים בתוכנו. הם מבטיחים שהאוכל שלנו נספג כשורה, שמערכת החיסון עובדת. כשפלורת המעיים מאוזנת היא לא נותנת לרעלים ולחיידקים לעבור ולאוכל שעוכל באופן חלקי לעבור. כשהפלורה של המעיים לא מאוזנת כל התפקודים האלו נכשלים. אנחנו לא מעכלים כשורה ואז יש לנו חוסרים תזונתיים. הגוף רעב לערכים תזונתיים. מערכת החיסון משתבשת. מתפתחים מצבים אוטואימוניים.

כאשר פלורת המעיים לא מאוזנת, מערכת החיסון לא יכולה להיות בריאה. היא יוצאת מיד מאיזון. הדבר הראשון שקורה בילדים הוא נטיים לאלרגיות. אלרגיות למזון, אסטמה, אגזמה, ועוד.מערכת החיסון מגיבה באופן לא נכון. כאשר חלבונים מעוכלים באופן לא נכון, תאי ההגנה של מערכת החיסון מוצאים אותם ותוקפים אותם. זה מקרא אלרגיה למזון.

מערכת העיכול לא מתפקדת כי היא מלאה בחיידקים שלא אמורים להיות שם, אז אוכל לא מתעכל כשורה וחלקי מזון לא מעוכלים כשורה מגיעים לדם. יש להתמקד בריפוי ואטימת הפלורה של המעיים.

לאדם בריא יש חיידקים פרוביוטיים במערכת העיכול. הם הרוב. יש לצד החיידקים המועילים יש לאדם הבריא גם אלפי חיידקים אחרים. אבל כל עוד הפלורה המועילה שלטת, הם לא מזיקים. החיידקים הטובים אפילו גורמים לחיידקים הרעים לספק שרותים שהם יכולים לגוף. כאשר פלורת המעיים ניזוקה, כאשר החיידקים הטובים לא שם, הכל משתנה. הפתוגנים משתלטים. הם משנים את העיכול, החיסון, וכל דבר.

יש הרבה גורמים מחליאים. אנטיביוטיקה היא מספר 1. יש לה השפעה הרסנית על חיידקי המעיים הטובים. היא מחסלת אותם. פתוגנים רבים כמו פטריות עמידים בפני האנטיביוטיקה. החיידקים הטובים מתאוששים וגדלים מחדש אבל לוקח להם בין שבועיים לחודשיים, וזהו חלון הזדמנויות למעוררי המחלות לשגשג ולתפוס חלקות במערכת העיכול. כשהם מתפשטים קשה יותר ל"טובים" לחזור לשליטה. בכל קורס של אנטיביוטיקה המצב מוחמר. פחות ופחות מהחיידקים הטובים נשארים במערכת העיכול. הנזק גם מחמיר ומחמיר מדור לדור .תינוק ברחם אימו הוא סטרילי. הפלורה הראשטנה שלו מערכת העיכול שלו מועברת לתינוק מהפלורה בתעלת הלידה. לכן הפלורה של האמא ובריאותה היא תחילת הבריאות של התינוק.

תינוקות יונקים מפתחים פלורת מעיים לגמרי אחרת מתינוקות הניזונים מבקבוק. תינוקות הניזונים מבקבוק מפתחים לכן הרבה יותר אלרגיות למזון. הם התחילו מפלורת המעיים של האם שהייתה לא מאוזנת, המשיכו בבקבוק, יותר מאוחר אנטיביוטיקה ואוכל מתועש, ופלורת במעיים הולכת ומתדרדרת.

בבגרות אותה תינוקת שהתבגרה לוקחת גלולות למניעת הריון שמשפיעות רע מאד על פלורת המעיים. זוהי הפלורה שהיא מעבירה לילדיה.

התינוקות מתחילים את חייהם בפלורת מעיים פגומה ומזה מתפתחות מחלות רבות כולל הפרעות קשב ואוטיזם.

לילדים עם קשיים בלימודים יש פלורת מעיים מאד פגועה. היא חלשה ומעבירה אוכל לא מעוכל דרכה. חיידקים עוברים דרכה. והגרוע ביותר שקורה לילדים אלו שנולדו עם פלורת מעיים לא תקינה היא שהמזון שלהם מפורק למאות חלקים מאד רעילים. הרעלים האלו נספגים דרך הפלורה הפגועה לכל הגוף ולמוח הילד.

ילדים אוטיסטים או עם בעיות קשב או בעיות אחרות נולדים עם מוח תקין. אין להם שום בעיה גנטית. מערכת העיכול שלהם הופכת מקור לרעילות. המוח מוצף ברעלים ולא יכול לתפקד.

איך תינוקות לומדים? הם מתבוננים בכל אדם, בכל דבר, נוגעים, טועמים. הם אוספים מידע דרך החושים. המידע מעובד במוח, אך אם המוח נחסם על ידי רעלים, הוא לא מעבד נכונה את המידע. המידע הופך עיסה לא ברורה. התינוק לא לומד – זוהי אמא, איך מתנהגים…

כשרמת הרעילות במוח מגיעה לגובה מסויים, אצל חלק מהילדים מתבצע ניקוי – כתהליך הגנה למען ההשרדות, המוח שולח פולס חשמלי כדי להרוס רעלים. הפולס החשמלי מתבטא כהתקף אפילפסיה. לכן מי שיש לו התקפי אפילפסיה, חולי נפש – סכיזופרנים, מיד אחרי התקף האפילפסיה הם יותר רגועים. הסכיזופרניה אינה שם. אבל כשנבנית רמת הרעילות שוב, היא חוזרת.

מה הסיכון אם ילד גדל ללא טיפול?

כשהילדים גדלים, הם משמשים בחומרים ממכרים. בבי"ס או בחברה דוחים אותם כי הם שונים, או פחות טובים מבחינה אקדמית. הביטחון העצמי שלהם יורד. בגיל ההתבגרות, יעשו הכל כדי להתקבל, כדי שיהיו להם חברים. הם לקחים חומרים לשם כך. מבחינה גופנית הגוף של אותם ילדים רעב למה שהיה מאפשר לו פעילות תקינה וסרטונין, ובאותה עת יש הרבה רעלים בגוף. הם לא מסוגלים ליצר מספיק סרטונין, דופמין ונוירוטרנסמיטרים.

הגענו לעולם כדי להיות שמחים. השמחה מקורה בייצור מספיק נוירוטנסמיטרים, דופמין, סרטונין. כדי להרגיש טוב צריך להגיע לתקרה מסויימת. אנשים אלו לא מגיעים לרמה זאת של ייצור. לכן לעולם אינם מרגישים את שמחת החיים הזאת. הם אף פעם לא ירגישו "עשיתי זאת" אפילו אם היו להם הישגים טובים בחיים. חומרים ממכרים כמו הרואין, קנביס, הרחת דבק, סקס, קפאין, טבק וסוכר, מאפשרים להם להגדיל את עצור הנוירוטרנסמיטרים, כדי להגיע לתקרה הזאת.

בפעם הראשונה שאדם חווה את זה הוא מרגיש – אהה, אלו החיים. אך האפקט הוא קצר. ואז ירידה. כך הם נהיים מכורים.זוהי התמכרות. ואז מתפתח דיכאון. ocd, מאניה דיפרסיה, ומי שגופו הרעיל ביותר מפתח סכיזופרניה.

כדי להתחיל לטפל באדם עלינו להתחיל לטפל במערכת העיכול שלו.

עלינו לייבש את המעברים של מערכת העיכול ולהכניס אליהם חיידקים מועילים. לרפא ולחסום את דרכי העיכול. כך שמערכת העיכול תזין אותנו ולא תספק לנו רעלים. המוח מתחיל להתנקות מהרעלים. האדם נהיה נורמאלי.

הדיאטה, התזונה, היא מאד חשובה. אוכל הוא התרופה הכי חשובה על פני כדור הארץ.

היפוקרטס אמר : היו מזונותיך תרופותיך.

מהי התזונה המומלצת?

לא לאכול אוכל שקשה לעכל או שפוגע במערכת העיכול. משאירים רק אוכל שמזין את המערכת ומרפא אותה ומכניס פלורה מועילה, שמזין את המוח ואת מערכת החיסון ואת כל הגוף.

כל הבעיות מתחילות להעלם בהדרגה בעזרת תזונה זאת. אפילו סוכרת סוג 1 שנחשבת מחלה שלא ניתנת לריפוי מתרפאה, ודלקת פרקים, ובעיות נפשיות – הכל.

מהי התזונה שאת ממליצה?

  • לסלק מהדיאטה כל אוכל מעובד. אסור לקרוא לאוכל מעובד אוכל כלל. רק אוכל שאמא טבע תיכננה, באופן שהיא הכינה אותו, מותרים לאכילה בדיאטה זאת. (דקה 24). המזון המקורי כשהוא מעובד משנים אותו כימית, מוסיפים לו צבעים, חומרים משמרים, רעלים והוא כבר כלל אינו המזון שהיה. הוא כבר לא מזון. הגוף האנושי כבר לא יכול להשתמש בו.
  • מרבית האוכל המעובד בעולמנו הוא פחממות מעובדות: אין לאכול כל אוכל המכיל את המזונות המעובדים  הבאים: דגנים מעובדים, קמח וסוכר.אלו הם חומרים מאד מעובדים ואין להם מקום בתזונה.
  • כלומר אנו מוציאים לגמרי מהתזונה את כל הדגנים, וכל מה שמכיל אותם. חיטה, שעורה, אורז, קוואקר, קוסקוס, וכל הדגנים אחרים, וסוכר.
  • לרוב האנשים קשה מאד לעכל עמילן. רובו לא מתעכל ומאגיל את החיידקים במערכת העיכול. אלו הם תפוחי אדמה רגילים ומתוקים. יש להוציא מהתפריט את הירקות העמילניים.

מה האדם אוכל?

  • בשר, דגים, ביצים
  • כל הירקות הלא עמילניים
  • פירות
  • אגוזים
  • לחם, עוגיות וכל מאפה עושים מאגוזים וזרעים שומניים כתחליפי קמח. טוחנים את הזרעים לקמח.

מהם המזונות המומלצים?

  • בשר באיכות טובה שאכל עשב. מזון שהגיע מחיות כמו שהן היו בטבע. פרות שאכלו עשב טבעי שגדל פרא בטבע ומכיל גוון של עשבים. הרבה חיות בגידול חווה אינן יותר החיות כפי שגדלו בטבע. הם הונדסו במעבדות על ידי מדענים. דוגמא טובה היא חלב הפרה המגיע היום מפרות מהונדסות – פרות שתוכננו בשנות ה 60 כך שיתנו יותר חלב. אבות הפרות האלו היו פרות עם בעיה הורמונאלית שנתנו תנובל חלב גבוהה בהרבה מהנורמה. הטבע ברא פרות שאוכלות עשב בלבד. פרות אלו שגרות בגידול מלאכותי אינן יכולות לחיות על עשב בלבד. הן אוכלות גם דגנים, סויה ואוכל מלאכותי. הן חיות מאד לא בריאות. החלב שלהן מושפע מדלקת העטינים שיש להן, אינו נקי ויש לעשות לו פיסטור.

מה לגבי חלב מפוסטר?

חלב מכל חיה, כולל אדם, הוא דם לבן, ללא תאי דם אדומים. הוא חי. יש בו אנזימים, ומאד מרכיבים טובים וחיוניים. יש בו בקטריות פרוביוטיות. חלב לא מפוסטר הוא מזון פרוביוטי. הפיסטור הורג את כל הרכיבים האלו. נהרסים ויטמינים. הפסטור משנה את הרכב החלב והוא נעשה מזון אלרגני. בנוסף גורמים לחלב להיות הומוגני, שיראה אחיד ולא ייפרד לחלק הדליל שלו ולשמנת. זה נעשה לצרכים קוסמטיים ומסחריים. הומוגניות משנה את מבנה החלב עוד יותר ומרחיקה אותו עוד יותר ממרקמו הטבעי. יש מחקרים שחלב מפוסטר הומוגני גורם מחלות לב מחלות אוטואימוניות, וכל מחלה אחרת תחת השמש, כולל קשיים בלימודים. מחקרים אלו מדברים על חלב מפוסטר הומוגני. הם לא מדברים על חלב טבעי כמו שהטבע מייצר, שהגיע מפרות כמו שהטבע ייצר, שאכלו כמו שהן אוכלות בטבע.

איזה עוד מזונות את ממליצה?

  • ביצים שבאות מתרנגולות בריאות שחיות באוויר, תחת השמש ואוכלות באופן טבעי.
  • פירות וירקות אורגאניים
  • זרעים וגרעינים טבעיים

מה היתרונות של מזון כזה?

הגוף מוזן במהירות. המוח חוזר לתפקודו. התאים בגוף מתחדשים כל הזמן. כל 3 חודשים למשל, יש לך כבד חדש. הכבד לגמרי מחדש את עצמו. אם אתם ממשיכים לצרוך מזון עם כימיקלים, לא תאפשרו לגוף לייצר תאים חדשים בריאים. ואז אם יש לכם איזה מחלה בגוף היא תמשיך ותתחזק. אבל אם תפסיקו את המזון המתועש והמלא כימיקאלים ותתחילו להזין עצמכם באופן בריא, הגוף יצמיח תאים בריאים, יחדש את עצמו ויבריא. כל המחלות הכרוניות שלכם תעלמנה.

התאים המכסים את מערכת העיכול חיים רק כמה ימים. המערכת הזאת שדואגת לספיגת המזון מתחדשת מהר מאד ויש לנו אפשרות נפלאה ומהירה להיות עם מערכת בריאה. הרבה מצבים פיסיים יעלמו.

כדי שהגוף יעבד מולקולה אחת של סוכר הטבע ארז אותו בקנה הסוכר באופן טבעי עם  56 מולקולות של מגנזיום, כרומיום, אנזימים, אמינו-אסיד, ויטמינים ועוד ערכים תזונתיים. כל זה נצרך כדי לעכל את הסוכר, ומגיע עם הסוכר הלא מתועש, כמו שהוא בטבע. אך כאשר הסוכר מתועש, הוא מגיע ללא המגנזיום וכל הערכים התזונתיים שצריך כדי לעכלו.  זרקנו את הכל והשארנו את הסוכר. המולקולה הזאת של הסוכר באה לגוף האנושי כמו שודדת. היא לוקחת מהגוף את אותן 56 מולקולות של מגנזיום ואת כל הערכים התזונתיים שהיא צריכה מהגוף, כדי להתעכל. זה מה שהסוכר שודד מגופנו.

גם עיכול החיטה מזיק באופן דומה. זה מה שמגדלים החקלאים: סוכר וחיטה.

מה עם שמן?

אנו מקבלים בבקבוקים בסופר סוגי שמנים רבים מכל מני צמחי וירקות. מספרים לנו שזה בריא. הבעיה היא שהמבנה הכימי שלהם מאד שביר. הם נפגמים בקלות בחשיפה לחום, לאור ולחמצן. לכן הטבע ארז אותם בתוך הזרע, הגרעין או הצמח. כשאנחנו אוכלים אותם בצורה הטבעית שלהם באגוז או בזרע, אנחנו מקבלים את השמן באופן נכון ובריא כשהם בכמויות קטנות. כשהם מעובדים: נסחטים מהזרע או הצמח, הם כבר לא במצב הטבעי שלהם. הם חשופים לחום, אור, חמצן, והם משתנים ונהרסים כימית. השמן  המתועש מזיק לגוף. זה אחד הדברים המזיקים ביותר לגוף. בגלל הפרסום האוכלוסיה חושבת שטוב להשתמש בשמנים אלו לבישול, לטיגון, לסלט.

שמן זית מותר (כפי שכתוב באתר).

בעבר בני אדם בישלו בשומן חיות ובחמאה, לפי התרבות. זה היה מזון יקר. הוא נחשב אז מזון בריא ואכן הוא בריא. המולקולות של שומן זה יציבות ולא משתנות בחום.

חלב אם הוא המזון הבריא ביותר לתינוק. אדם במצב קריטי יבריא מהר אם יצרוך חלב אם. ההרכב של השומן בחלב אם דומה מאד לשומן בשר וכבשים.

מי מחנך את האוכלוסיה מה צריך או לא צריך לאכול?

פירסום בטלויזיה מאד יקר. ה"מחנכים" צריכים להיות מאד עשירים. למדע אין כסף לעשות זאת. למי יש? לתעשית המזון. יש להם את הכסף והמוטיבציה להגיד לאוכלוסיה מה לאכול. הפ מסבירים לנו שעדיף לאכול מה שבשבילהם רווחי. שמן צמחי מאד רווחי. חמאה לא רווחית. 

אני בטוחה שעכשיו אנשים חושבים על מחלות לב וכולסטרול. מאיפה זה בא? ב 1953 הועלתה היפוטזה שהשומנים מהחי קשורים למחלות לב. כל היפוטזה היא רק רעיון עד שמוכיחים אותה. המדע ניסה להוכיח רעיון זה אך למעשה הוכיח את ההיפך. אבל בזמן שניסו במשך עשרות שנים להוכיח זאת, קמה תעשיה שמרוויחה הרבה כסף מהרעיון הזה. האוכלוסיה שמעה כל כך הרבה ששמן צמחי טוב לך וחמאה לא. בדיוק ההיפך הוא הנכון. שמן צמחי גורם לכל מחלה על פני האדמה. .

 

רוצה עזרה? רוצה להפסיק לאכול יותר מדי או לנשנש כל היום? המאבק באכילה המופרזת יכול להגמר בקלות!

תוכנית לגמילה מאכילת יתר:

  • אם יש לנו הרגל שמזיק לנו ואנחנו לא יכולים להפסיק, כמו מאכלים מסויימים, או אולי שעות מסויימות שבהן אנחנו אוכלים יותר.
  • אם אנחנו עוברים מדיאטה לדיאטה בניסיון נואש למצוא את התזונה שגם תהיה בריאה וגם נצליח להחזיק אותה לאורך תקופה.
  • אם אנחנו מחליטים כל פעם מחדש לא מצליחים להחזיק בדיאטה. 

כדי להצליח לאכול כמו שאנחנו רוצים צריך שינוי פשוט אך מהותי בצורת החשיבה על אוכל. צריך לזהות את המאכלים שמקשים עלינו ולטפל בצורת המחשבה בקשר אליהם. אפשר להיגמל מאכילת היתר.
הגמילה מאפשרת לנו אכילה נכונה בקלות וללא מאבקים ודחפים.

הכנתי עבורכם הדרכה קצרה (חינם):

לחצו על הקישור כדי לצפות בהדרכה

וקראו על

  תוכנית גמילה לשליטה על אכילת מאכלים ממכרים, להפסקת זלילה ובולמוסים 

התגובות שלכם בפייסבוק:

תגובה אחת

  1. ד"ר נטשה מראה בבהירות שהכל קשור לתזונה. המערכת החיסונית נפגעת כשמערכת העיכול ניזוקה, תופעות כמו הפרעות קשב, אלרגיות מגיעות, הכשל התזונתי גדל ועימו מחלות ומחלות אוטואימוניות שהיום הן נפוצות. הרצאה חשובה ביותר לטעמי. וכן, גם משהו על שמן קנולה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

עבודה רגשית ממוקדת מהירה ליצירת מציאות רצויה (בזום).

איילת גושן טיפול הומאופתי וגמילה מהתמכרויות

פגישות בזום או פנים אל פנים בירושלים.

טיפול בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר