חיפוש
חיפוש

תאוות בצע, avarice

תאוות בצע גורמת חוסר שקט

בחור צעיר סיפר שיש לו תאוות בצע, רצון שלא יודע שובע, להרוויח עוד ועוד. מי מאיתנו שאינו מרוויח הרבה יכול לחשוב שזה אולי נעים לחפש בכל רגע את הרווח הכלכלי, להיות ממוקד בעיסקה הבאה, להגדיל את ההון בכל יום.

תאוות בצע אינה מצב קיים בטבע. היא קיימת רק בבני האדם. חיות אינן מחפשות מזון כשהן שבעות. גם החיות האוגרות, אינן אוגרות מזון מעל הנדרש להן. הן צורכות בדיוק מה שנדרש. רק בני האדם, בגלל חששות סמויים, נכנסים למצב אגירה. מצבים קיצוניים של אגירה יכולים לגרום סבל.

אז מדוע זוהי בעיה?

תאוות בצע, כמו כל תאווה שאינה יודעת שובע, היא התמקדות בתחום מסוים, במקרה הזה כסף, והיא באה על חשבון התמקדות במה שקורה עכשיו, בהנאות הקטנות שגורמות לנו להרגיש את החיים: חברים, משפחה, שינויי עונות השנה, צחוק של ילד, שיחה נעימה ומעמיקה עם חבר, עזרה לאדם במצוקה. 

מה עומד מאחורי תאוות בצע?

  • רצון לכוח:

כאשר יהיה לי מספיק כסף, עוד ועוד כסף, אני ארגיש מלך, מלך העולם! כל הכוח יהיה בידי. אני אשלוט במצב. אני אגיד מה לעשות. רצון לכוח נובע לפעמים מהפחד הפנימי שאם לא יהיה לי כוח ועוצמה ואם לא ישאלו לדעתי או יסגדו לי, אני אהיה כלומניק, אפס, אדם ללא מעמד.

הרצון לכוח נובע מהרגשה עמוקה של חוסר כוח. אם יהיה לי כסף יהיה לי מעמד, כלומר, אם אין לי כסף אין לי מעמד. בתוך תוכי אני מרגיש שעדיין אינני בעמדת הכוח שאני משתוקק לה, ולכן צריך להגדיל את הוני עוד ועוד. אם הייתי מרגיש בטוח בעצמי כבר כעת, בכמות הנכסים והממון שיש לי כרגע, היה לי שקט נפשי. ומה אנחנו מחפשים בחיים? שקט נפשי.

  • פחד מעוני:

אם גדלתי בהרגשת חוסר ביטחון כלכלי, לפעמים כדי לא להרגיש את העוני, אני הולך לקיצוניות של חיים נוחים ברמה גבוהה, אולי גבוהה מאד, וחייב לדעת תמיד שיש לי הרבה כסף ושלעולם לא אחזור לחוויית העוני שהיתה לי פעם. הפחד מעוני אינו תמיד תוצאה של עוני אמיתי אי פעם בחיים. פחד זה יכול להיות טבוע בנו גם אם לא היתה לנו חוויה של מחסור כלכלי שאנו זוכרים בברור.

הפחד מעוני, גם הוא אינו רציונאלי. ייתכן שאני כבר גר במקום טוב, ומרוויח היטב, אך בתוכי אני מרגיש עני. אני מרגיש שעוד רגע אאבד את הכל ואחזור לקבץ נדבות – לפחות בדמיון שלי. ואם אין לי מספיק כסף אני אולי תלוי באחרים, אין לי עצמאות. תוך כדי שאני חי ברמת חיים נאותה אני ממשיך להיות עני מרוד בדמיוני. זהו כמובן סבל שאין לו סיבה ראלית.

הומאופתיה קלאסית מתאימה לך הכנה הומאופתית, תרופה הומאופתית טבעית, אשר מתאימה לתאוות הבצע הזאת, לחששות שיושבים בבסיס של תאוות הבצע, ולאופי שלך הכללי. ההומאופתיה תחזיר אותך למצב איזון, תיצור בתוכך ביטחון פנימי, בלי קשר לכמות הכסף שיש לך.

צור קשר כדי לשאול כל שאלה ולברר האם הומאופתיה יכולה לעזור לך.

 לפניכם שתיים מתוך עשרות הכנות הומאופתיות שעשויות לעזור  למצבים של תאוות בצע:

  • Bryonia

אדם שזקוק להכנה הומאופתית זאת חושב הרבה על עסקים ועל כסף, צבירת ממון. זהו אדם "יבש". הוא יבש גם מבחינה גופנית, כלומר צריך לשתות כל הזמן הרבה מים, וגם מבחינה רגשית או מנטאלית, אינו שנון ואין לו מחשבה קלילה זורמת. כשיש לו בעיה גופנית הוא מעדיף להישאר במצב אחד ללא תנועה, וכל שינוי מחמיר את מצבו.

בפנים, בתוך איש העסקים הממולח, מתחת לרצון לצבור כסף, יש אדם חסר ביטחון שיש לו פחד מעוני. בלי כל קשר למצב חשבון הבנק בדמיונו הוא עלול לפשוט רגל ביום מן הימים. הוא רוצה להיות לבד ולפעמים נוטה לרגוז.

  • Ars

אדם שזקוק להכנה הומאופתית זאת סובל מחוסר ביטחון. בין היתר חוסר ביטחון כלכלי. הוא חושש שיקחו לו, יגנבו ממנו, המשפחה תיקח ממנו את כספו או אפילו גנבים או שודדים שיגיעו בלילה. הרגשה של פגיעות. הוא נוטה לבקר אחרים ולהיות לא מרוצה. הוא חסר מנוחה ולעיתים סובל מחרדות או התקפי פאניקה. יחסית לסביבה קר לו ומאד חשוב לו לא להיות לבד, שיהיה איתו מישהו. לבד זה מרגיש לו עוד יותר חסר ביטחון וזנוח. 

 

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

בעיות עיכול

בעיות עיכולפחד משינויחרדה, אלרגיה אלרגיה לירקות מיכל הגיעה אלי אחרי שנואשה מהבעיה שהופיעה אצלה בשנים

לקריאה »

סרטן – ריפוי!

סרטן ניתן לריפוי היום, באחוזים גדולים של הצלחה, בעזרת תרופות הומאופתיות והפרוטוקולים של בנרג'י – שיטת טיפול ספציפית למחלת הסרטן, עם 150 שנות ניסיון. לכל סרטן הטיפול המסויים שלו.

לקריאה »

עבודה רגשית ממוקדת מהירה ליצירת מציאות רצויה (בזום).

איילת גושן טיפול הומאופתי וגמילה מהתמכרויות

פגישות בזום או פנים אל פנים בירושלים.

טיפול בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר