חיפוש
חיפוש

חיסונים 1 : האם חיסון מגן עלינו או מזיק? מהו הפתרון לדילמה?

האם לקחת חיסון? האם לחסן את ילדי?

האם יש סיכון ב חיסון?

בנושא חיסונים יש דילמה. רוב האוכלוסיה לוקחים חיסונים. חלק מהאוכלוסיה בוחרים לוותר על חלק מהחיסונים או על כולם. לשתי הקבוצות יש עדויות שבחירתן נכונה והן צודקות. קשת רחבה של בעיות, מתסמינים קלים שנגרמים בעקבות מחלה ועד מחלות ארוכות טווח, יכולות להיגרם בעקבות ההחלטה לא לקחת חיסון. אך מפחיד עוד יותר, הוא הסיכון שנגרם דווקא למי מאיתנו שהחליט כן לקחת חיסון, או כן לחסן את ילדיו!

ככל שנלמד את שני צידי הבעיה, את שתי הדעות בנושא החיסונים, נגלה שבכל מצב, בכל בחירה, אנחנו מפסידים. נוצר בלבול שאפשר לכנותו "חרדת החיסונים".

חשיפה למחלה או חשיפה לתופעות לוואי של חיסונים:

הגוף מגיב לחיסון בדרך כלל תוך שבוע. התסמינים יכולים להיות קלים, ולטווח קצר כמו חום גבוה, שלשולים או בחילות, ויכולים להיות חמורים יותר ולהמשך זמן ארוך יותר, כמו שיתוק, פרכוסים, בעיות עצביות שיכולות להפוך לכרוניות, דלקות במוח, בעיות למידה, היפראקטיביות, נזק למוח ומות.

מערכת הבריאות אמורה ליידע את הבאים להתחסן בתופעות העלולות לקרות.

יש החוששים שאם לא יתחסנו, יחלו במחלה כלשהי ובכך הם מכניסים עצמם לסיכון מיותר. אם חלינו עלינו להתמודד עם העצב ורגשות האשמה על שהחלטנו שלא להתחסן, או שהחלטנו לא לחסן את ילדינו. אנו חושפים עצמנו לוירוסים ולרגשות אשמה.

אחריות שלי או של משרד הבריאות?

הדילמה היא, האם לחסן את הילדים, או לקח חיסון, "כמו כולם" ואז אם תהיה בעיה זאת אשמת משרד הבריאות שהמליץ לי לקחת חיסון, או – להמנע מלקחת חיסון, ואז אם תהיה בעיה, זאת היתה החלטה שלי ועלי לקחת אחריות על החלטתי.

לעיתים שואלים אותי הורים האם לחסן את ילדיהם. כמובן שיש לי דעה בנושא זה אבל הדעה שלי אינה חשובה או טובה יותר מהדעה של כל אחד מאיתנו. כל אחד מאיתנו נדרש להחליט לגבי עצמו ומשפחתו וכאשר יידרש לכך, יהיה עליו לפרוע את השטר של החלטתו. לכל המלצה שלי, אם הייתי נותנת אותה, תהיה משמעות מצד החוק במדינת ישראל ומבחינה רגשית. בהמלצתי אהיה אחראית על בריאותם של האנשים אשר בחרו להתחסן או לא.

הומיאופתיה קלאסית: התשובה הטובה – חיסון טבעי

הומיאופתיה מציעה תשובה שיש בה מנצחים בלבד, לדילמה הזאת של הילד המטופל והוריו, ומערכת הבריאות. תרופה הומאופתית (רמדי) יכולה באופן בטוח למנוע מחלות ובנוסף, אם החלטת לחסן את עצמך או את משפחתך ונגרמו נזקים בעקבות חיסון, הומיאופתיה יכולה לרפא או להקל. הדילמה המבלבלת  של "מפסידים בלבד" lose-lose יכולה להפוך בעזרת הומאופתיה קלאסית לפתרון של "מנצחים בלבד" win-win.

בדרך כלל החווים את "חרדת החיסונים" הם הורים לילדים שעליהם לבחור באם לחסנם. בנוסף השאלה מתעוררת כשיש לקבל חיסון לפני נסיעה, לפני הצבא או בקבלה לעבודות מסוימות.

יש תרופות הומיאופתיות שנמצאו מונעות  מחלות וגם מפחיתות נזקי חיסונים שכבר נגרמו.

הומאופתיה מרפאת את נזקי החיסונים בכל הרבדים, הרובד הגופני, הרגשי והמנטאלי, והיא מטפלת גם ברגישות גנטית מולדת.


התרופות ההומיאופתיות הבאות הוכחו כיעילות ביותר למניעת תופעות מחיסונים, וגם לטיפול בתוצאות הלוואי השכיחות יותר, אחרי חיסון:


כפי שתשימו לב תיאור של תרופה הומאופתית (remedy) משלב תיאור הקושי הגופני, הקושי הרגשי והמנטאלי, וגם סממנים כללים.


Aconitum Napellus

תרופה הומאופתית לדלקות וחום בעקבות דלקת. מתאימה לפחד, חרדה, עינויי גוף ונפש. מקלה על חוסר השקט הגופני והרגשי. מתאימה לאדם שלא רוצה שיגעו בו.


Apis Melifica

אפיס מתאימה להתנפחות, בצקת, כאב עוקץ, האדם לא יכול לסבול חום, גוון אדמדם במקומות שונים בגוף, רגישות. מתאים לתגובה אלרגית בגוף – סרפדת, המלווה בגירוד בלתי נסבל.


Chamomilla

בעיקר מתאים לילדים עצבניים וחסרי מנוחה ועם כאבי בטן עוויתיים. ילדים שמייבבים ומייללים בחוסר מנוחה. אפשר להרגיע אותם רק כשנושאים אותם על הידיים באופן קבוע. רגישים מאד לכל כאב. מתאים גם להקאות.


Hypericum Perforatum

כאב רב מאד. מתאים לפגיעה שנגרמה מחפץ חד. מתאים לפגיעות בחוט השדרה או במוח. עוד על היפריקום ניתן לקרוא כאן.


Ledum Palustre

לדום מתאים לפגיעות שנגרמו מחפצים חדים או לנשיכות. באופן כללי הגוף קר ובכל זאת חום המיטה לא נעים לו.


Pulsatilla

אדם רגיש מאד שהרגשות הם "יותר מדי" בשבילו עצבות, רגישות, בוכה בקלות, בוכה כשמדבר, מצבי רוח משתנים וגם כאבים שמשנים מיקום.


Siliceae

רמדי הומאופתית המתאימה במיוחד לבעיות שאחרי חיסון כמו כאבי ראש, התכווצויות, אפילפסיה והרגשת קור. חסר בכוח חיות ותשישות של המחשבה והגוף.


Thuja occidentalis

רמדי הומאופתית שמתאימה לתופעות לוואי של חיסונים. משפיעה על העור, הדם, מערכת העיכול, הכלות והמוח. גם לבעיות עצביות או דלקתיות.


למרות שהבעיות הנ"ל הן הבעיות השכיחות שנגרמות לאחר חיסונים, בכל זאת, יכולות להיגרם גם תופעות אחרות. לכל תופעה ומצב יש להתאים תרופה הומאופתית שלוקחת בחשבון את התסמינים המיוחדים שנוצרו.

אם תבחר לחסן את עצמך או את ילדך, אפשר לטפל בתופעות הלוואי בעזרת הומיאופתיה.

אם תבחר לא להתחסן, תוכל להגביר את החוסן הגופני שלך בעזרת הומיאופתיה.

אין במה שכתבתי כל המלצה לקחת חיסון או להמנע מחיסון

באם תחליטו להשתמש בתרופה הומאופתית כלשהי, אני ממליצה קודם להתייעץ עם הומאופת

הכתוב לעיל מוסיף מידע על מחלות או חיסונים כדי שתוכלו להחליט בייתר קלות

בריאות שלמה!


איזה חיסון לקחת – מדריך מעשי (מאמר חיסונים חלק 2)

רוצה ללמוד את נושא החיסונים לעומק? מצורפים 2 סרטי הסבר על חיסונים וקישור לבלוג של הורה שחקר את הנושא. (מאמר חיסונים חלק 3)

אפשר לקרוא על חיסונים גם באתר חסון.

חזור לראש העמוד

חזור לדף הבית

צור קשר

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

עבודה רגשית ממוקדת מהירה ליצירת מציאות רצויה (בזום).

איילת גושן טיפול הומאופתי וגמילה מהתמכרויות

פגישות בזום או פנים אל פנים בירושלים.

טיפול בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר