חיפוש
חיפוש

מאניה דיפרסיה, הפרעה דו קוטבית

מאניה דיפרסיה – טיפול בעזרת הומאופתיה

הפרעה דו קוטבית:

שינויי מצבי רוח קיצוניים משמחה ואושר לעצבות, התכנסות ודיכאון. השינויים הם תקופתיים והתקופות יכולות להיות קצרות או ארוכות. גם עוצמת הרגשות, השמחה מול הדיכאון יכולה להיות שונה מאדם לאדם.

שינויי מצבי רוח יכולים להיות בכל אחד מאיתנו. אנחנו מגיבים על קשיים שיש לנו בחיים או על בשורה משמחת. אבל שינויי מצב רוח רגילים כאלה לא משבשים את חיינו.

במצבים קיצוניים מצב הרוח הרע יכול למנוע מהאדם לעבוד או לתפקד בבית ובחוץ, ובמצב שמחה קיצוני האדם מרגיש כל יכול, עובד ללא לאות, ולפעמים עוסק בדברים שלדעתו הם חשובים אך בפועל אין להם תכלית.

שינויי מצב רוח הם הרגשה לא נעימה, אבל לא אצל כולנו היא חמורה. אנחנו נוטים לחשוב שיש לנו הפרעה דו קוטבית, או שיש לנו מאניה דיפרסיה, אך לא תמיד יש צורך בהגדרה זאת. אפשר לטפל בעזרת הומאופתיה קלאסית בשינויי מצב רוח, במצבי ביניים לא קיצוניים, ולעיתים גם כאשר אדם כבר לוקח תרופות פסיכיאטריות. ההומאופת אינו מפסיק תרופות פסיכיאטריות או אחרות בעת הטיפול ההומאופתי.

במצב קיצוני של דיפרסיה דיכאון:

  • מרגישים עצב ללא הפסקה במשך שבועיים לפחות
  • בוכים ללא סיבה
  • מרגישים חסרי ערך
  • אין כמעט כוח או אנרגיה
  • מאבדים עניין בפעילויות מהנות

בשלב השמחה או המאניה מרגישים:

  • שמחה מוגברת, התרגשות, ביטחון עצמי
  • נטייה להתרגז
  • מחשבות על מהירות, לנהוג מהר, להתחרות
  • הרגשה שאתה חשוב, מפורסם, מיוחד
  • קניות בכמות מוגזמת, או שיפוט לא נכון לגבי כסף. לפעמים הימורים.
  • התנהגות מסוכנת, לקיחת סיכונים

אדם שחווה לפחות פעם בחייו חלק מהתסמינים של שמחה מוגברת או מאניה, ויש לו גם תקופות שבהן הוא חווה את תסמיני הדיפרסיה, הדיכאון, ייתכן שיש לו הפרעה דו קוטבית.

בהומאופתיה, כדי לבחור את התרופה ההומאופתית הטבעית, המתאימה במיוחד לסוג מצבי הרוח שיש לך, אנו צריכים להכיר אותך היטב. יש עשרות תרופות אפשריות בהומאופתיה למאניה דיפרסיה או לשינויי מצב רוח. הבחירה נעשית לא רק על פי הכותרת "מאניה דיפרסיה" אלא בעיקר על פי האופי הכולל שלך, הרגישויות שלך במצבים חברתיים שונים, המחשבות שלך על עצמך ועל אחרים ונטיות שונות שיש לך. לדוגמא לפניך הצגה קצרה של טיפוסים שונים עם שינויי מצב רוח שקיבלו תרופות הומאופתיות שונות למאניה דיפרסיה.

דוגמאות להכנות הומאופתיות לטיפול במאניה דיפרסיה הפרעה דו קוטבית:

Aurum

דיכאון עמוק. מדוכדך וחסר תקווה. יכול להרגיש חוסר קשר לחיים, מבודד, בחושך. מחפש כל הזדמנות להתאבד. מאשים את עצמו בעיקר על חוסר הצלחה או חוסר אחריות ומרגיש חסר ערך. הרגשת גועל מהחיים. עצבני, תיקף והחלטי אם נתקל בהתנגדות. בלבול מנטאלי. שואל במהירות שאלות רבות ולא מחכה לתשובה. עושה דברים מהר ועדיין זה מרגיש לו לאט מדי.

בתקופות מאניה הוא יכול להרגיש אושר עילאי ועשייה מוגזמת. גם כשהוא בריא ואינו בשלב מאניה דיפרסיה הוא אדם שעובד ללא לאות.

Anacardium

מרגיש שנשלט על ידי 2 קולות: הקול הטוב והקול הרע. כשהוא הולך חושש שמישהו מאחוריו עוקב אחריו. עצבות עמוקה וחשש ממחלות. נטייה להשתמש בשפה אלימה. המוח מרגיש בערפל. הזכרון משובש. בלבול. נפגע בקלות. יש צד רע בתוכו, אכזרי. ביטחון עצמי נמוך מאד. לא סומך על אחרים. שומע קולות. סניליות. אבדן אמות המוסר.

Hyos

מערכת העצבים מאד מופרעת. מאניה עם נטייה לריב ולהתנהג בצורה גסה. נטייה לחשוף את עצמו ולעשות תנועות בוטות ומוחצנות. מקנא ופוחד שיעשו לו משהו רע, למשל יתנו לו אוכל מזיק. מאד חשדן. מתנהג בצורה טיפשית ונוהג לצחוק מכל דבר. רוצה לברוח. ממלמל ומדבר בשקט. מבולבל.

Lach

מאד דברן, מדבר בלהט, מהר, בקול, ומחליף נושאים. עצוב כשמתעורר בבוקר ואין לו חשק לצאת להתערבב עם העולם. חוסר שקט. לא נוח לו בתוך עצמו. לא רוצה לעבוד. רוצה להיות רחוק מהכל אי שם. קנאי וחשדן. בלילה מדמיין שריפה. דתי באופן קיצוני. חוש הזמן משובש.

אלו היו רק מעט מתרופות הומאופתיות רבות המתאימים לאנשים שונים שסובלים ממאניה דיפרסיה.

כדי להבין מהי התרופה שמתאימה לך צריך לשוחח ולהכיר אותך לעומק. צור קשר וננסה לשוחח על כל שאלה שיש לך ולהחליט יחד האם הומאופתיה קלאסית יכולה לעזור לך.

 

מה הייתי רוצה לשפר בעצמי או בחיי?

(אפשר לבחור כמה אפשרויות, ואפשר לראות אח"כ מה אחרים הצביעו)

מה הענין שמפריע?

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

בעיות עיכול

בעיות עיכולפחד משינויחרדה, אלרגיה אלרגיה לירקות מיכל הגיעה אלי אחרי שנואשה מהבעיה שהופיעה אצלה בשנים

לקריאה »

סרטן – ריפוי!

סרטן ניתן לריפוי היום, באחוזים גדולים של הצלחה, בעזרת תרופות הומאופתיות והפרוטוקולים של בנרג'י – שיטת טיפול ספציפית למחלת הסרטן, עם 150 שנות ניסיון. לכל סרטן הטיפול המסויים שלו.

לקריאה »

עבודה רגשית ממוקדת מהירה ליצירת מציאות רצויה (בזום).

איילת גושן טיפול הומאופתי וגמילה מהתמכרויות

פגישות בזום או פנים אל פנים בירושלים.

טיפול בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר