אכילה כפייתית ? ראשית כדאי לתת לגוף רכיבים תזונתיים

אכילה כפייתית – אכילה ללא הפסקה

לצאת מהטרוף של האכילה

אכילה כפייתית נובעת מכמה סיבות:

  • תת תזונה – הגוף מקבל קלוריות אך לא אוכל שהוא זקוק לו
  • הרגלים שהוטבעו והתניות
  • סערות רגשיות, מתח, לחץ, קושי להכיל רגשות

אכילה כפייתית כתוצאה של תת תזונה

אכילה כפייתית היא בעייה שנוצרה בחברה המודרנית – חברה של שפע. מוכרים לנו כל כך הרבה סוגי “מזון” שאנחנו בעצם לא צריכים, שהגוף שלנו לא יכול להפיק מהם את מה שהוא זקוק לו. מפרסמים את ה”מזון” הזה כאילו הוא מועיל לנו. בעצם אנחנו חיים בתת תזונה מרובת קלוריות. מצב שבו אנו צורכים הרבה מאד קלוריות שאינן מועילות, אינן מזינות, והגוף נשאר רעב למזון אמיתי.

יש פה תהליך שמזין את עצמו. נכנסנו למעגל. אוכלים שטויות: חטיפים, ממתקים, עוגות, לחם, כתוצאה מזה אין מקום ואין רצון לאכול אוכל שהגוף זקוק לו – ירקות, פירות, חלבון בריא, הגוף מרגיש את החסר של אבות המזון, הויטמינים והמינראלים ומשדר לנו רעב. את הרעב אנחנו מתרגמים לא נכון וצורכים מיד עוד סוכר לבן או מלח ושומן מוקשה (מרגרינה) בעטיפה של קמח, כלומר ממתקים וחטיפים, שעדיין לא מספקים לגוף מה שהוא באמת צריך. המצב הולך ומחמיר והגוף נכנס עמוק יותר לתת תזונה.

גוון ולא כמות

עד שלא נעצור את הגלגל הזה ונתחיל להכניס לגוף אוכל מזין בכמויות, הגוף ירגיש רעב.  מה זה בכמויות? לא מדובר על כמויות של ירקות ופירות, אבל כן מדובר על גוון של ירקות ופירות, ולא, מה שאמרו לנו פעם – 5 ירקות מ 5 צבעים – זה לא מספיק. הגוף יסתפק גם בכמות קטנה מכל ירק, בכמות קטנה מכל סוג של חסה, בכמות קטנה של כל פרי, בכמות קטנה של תבלינים ירוקים, אבל שבסך הכל הכולל הוא יקבל  מהכל.

היחס בין הירקות בארוחה, הפחממות והחלבון צריך להיות 70% לטובת הירקות. אפשר ללמוד אין בונים ארוחה נכונה כזאת. הירקות צריכים להיות לא מרוססים, וכדאי שיחתכו או יתבשלו בישול או אפיה קצרים, סמוך לארוחה, כדי לשמור על הערך התזונתי שלהם.

מזונות ממכרים

סוכר ומלח (לדוגמה) הם מזונות ממכרים. כשהם נמצאים בתוך המזון שלנו אנחנו טועמים בעיקר אותם. אנחנו כבר לא יודעים מהו הטעם האמיתי של העגבניה. מסתבר שאם אוכלים מזון בטעמו האמיתי אוכלים ממנו בדיוק כמה שהגוף צריך. תפוח אפשר לאכול כמו שהוא. אין צורך להכניס אותו לעוגה ולשפוך עליו סוכר. באותה צורה אפשר להתייחס לירק. זה כמובן משונה בהתחלה וצריך להתרגל, אבל האוכל נהיה בהמשך טעים שבעתיים.

תמיכה

כאשר מחליטים לתת לגוף מה שהוא צריך, הרבה פעמים צריך תמיכה. טוב להחליט להשקיע במשך כמה שבועות תשומת לב מיוחדת בעצמי. כרגע אני בקושי מול האוכל. אני מזיזה את שאר התוכניות שלי הצידה לזמן מה ודואגת לעצמי. קשה לעשות תהליך כזה ללא תמיכה ותשומת לב מירבית לתהליך.

שינוי הרגלים

קל מאד להטביע הרגלים. אם היום אעבור ליד קיוסק ואקנה לי ממתק או סנדביץ’, כבר מחר כשאעבור ליד הקיוסק ארצה לקנות לי את אותו הממתק או הסנדביץ’. הגוף התרגל תוך יום אחד לצפות להנאה שהוא מקבל מההורמונים המשתחררים בעקבות אכילת הפחממה או הסוכר עם השומן. נוצר הרגל גופני. ונוצרה גם פתיחות במחשבה שמעתה כל פעם שאעבור באותו מקום ארכוש משהו שנותן לי חוויה גופנית של עונג, כמעט כמו סם.

אוקי, אז ניתן לרכוש הרגל במהירות. זה לא נורא. זה אומר שניתן לרכוש גם הרגל אחר במהירות. גם הרגל של אכילה בריאה ניתן להטמיע בגופנו ובסדר היום די מהר, תוך ימים. כמובן נצטרך להיות עקביים ולתת לגוף כל שהוא זקוק לו. נצטרך לעבוד עם מישהו כדי לקבל תמיכה ומענה לשאלותינו. אך החשוב מכל הוא שזה הרגל חדש שאפשר לסגל, ודי מהר.

קושי רגשי, קושי להכיל רגשות, מתח או לחץ

קשה לנו. המון מתח מכל כיוון ולפעמים קשה לנו אפילו לזהות מה אנחנו מרגישים. הדרך הטובה להדחיק את הקושי ולא להרגיש אותו, או לסמם את הרגש, הוא לטבוע בתוך ערמת סוכר עם קמח ושומן (שוקולד, עוגה), או ערמת מלח עם קמח ושומן (ביסלי). אחרי כמה ביסים של הפחממה השומנית המתובלת הזאת המוח נכנס לחוסר קשב ואנחנו שוכחים שהיינו בקושי. אנחנו זוכרים רק את האוכל ואת הקשר שלנו אל האוכל, שבד”כ הוא תיעוב ושנאה, ובכל זאת משיכה שקשה כרגע להפסיק.

2 שיטות מצוינות לטפל בנושא הלחץ והמתח הן הומאופתיה והשער. כאשר נהיה פחות בלחץ, כאשר נאהב את עצמנו, כאשר נקבל את עצמנו כפי שאנחנו, כאשר לא ניתן לעצמנו כל הזמן ציונים אם אנחנו מושלמים או מזעזעים, נוכל יותר בקלות לעבור את התהליך לכוון אכילה שפויה, בריאה ומספקת.


התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

פרופסור ראובן אור מסביר על קורונה

על מחלת הקורונה, על חיזוק מערכת החיסון כדי למנוע הידבקות בוירוסים ובפרט בקורונה, ועל ריפוי מהיר יותר באם נדבקתם בקורונה. המלצות לחיזוק מערכת החיסון: נטילת ויטמין D. המלצות נוספות שעשויות להקל על ההחלמה באם נדבקנו. כמה ויטמין D לקחת לפי שרה חמו ולפי ד”ר גיל יוסף שחר.

לקריאה »

חושש/ת מהקורונה? משהו אחר מטריד? תתקשרו עכשיו או שלחו ווטסאפ ונדבר

פגישות פנים אל פנים בקליניקה בירושלים.

הומיאופתיה און-ליין

טיפול הומיאופתי בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר