חיפוש
חיפוש

רגשי נחיתות, תסביך נחיתות.

רגשי נחיתות או תסביך נחיתות

ניתן לפתור בעזרת הומאופתיה

מהם רגשי נחיתות? מהו תסביך נחיתות?

רגשי נחיתות או עליונות - תסביך נחיתותרגשי נחיתות הם ההרגשה הפנימית שאני שווה פחות מאחרים, שאנשים אחרים נעלים עלי, חשובים ממני, ואני נחות מהם.

ישנם מצבים בהם אנו מזהים בבני אדם אחרים תכונות טובות, חוכמה, יכולות, ואנו רוצים להיות כמוהם. זוהי "קנאת סופרים" כלומר קנאה במובן החיובי, אשר עשוייה לגרום לנו לרצות להתקדם ולהשיג הישגים דומים להשגים של האדם שאותו אנו מעריכים.

רגשי נחיתות או תסביך נחיתות אינם רגשות מקדמים. אלו רגשות אשר גורמים לאדם להרגיש שנגזר עליו להשאר במקום הנמוך שבו הוא נמצא, כי הוא נמצא שם מסיבה שאי אפשר לשנות. הכשל טבוע במצבו ואין לאן לשאוף.

סיבות לרגשי נחיתות:

לעיתים קרובות ההתחלה היא בילדות, כאשר הילד שומע הערות שליליות, מנמיכות, אשר מהן הוא מבין שהוא פחות מילדים אחרים, שזה מצבו, ואין מה לעשות בנידון.

במקרים אחרים הילד עצמו מגבש לעצמו עמדה שמשפחתו, והוא כחלק ממנה, הם "פחות" או "נחותים" מהסביבה. ההורים אולי מעצימים ואוהבים אך הילד כבר "החליט" שהוא "פחות" או נחות.

אפשרות אחרת היא לקבל את רגשי נחיתות או תסביך נחיתות מאחד ההורים אשר סבל מאפליה מסוימת ו"הוריש" רגשות קשים אלו לילד. תורשה רגשית כזאת יכולה לרדת אפילו מהסבא או מדורות מוקדמים יותר.

רגשי נחיתות – מעמד נמוך:

רגשי נחיתות הם הרגשה פנימית שאני משתייך למעמד נמוך יותר. חוסר ביטחון עצמי יכולה להיות הרגשה של אדם שיודע שבני האדם הם בעלי כישורים דומים אך הוא עצמו, אין בו הביטחון לבטא את עצמו, אך רגשי נחיתות היא הרגשה עמוקה שאנשים בסביבה הם מעלי – אני מתחתיהם.

רגשי נחיתות – הרגשה של חולשה:

אנשים עם תסביך נחיתות ירגישו לעיתים קרובות שהם חלשים יותר, וה"חזקים" מהם, הם שליטים עליהם, ולכן יש לעשות כדבריהם. זהו כמובן תאור מוגזם אך משהו מההשוואה של חלש וחזק יכול להיות בתוך חוויה החיים של בעלי רגשי הנחיתות.

רגשי נחיתות מול רגשי עליונות:

אותם אנשים עם רגשי נחיתות עשויים להגיע לתפקידים מסויימים בחיים שבהם ירגישו דווקא עליונות. דוגמאות לכך הם תפקידי פיקוד בצבא, או תפקיד של ראש משפחה. בגלל רגשי הנחיתות שלהם הם עלולים לקחת את התפקידים האלו במגמה של שררה ושלטון פיקודי, כיון שזה המקום היחיד בו הם מרגישים כוח – ואפילו אם הוא כוח חיצוני מדומה.

הומאופתיה קלאסית –  לשיפור רגשי נחיתות

כל אדם עם רגשי נחיתות מרגיש את הרגשות האלו קצת אחרת ומגיב להם קצת אחרת.
אחד יכול לוותר ולא לנסות להתווכח עם גורלו. השני, להיפך, יכול להיות אדם תוקפן אשר עומד על שלו ומתעקש להראות שהוא יותר ממה שהוא מאמין בתוך תוכו.
בנוסף, יש הבדלים רבים בין בני האדם, הבדלי אופי והבדלים במצב הגופני אשר מייחדים כל אדם.

הייחוד הזה מאפשר בהומאופתיה להתאים לכל אדם תכשיר הומאופתי אשר מתאים לרגישויות שלו ולאופי שלו.

במהלך טיפול הומאופתי האדם מתחיל בהדרגה להכיר בערך של עצמו, הוא מתחיל להיות שלם עם האיכויות שלו, עם הברכה שהוא מביא לעולם. הוא רואה גם את החיובי שבו ופחות מבקר את עצמו. 

דוגמאות להכנות הומאופתיות שעוזרות בממצבי תסביך נחיתות:

 lac-c

הכנה הומאופתית זאת (שאינה תרופה) מתאימה לאנשים שמרגישים שהם חייבים לשרת את מי שדואג להם, נניח את אבי המשפחה, או את הבוס בעבודה. קשה להם לרצות אותו – את האיש החזק או האחראי, אבל אין ברירה, אם הוא לטא יהיה מרוצה הוא יזרוק אותם.

מבחינה גופנית לאנשים אלו יש לפעמים כאבי ראש קשים.

Lach

תרופה הומאופתית זאת מתאימה לאנשים שמרגישים פיצול פנימי – פיצול בין הצד הרוחני שלהם והצד הגשמי שלהם. הם לא מוכנים שישפילו אותם כי הם מרגישים בתוך תוכם את רגשי הנחיתות. הם יעשו הכל כדי להציג חוזק ושליטה בסביבה. אנשים אלו בד"כ בעלי דיבור רהוט וגם אוהבים לעמוד מול קהל ולהיות מסמר הערב. יש להם נטיה לקנא באנשים אחרים.

Elaps

תרופה הומאופתית זאת מתאימה לאנשים שמרגישים שהמצב אליו הגיעו הוריד אותם ממעמדם וזהו סבל משמעותי בשבילהם, או שהם עלולים בקרוב לאבד את מעמדם. הם כמובן יעשו הכל כדי לשמור על מעמדם.

** אלו הן רק 3 הכנות הומאופתיות, שמתאימות ל 3 אנשים עם תסביך נחיתות, אך יש הרבה מאד הכנות הומאופתיות נוספות (שאינן תרופות) אשר מתאימות לטיפוסים שונים של רגשי נחיתות. כדי לזהות מהי ההכנה ההומאופתית אשר תשפר את המצב שלך, יש צורך בשיחת הכרות מעמיקה.

צור קשר – עכשיו – כדי לטפל בבעיית רגשי הנחיתות שלך או של ילדך

 

מה הייתי רוצה לשפר בעצמי או בחיי?

(אפשר לבחור כמה אפשרויות, ואפשר לראות אח"כ מה אחרים הצביעו)

מה הענין שמפריע?

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

בעיות עיכול

בעיות עיכולפחד משינויחרדה, אלרגיה אלרגיה לירקות מיכל הגיעה אלי אחרי שנואשה מהבעיה שהופיעה אצלה בשנים

לקריאה »

סרטן – ריפוי!

סרטן ניתן לריפוי היום, באחוזים גדולים של הצלחה, בעזרת תרופות הומאופתיות והפרוטוקולים של בנרג'י – שיטת טיפול ספציפית למחלת הסרטן, עם 150 שנות ניסיון. לכל סרטן הטיפול המסויים שלו.

לקריאה »

עבודה רגשית ממוקדת מהירה ליצירת מציאות רצויה (בזום).

איילת גושן טיפול הומאופתי וגמילה מהתמכרויות

פגישות בזום או פנים אל פנים בירושלים.

טיפול בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר