חיפוש
חיפוש

מה בין הומאופתיה לנטורופתיה, רפואה סינית, הילינג ושיטות אלטרנטיביות אחרות?

מהו הדומה, מהו המבדיל:

בין הומאופתיה קלאסית

ובין נטורופתיה, הילינג, רפואה סינית,

רפואת תדרים, שינוי תזונה ותחומים נוספים:

אכתוב בקצרה מאד את המייחד כל שיטת טיפול מהידועות יותר:

מהי הומאופתיה קלאסית?

כל האתר עוסק בהומאופתיה קלאסית אך אחזור בקצרה: הומאופתיה קלאסית היא שיטת טיפול יעילה אשר מאזנת את המוקד האנרגטי של הגוף – כוח החיות שלו – כדי שהגוף יחזיר לבריאות את כל רבדיו, ירפא את הכאבים והקשיים הגופניים, ירפא את הכאבים והקשיים הרגשיים, ואת הכאב או הקושי המנטאלי ואפילו הרוחני – אם יש. ההומאופתיה מרפאה באמצעות תרופה הומאופתית (או הכנה הומאופתית) שהמקור לה הוא טבעי, מהמינראלים, מהצמחים, מהחי, והיא הופכת למאזנת את האדם לאחר תהליך הכנה מיוחד.

מהי נטורופתיה?

נטורופתיה עוסקת בעיקר בשינוי תזונתי. הנטורופתיה ממליצה מה לא לאכול כדי לא לזהם את הגוף, ומה כן לאכול כדי שהגוף יתחזק. בנטורופתיה ממליצים לפעמים על תוספי תזונה, ובדרך כלל ממליצים על אכילת אוכל מלא יותר, אשר קרוב יותר למצב הטבעי שלו, כלומר, דגנים שלא קולפו, פירות וירקות, שמן אשר הוכן בכבישה קרה (ולא שמן מזוקק). הנטורופתים ממליצים לעיתים על תזונה המותאמת לאדם לפי שיטות או גישות שונות. (לחצו כדי לקרוא על המלצות תזונתיות שונות – דיאטות שונות וההבדל ביניהן.)

האם גם בטיפול הומאופתי, בהומאופתיה קלאסית אקבל המלצות בנושא תזונה?

הומאופתיה לא עוסקת בתזונה כלל. כאשר תקבל את התרופה ההומאופתית המתאימה לך יחול בך בהדרגה שינוי בכל הרבדים, ובאופן טבעי כאשר תהיה בריא יותר בגוף ובנפש, תרצה להזין את גופך במזון שבריא לו יותר. גם התודעה שלך תתרחב ובדרך כלל תהיה יותר מחובר ותרגיש באופן פנימי מהו המזון שאתה נזקק לו ומה המזון שפחות מתאים לך, גם אם לא יכוונו אותך מבחוץ לפי גישה כזאת או אחרת. התרחבות התודעה, החיבור העמוק יותר לצרכים האמיתיים שלך כאדם ושל גופך, רגשותיך, קורים בתהליך ההומאופתי בהדרגה. כמובן שתמיד מומלץ לאזן את עצמך בעזרת הומאופתיה וגם לצרוך תזונה נכונה. רוב ההומאופתים מבינים מעט (לפחות) בתזונה אך אינם נטורופתים.

מהי רפואה סינית?

רפואה סינית היא רפואה הוליסטית אלטרנטיבית. כמו הומאופתיה היא מכוונת לטפל באדם ולא ישירות במחלה. כמו בהומאופתיה, גם הרפואה הסינית מאזנת את האדם וכשהאדם מאוזן הוא מסוגל לרפא את תחלואיו. כדי לרפא משתמשת הרפואה הסינית בצמחים, בדיקור, ומוקסה. בחלק מהאסכולות האבחון נעשה על פי הדופק או על פי הערוצים – המרידיאנים.

וההומאופתיה היא לא צמחים? לא דיקור?

לא. הומאופתיה לא מאבחנת על פי דופק, או על פי מרידיאנים. בהומאופתיה לא משתמשים במחטים ולא נותנית צמחים (בתמצית ישירה). בהומאופתיה, כמו ברפואה סינית, מבקשים לאזן את האדם, אך בהומאופתיה האבחון נעשה בעזרת שיחה והתבוננות, ולעיתים משתמשים גם בתוצאות בדיקות רפואיות קונבנציונאליות. לאחר האבחון נבחרת עבור האדם תרופה הומאופתית שמקורה יכול להיות צמחי, או מינראלי, או ממלכת החי, ואפילו ממקורות נוספים בטבע. גם כאשר המקור הוא צמחי, אין הצמח ניתן לאדם כמיצוי ישיר, אלא הוא עובר תהליך הכנה מיוחד אשר בו הוא הופך לתרופה אשר נוגעת ישירות במהות האדם ואינה עוברת דרך עיכול פשוט אל האיברים.

מהי רפואת תדרים?

ישנם סוגים רבים של רפואות תדרים. רפוי בעזרת צליל, ריפוי בעזרת צבע. ריפוי בהקשבה לתדר קול אנושי. אומרים שהאזנה למוסיקה היא מרגיעה ומרפאה. ישנו ריפוי בעזרת רטט, וריפוי בעזרת תודעה, ושניהם ריפויי תדרים.

האם גם הומאופתיה היא רפואת תדרים?

במידה רבה כן. הומאופתיה מחזירה את התדר שלנו, תדר המהות שלנו, לאיזון. היא עושה זאת בעזרת המפגש שלנו כאדם, עם מהות דומה לנו מהטבע, תדר המופק מצמח או מינראל או חי. כשיש נפגש של תדרים נוצר תדר אחר, מצב בריאות אחר. יכולה להווצר חזרה לאיזון.

מהו ריפוי בעזרת תנועה?

ישנם סוגי ריפוי רבים השתמשים בתנועה, כגון יוגה, טאי צ'י. למרבית סוגי התנועה האלו יש פילוסופיה עמוקה שעליה מתבססת התנועה, ונשימה מודעת מכוונת.

האם הומאופתיה משתמשת בתנועה לריפוי?

לא. בהחלט מומלץ להפעיל את הגוף בדרך הנכונה לכם, בין אם באחת מאומנויות התנועה המסורתיות, או אפילו בדרך קונבנציונאלית. הפעלת הגוף  בצורה מבוקרת ונכונה, הוכחה כמשפיעה לטובה על הבריאות הגופנית והרגשית. הומאופתיה היא ריפוי שאינו משלב תנועה והפעלת הגוף.

מהו הילינג ?

פירוש המילה הילינג הוא ריפוי. בפועל מקובל לייחס את המונח הילינג לריפוי בעזרת העברה של אנרגיות, או העברה של אהבה וכוונה טובה. חלק מההילרים מרגישים שהם מקבלים כוחות שיכולים לעזור לאנשים אחרים מהיקום, או ממקור כלשהו. הילר יכול להיות מחובר בערוץ פרטי למקור של השפעת טוב כלשהו. ישנו גם ערוץ הילינג שאינו פרטי והוא חזק במיוחד. אוכל למסור מידע על כך למי שיתעניין.

האם הומאופתיה היא הילינג?

המובן המילולי, הומאופתיה היא ריפוי, אך אינה הילינג. ההומאופת אינו ערוץ העברת אנרגיה. הריפוי נעשה בעזרת תרופה הומאופתית וההומאופת נמצא בחדר לצורך אבחון ולא כמעביר אנרגיה בעצמו. התדר של ההומאופת אינו משפיע על הריפוי ובאופן תיאורטי ניתן להירפא בעזרת הומאופתיה גם ללא אדם מתווך, אלא שנזקקים להומאופת כדי לקבוע איזה תרופה הומאופתית נחוצה, באיזה מינון ובאיזה תדירות. אם ההומאופת הוא אישיות חיובית ואדם נעים עם יכולות הכלה, הוא תורם תכונות אלו ומקל על המטופל, אך זהו לא בהכרח חלק מהטיפול ההומאופתי.

מהו ריפוי בעזרת מסע?

ישנם סוגי מסע שונים שבהם האדם נפגש עם מצבים מעברו ומשתחרר בהדרגה מחסימות שנגרמו לו לאחר טראומות או חוויות קשות שעבר. לא תמיד ניתן למצוא קשר ישיר או ברור בין מצבים קשים מהעבר ובין החיים הנוכחיים של האדם המטופל. לפעמים חווית הקושי היא תולדה של מצב קשה שעברו הוריו או אחד הדורות הקודמים, ויש המאמינים גם בהשפעת גלגולים קודמים. 2 סוגי מסע ידועים הם "המסע" של ברנדון בייס, ו"העבודה" של ביירון קייטי אך ישנם מסעות רבים. גם דמיון מודרך וחשיבה חיובית מערבים לעיתים סוג של מסע.

האם הומאופתיה היא טיפול בעזרת "מסע" ?

בתהליך האבחון שבו מוצאים את התרופה ההומאופתית המדוייקת והמתאימה ביותר, עובר המטופל מסע. הוא נכנס לתוך עצמו לרבדים שלא הכיר קודם לכן. הוא מתבונן בשאלות מהותיות ובחוויה שהוא חווה בחיים. כן, ישנו בתהליך זה סוג של מסע שהוא כשלעצמו תהליך מרפא, עוד לפני התרופה ההומאופתית עצמה.

מהי שיטת פרחי באך?

באך מצא 38 פרחים, שמהם הפיק תמציות, ולאחר דילול, תרופות אנרגטיות, אשר משפיעות על המצב הנפשי של בני האדם.

זה דומה קצת להומאופתיה לא?

בהחלט. התמציות המדוללות הן למעשה תרופות הומאופתיות.

אז בעצם פרחי באך זה הומאופתיה?

ממש לא! בשיטת פרחי באך יש 38 תמציות. באנושות יש הרבה יותר מ 38 "סוגי" בני אדם. כדי ליצור את כל "סוגי" בני האדם האלו, המליץ באך לערבב בכל פעם כמה מ 38 התמציות. יש צורך לתת את פרחי הבאך כמה וכמה פעמים ביום. באך משתמש ב 38 תרופות הומאופתיות במינונים מתוך סקאלה מצומצמת, וההתבוננות שלו אינה דרך התורה ההומאופתית ואינה משתמשת בפילוסופיה ההומאופתית, ולכן אינה הומאופתיה.

ההומאופתיה הקלאסית היא תורה מדעית עם פילוסופיה מדוייקת ומורכבת. בהומאופתיה קלאסית יש 3000 אפשרויות, 3000 תרופות הומאופתיות אשר נלקחות מהטבע העשיר כולו: מינראלים, צמחים, עולם החי ועוד. כל אחד מ 3000 התרופות ההומאופתיות אפשר להתאים לאדם מתוך סקאלה רחבה מאד של מינונים. כאשר יש אלפי אפשרויות אפשר למצוא את התרופות המתאימות ביותר למצב הכולל הרגשי-גופני-מנטאלי-רוחני של האדם ואפשר לרפא אותו ישירות עם מה שהכי מתאים לו. הומאופתיה ניתן לקבל לעיתים רחוקות – פעם בכמה שבועות – ובגלל ההתאמה המדוייקת הומאופתיה משפיעה לטווח רחוק ומעוררת ריפוי.

 

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

עבודה רגשית ממוקדת מהירה ליצירת מציאות רצויה (בזום).

איילת גושן טיפול הומאופתי וגמילה מהתמכרויות

פגישות בזום או פנים אל פנים בירושלים.

טיפול בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר