חיפוש
חיפוש

חרדה והתקפי פאניקה – טיפ 4 – נשימה

טיפ 4

נשימה נכונה – השינוי החשוב ביותר !

כדי להתקיים הגוף זקוק לאויר. האויר שאנו נושמים אינו נקי. יש בו עשן ומרכיבים נוספים שעלולים להזיק לבריאותנו. מערכת הנשימה מסננת מהאויר את מרכיביו הלא נחוצים. לאחר הסינון, מועבר לגוף החמצן שבאויר, ונפלט מהגוף פחמן דו חמצי. יש איזון עדין שאמור להישמר בין החמצן ובין דו תחמוצת הפחמן בגופנו.

מערכת הנשימה פועלת כמובן באופן לא רצוני, גם כשאנחנו ישנים. בזמן שאנו במתח, גם המערכות שאמורות לפעול באופן אוטומטי, כמו מערכת הנשימה, מושפעות מהמתח. הנשימה נעשית הרבה יותר שטחית. לא נכנס מספיק חמצן ולא נפלט כל הפחמן הדו חמצני. שינויים אלו אינם מסכני חיים באופן מיידי, אבל הם בכל זאת משפיעים על בריאותנו.

בנשימה שטחית ומהירה, אנו נושמים רק אל בית החזה. הבטן כמעט אינה זזה. כמות האויר שנכנס ויוצא מעטה ואינה קבועה. נשימה נשימה כזאת יכולה לגרום סחרחורות, כאב בלב, כאבי שרירים, כאבים בידיים וברגליים, ואפילו התקפי פאניקה.נשימה כזאת נקראת היפר ונטילציה. הגוף מרגיש כמו שעון שממהר.

נשימה נכונה, היא איטית ועמוקה. בשאיפה מתרחב איזור הבטן, כמו אצל תינוקות. נשימה כזאת משפרת את זרימת הדם, מקטינה את לחץ הדם, מקטינה את קצב הלב, ומקטינה את חילוף החומרים.

עלינו להאט באופן מודע את הנשימה השטחית המהירה,  ולהחזיר את הנשימה לקצב האיטי, הרגוע, הנכון ולעומק הנכון. נשימה נכונה מחזירה לאיזון את החמצן ודו תחמוצת הפחמן, ובנוסף, עוזרת בזמן התקף פאניקה כדי להשתחרר ממנו. זהו תהליך שבו אנו מלמדים את גופנו הרגל חדש, או מחזירים אותו להרגל הטבעי שנשכח ממנו.

כללי הנשימה הם פשוטים מאד:

  • נשיפה איטית
  • שאיפה איטית

כדאי לתרגל כל יום במשך זמן מה את הנשימה ולהחזיר אותה לקצב האיטי הנכון ולעומק הנכון. כדאי לתרגל באופן מוגבר במיוחד לפני אירועים שעלולים לגרום מתח, כדי להזכיר לגוף איך לנשום כדי למנוע פאניקה.

אפשר כדי לחוות מהי נשימה עמוקה ואיטית, להתחיל עם ספירה:

  • הוצאת אויר, נשיפה, בספירה של 6
  • עצירת הנשימה ללא אויר בספירה של 3
  • שאיפת אויר בספירה של 3
  • עצירת הנשימה כשהריאות מלאות בספירה של 3.

תהליך זה צריך להיעשות ללא מאמץ מיוחד. בחרו לעצמכם את קצב הספירה כך שהנשימה תרגיש טבעית. בהמשך תרגישו אולי שאתם יכולים להאט מעט את הספירה ועדיין להרגיש בנוח. תרגלו נשימה זאת כל יום, כך שכאשר תמצאו עצמכם בחרדה, תוכלו לעבור לנשימה זאת באופן אוטומטי. נשימה כזאת במשך מספר דקות, תוציא אתכם מהתקף פאניקה !

מתי כדאי לתרגל נשימה איטית, עמוקה, המכוונת לבטן ?

  • כל יום במשך כמה דקות או יותר, כדי להרגע, כדי לאזן את רמות החמצן ודו תחמוצן הפחמן ולהחזיר את הגוף לפעילות טובה יותר. ככל שתתן לעצמך זמן יומי ארוך להירגעות ולתשומת לב לנשימה, כך תביא את גופך לבריאות טובה יותר ותמנע חרדה.
  • לפני אירועים שעלולים לגרום מתח. תרגול ארוך או מספר תרגולים יעזרו להגיע לאירוע רגועים.
  • בזמן מתח או חרדה, או אפילו בזמן התקף פאניקה, עד הרגעות מוחלטת.

טיפ 5 – יציבה

לחץ כדי להתחיל לקרוא מטיפ 1 בנושא חרדה

מה נותן טיפול הומאופתי שהוא מעבר לתרגול בעזרת הטיפים?
הומאופתיה מתאימה לך הכנה הומאופתית המתאימה לכל כולך. לסימפטומים האישיים שלך של חרדה, לאיך שאתה בדיוק חווה אותם, וגם לסמפטומים אחרים שלך שלא כולם קשורים לחרדה.

טיפול פרטני עם התאמה אישית לחרדה שלך כפי שהיא מתבטאת אצלך.

הומאופתיה יוצרת שינוי: בריאות בגוף ובנפש!

בואו נדבר: איילת גושן 050-2070766  
או צרו קשר

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

עבודה רגשית ממוקדת מהירה ליצירת מציאות רצויה (בזום).

איילת גושן טיפול הומאופתי וגמילה מהתמכרויות

פגישות בזום או פנים אל פנים בירושלים.

טיפול בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר