ויטמינים לתגבור מערכת החיסון

חיזוק מערכת החיסון
כדי שהיא תגיב נכון כשהיא פוגשת וירוס או חיידק

וירוסים היו מאז ומתמיד, וגם חיידקים. קורונה הוא וירוס אשר מוכר כבר שנים רבות. גם שפעת הוא וירוס מוכר כבר שנים רבות. אבל הוירוסים ממשפחת השפעת עוברים שינויים וכל פעם הם מגיעים במבנה קצת שונה. ולכן כל עונה, למרות שפגשנו כבר את וירוס שפעת-6, אנחנו עלולים להגיב שוב למופע החדש של השפעת, למשל שפעת-7. כך זה גם בקורונה. כבר פגשנו את הקורונה במופע מוקדם שלה. עכשיו אנחנו פוגשים אותה שוב במופע חדש – מוטציה חדשה, ועוד נפגוש אותה.
אז בבקשה, הפחד מיותר. אם נדבקים בקורונה, לפחות בואו נעשה זאת כאשר הגוף, הנפש והרוח חזקים כדי לקבל את המחלה בצורה קלה. 

ואני מזכירה ומדגישה שוב, הוירוסים היו פה לפנינו וימשיכו להיות פה. הם משתנים כל הזמן ואנחנו חוזרים ופוגשים בהם כל הזמן.

אז השאלה המרכזית בעצם היא איך נחזק את מערכת החיסון? איך נגרום למצב שכאשר נפגוש את קורונה בסבב הזה (אם במקרה עוד לא פגשנו) או בסבב הבא, עוד חודש חודשיים שלושה, או בסבב שאחריו, נקבל את המחלה ללא סימפטומים או באופן קל.

וכאן המקום לאמר: כמובן המשיכו להקשיב להמלצות משרד הבריאות ובנוסף חזקו את מערכת החיסון שלכם.

המלצות לגבי חיזוק מערכת החיסון מתחלקות ל 3 חלקים:
1. חיזוק גופני
2. חיזוק נפשי
3. חיזוק רוחני

1- חיזוק גופני: 

ראשית כידוע מומלץ לאכול בריא. תוכלו לקרוא על סוגי תזונה במאמר המצורף.
שימו לב להמלצה הפשוטה של ד"ר ווסק – לחטא בלימון את רירית האף פעם ב 2-3 ימים.
(כמו כן בסוף העמוד תמצאו סיכום מרוכז לגבי התוספים)
ולנושא תוספים:

  • ויטמין D:

בדקו את כמות ויטמין ה D בגופכם בעזרת בדיקת דם. אולי היא מאוזנת. אם אתם נמצאים בשמש יום יום במידה הנכונה זה אפשרי.

בשיחה על קורונה ועל ויטמין D פרופסור ראובן אור הסביר: ממחקרים על וירוסים התברר שויטמין D מקטין את הסכנה של הידבקות בוירוסים. כבר בחצי השנה הראשונה של תקופת הקורונה נאספו עדויות מחקריות: כאשר יש לאדם רמות גבוהות של ויטמין D בגוף, אם בכל זאת יש הדבקה, מחלת הקורונה היא בד"כ קלה. חולים שהיו חולים אפילו במחלה הקשה בשלב השני שלה שבו מערכת החיסון תוקפת את הגוף, אם היו להם רמות גבוהות של ויטמין D בגוף, ואם גם המשיכו ליטול ויטמין D, שיעור ההחלמה היה הרבה יותר גבוה. יש צורך שהגוף יהיה טעון בויטמין D – זוהי הצלת חיים ממש. ובמקרה תחלואה יש להמשיך לקחת ויטמין D וזה יעזור גם להחלמה.
פרופסור ראובן אור ממליץ לקחת:
מבוגרים וילדים מגיל 12 פעמיים ביום 1000 יחידות ויטמין D
ילדים עד גיל 6 טיפה של 400 יחידות פעם ביום
ילדים בין גיל 6 לגיל 12 טיפה של 400 יחידות פעמיים ביום.
ויטמין D יש לקחת בהתמדה וללא הפסקה.

ד"ר אבני ממליץ לקחת 1500 יחב"ל לכל 10 ק"ג משקל גוף כלומר למבוגר ששוקל 70 ק"ג הוא ממליץ על 10000 יחב"ל ביום. לילד ששוקל 10 ק"ג הוא ממליץ על 1500 יחב"ל ביום. (המלצות תזונתיות נוספות של ד"ר אבני אוסיף בסוף המאמר).

במאמר של האוניברסיטה העברית הוספו 1000-2000 יחידות ויטמין D וכבר קיבלו שיפור יכולת הגוף מול מחלות דרכי הנשימה.

שימו לב להמלצה נוספת לגבי מינונים גבוהים יותר של ויטמין D:
במאמר של ד"ר גיל יוסף שחר MD על המינון המומלץ שלויטמין D הוא מסכם:
ישנה טעות בהמלצות של מינוני ויטמין D. במחקר הסקירה שכותרתו The Big Vitamin D Mistake, מסכם החוקר שמינונים נמוכים מדי של ויטמין D הומלצו בשנים האחרונות לאוכלוסיה, והתוצאה של מינון נמוך מדי הוא יותר סוכרת סוג 1 באוכלוסיה. החוקר ממליץ לאור כל המחקרים מהשנים האחרונות והנתונים שהגיעו מה- institute of medicine על המינונים הבאים:

    • 1000 יחב"ל ליום לתינוקות מתחת לגיל שנה.
    • 1500 יחב"ל ליום לתינוקות יונקים מגיל חצי שנה ועד שנה.
    • 3000 יחב"ל ליום לילדים מעל גיל שנה.
    • 8000 יחב"ל לבני נוער ומבוגרים.
  • ויטמין C:

ויטמין C קשור לאינספור תהליכים שונים בגוף. הוא נחשב כנוגד חמצון בעל השפעה רבה.
במזון הוא נמצא במיוחד בפלפל אדום ובקיווי.

לחיזוק מערכת החיסון אפשר במשך שבועיים לקחת מינון גבוה מאד של ויטמין C. אחרי שבועיים לרדת למינון המומלץ. ויטמין C העודף יוצא מהגוף. מי שמגיע למצב של שלשול בעקבות נטילת ויטמין C שיקטין מינונים. כדאי לקחת ויטמין C 500 בכל פעם כי הגוף לא סופג יותר מ 500, וכמה פעמים ביום. ילדים כמובן צריכים לקחת פחות.
מינון למבוגרים מנות של 500 מ"ג. (כמה מנות שאפשר ביום בשבועיים הראשונים. להוריד מינון אם יש שלשול). ילדים עד 300 מ"ג במנה.
ד"ר נאדר בוטו אומר שכאשר חולים אפשר לקחת עד 20 גרם ליום! צפו בהרצאה של ד"ר נאדר בוטו באיזור דקה 54 בנושא תוספים

הערה: לפי ד"ר אבני במצבי חירום מומלץ טיפול בהזרקת ויטמין C לוריד. בבתי החולים הטיפול הזה לא נמצא בפרוטוקול לכן לא משתמשים בו. יש אפשרות להשיג את הויטמין C בהזרקה בפתח תקווה. אם מישהו קרוב אליכם נמצא במצב חירום אפשר אולי לקבל צו בית משפט שמאפשר הזרקת ויטמין C לוריד, ורצוי מוקדם ככל האפשר. 

  • אבץ:

לקבלת אבץ מהמזון אכלו: דגנים מלאים. אבץ נמצא גם בבשר בקר, גרעיני דלעת וטחינה מלאה (שומשום מלא). אם אינכם אוכלים את הנ"ל קחו אבץ כתוסף בצורת ZINC PICCOLINATE, או FLAVO-ZINC או טבליות מציצה.

  • סלניום – Selenium

אכלו אגוז ברזיל 1 ביום (ולא יותר מ 2) וכך השלמתם את כמות הסלניום הדרושה לכם
(או קחו תוסף סלניום).

  • מגנזיום:

בבתי חולים נעזרים במגנזיום במצבי חירום של אסטמה, בעיות לב שונות ועוד. כדאי שלא יהיה לנו חסר במגנזיום.
מאכלים עשירים במגנזיום הם אגוזים וזרעים, ירקות ירוקים כהים, דגנים מלאים וקטניות.
אפשר גם לקחת תוסף מגנזיום לפי המינון היומי המומלץ.

אם מתחילים סימפטומים של מחלת הקורונה, סימפטומים כמו חום, חולשה, כאבי בטן, בחילות, הקאות, ויש אימות של הדבקה בעזרת בדיקת המטושים, ממליץ פרופסור ראובן אור, בנוסף למינון של ויטמין D לקחת:
פמוטידין שהיא תרופה הנמכרת ללא מרשם, תפקידה למנוע חומציות יתר של הקיבה ולמנוע כיבים. המינון שממליץ פרופ ראובן אור הוא 20 מג פעמיים ביום.
ופלקוויניל 200 מג 3 פעמים ביום למבוגר. תרופה זאת יש לקבל במרשם מרופא המשפחה.
השילוב הזה של ויטמין D, פלקוויניל ופמוטידין, עשוי לדברי פרופ אור לרפא את השלב הראשונה של ההדבקות, ולמנוע את המעבר למחלה הקשה. 


כמה צמחים שאני ממליצה לקרוא עליהם ולשקול ליטול אותם:

אני לא מומחית בצמחים ומדגישה שעל פי משרד הבריאות הם לא מרפאים קורונה. אנחנו מחפשים עזרה לחיזוק מערכת החיסון. בבקשה בדקו בעצמכם:

  • בשפעת, כדי למנוע סיבוכי נשימה (עוד לא הוכח שטוב לקורונה): צמח שנקרא Portulaca  או Purslane ובעברית הוא נקרא ריגלת הגינה. בסין השתמשו בו כדי למנוע וכדי לטפל ב H1N1 – שפעת החזירים.
    2 קישורים לקריאה על ריגלת הגינה : Portulaca , וקישור נוסף לקריאה על portulaca).
    אנחנו מחפשים צמחים שיש בהם gluthatione ester. בקיץ, כאשר ניתן להשיג את ריגלת הגינה מומלץ לאכול אותה.
    בחורף כשאי אפשר לאכול את הצמח עצמו, כשיש או אם היתה שפעת, המינון המומלץ ע"י דר בואנו דה מסקיטו למבוגר הוא 30-40 טיפול תמיסת-אם. לתינוק בן שנה – רבע כמות. מגיל 3 – שליש כמות. מגיל 10 – חצי כמות. מגיל 13 שלושת רבעי הכמות. בהריון כמובן לא לקחת בלי התייעצות.
    (כמו שכתוב גם בסוף המאמר, עלי לציין שמשרד הבריאות לא מקבל טיפול בצמח זה או בכל צמח אחר כעוזר במקרה של שום מחלה, לרבות שפעת מכל סוג או קורונה.) 
  • אכיניצאה.
  • Isatis
  • Justicia adhatoda
  • גם בתרד יש gluthatione ester
  • פרופסור ראובן אור ממליץ לצרוך פשתן טחון לחיזוק מערכת החיסון. 
  • לריפוי ממליץ ד"ר נאדר בוטו על התוספים  Astaxanthin ועל Lactoferrin על Melatonin ועוד 2 תרופות.  אני מאד ממליצה: צפו בהרצאה  של ד"ר נאדר בוטו שבקישור הזה. כל ההרצאה מצויינת. באיזור דקה 54 יש המלצה בנושא תוספים.  
  • בסוף העמוד אתן סיכום פשוט למי שחולה כרגע בקורונה ורוצה לקנות כמה ויטמינים בלי להתעמק. כמובן גם פה אני מדגישה שמשרד הבריאות לא חושב שנטילת ויטמינים בהכרח עוזרת (אנחנו חייבים כל הזמן להדגיש מה משרד הבריאות אומר..)

ד"ר אבני ממליץ:

  • להפסיק לאכול מוצרי חלב
  • לקחת כל יום ויטמין D לפי חישוב של 1500 יחב"ל ל 10 ק"ג משקל גוף
  • למרוח טיפת יוד כל יום לספיגה דרך העור.

2- חיזוק נפשי:

מי מאיתנו שנמצא במתח, בפחדים, או בחרדות, כמובן נמצא בסיכון גדול יותר לחלות בצורה יותר חמורה כשהוא פוגש קורונה או שפעת או כל וירוס וחיידק. המצב הנפשי שלנו משפיע גם על יכולת הספיגה של הויטמינים או המינראלים שאנחנו מקבלים מהמזון או מתוספים.
קל להגיד לבן אדם "זה לא טוב בשבילך, תפסיק את הכעסים האלו או החרדה הזאת". אם הוא היה יכול להפסיק הוא כמובן היה מפסיק. וגם אני ממליצה, אם אתם יכולים לקחת חופשה, להתרכז בעצמכם, ולהיות פחות במתח, בבקשה עשו זאת.
מי שצריך עזרה בבקשה קחו עזרה. יש הרבה סוגי עזרה, והומאופתיה היא אחת מהם.
לפי הניסיון שלי הומאופתיה יכולה לעזור במצבים נפשיים של מתח או חרדה או פחדים ובמצבים נפשיים אחרים. בתקופה הזאת שנכפה עלינו לעבוד פחות אולי זה הזמן לטפל בעצמנו. טיפול הומאופתי מתאים גם לילדים.
הומאופתיה עוזרת גם במצבים גופניים כמובן. בהומאופתיה מתייחסים לאדם כשלם. לוקחים בחשבון גם את המצב הרגשי וגם את המצב הגופני. בחירת ההכנה ההומאופתית היא לפי מכלול התסמינים.

3- חיזוק רוחני:

אנשים שיש להם מטרה גבוהה בחיים, הם בריאים יותר. אם אתם עסוקים במטרה גבוהה כלשהי, מתנדבים, או מאמינים ביכולת שלכם להשפיע לטובה בעזרת המחשבה, יש סיכוי טוב שמערכת החיסון שלכם חזקה יותר. אם אתם אנשים שמחים, צוחקים יש סיכוי שמערכת החיסון שלכם חזקה יותר. כלומר קיימות דרכים רבות לשיפור הבריאות. לרקוד, לשיר, לצחוק, לעסוק בנושא משמעותי שתורם לעולם, כל אלו יעזרו לך לקבל כל מחלה בצורה קלה.

הבעיה היא שמי שבאופן טבעי שר ורוקד וצוחק כל היום, ימשיך לשיר ולרקוד ולצחוק כל היום. אך איך אדם חששן, מסתתר, אולי בעל ביטחון עצמי נמוך, אולי בעל מחשבות יותר שליליות, יכול להפוך את עצמו לאדם שמח ושר ורוקד וצוחק?

לפי הסטטיסטיקות רוב האנשים שנפטרו מוירוס זה או מוירוס אחר, כולל קורונה, הם מבוגרים, או אנשים שנוטלים תרופות, או בעלי מחלות רקע. ומה עם אנשים צעירים יותר שנפטרו? אנחנו לא יודעים מה היתה רמת ויטמין D או ויטמין C בגופם. אנחנו גם לא יודעים ואי אפשר לדעת מה היה מצבם הנפשי או הרוחני של האנשים האלו. אי אפשר לחפור להם במחשבה ולדעת אם היו להם חרדות או פחדים, או אם היתה להם ראיית עולם חיובית או שלילית. טבעי שנחפש מה עוזר ומה מזיק ולא תמיד נוכל למצוא. אבל המטרה שלנו היא כרגע לעזור לעצמנו, להקטין את הסיכון שלנו ושל בני משפחתנו.

בריאות גופנית ונפשית לכולנו! 

סיכום לרכישת ויטמינים ומינראלים:

בתקופה זאת של חשש לקורונה אני מחזיקה בבית את הויטמינים והמינראלים הבאים למקרה שאצטרך לתת למישהו. המינונים המצויינים בסיכום מתאימים למבוגרים. בבקשה כרגיל התייעצו עם הרופא שלכם.

  • ויטמין C – להתחיל ב 2000 מ"ג ביום. לעלות כל יום ב 1000. כשמתחיל שילשול סימן שזה יותר מדי לגוף ולהוריד למינון של אתמול.
  • ויטמין D -הטוב ביותר להסתכל על בדיקות הדם. אם יש חסר בויטמין D לקחת כמויות גדולות לכמה שבועות. אפילו 5000 יחב"ל או 10000 יחב"ל למבוגר ביום. אם הבדיקות תקינות,  תוכלו להוריד ל 1000 או 2000 יחב"ל ביום. (פרופ אור מסתפק במינונים אלו וד"ר אבני ממליץ על יותר כפי שפירטתי). אם אין בדיקות אז בתקופת מחלה כמו קורונה, כשיש חשש שהיא תגיע למערכת הנשימה, לכמה ימים קחו ויטמין D בכמות גדולה. כמובן התייעצו עם הרופא שלכם.
  • אבץ פיקולינט – כדור ביום (כ 22 מ"ג)
  • 1 אגוז ברזיל ליום או תוסף סלניום
  • Astaxanthin 
  • Lactoferrin 
  • את הויטמינים והמינראלים הנ"ל אפשר לקחת באופי יומי כמניעה. אם מופיעים תסמינים של קורונה קחו גם פמוטידין במינון של 20 מג פעמיים ביום למבוגרים. תרופה הנמכרת ללא מרשם. זאת המלצה של פרופ ראובן אור.

קצת יקר לקנות ויטמינים בארץ לכן צירפתי למעלה קישורים לקניית תוספי המזון גם באינטרנט.

בהתאם לתקנות משרד הבריאות יש לציין כי
הומאופתיה, או ויטמינים, או צמחים 
אינם מהווים תחליף עבור שום טיפול רפואי רגיל,
וכי יש לנהוג לפי כל הוראות החוק

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

חושש/ת מהקורונה? משהו אחר מטריד? תתקשרו עכשיו או שלחו ווטסאפ ונדבר

איילת גושן

פגישות פנים אל פנים בקליניקה בירושלים.

הומיאופתיה און-ליין

טיפול הומיאופתי בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר