חיפוש
חיפוש

סוכרת? כולסטרול? פתרון תזונתי טעים ומבריא

תזונה צמחית דלת שומן

התזונה המומלצת לחיי בריאות ללא תרופות

לאחרונה הכרתי את ד"ר רות היידריך. היא בת 79. אצנית. זכתה במעל 90 מדליות זהב בטריאטלונים. בת 79 – כבר אמרתי? ועדיין רצה! לפני 35 שנה היה לה סרטן והיא נרפאה ממנו בעזרת שינוי תזונתי. 35 שנה והיא עדיין איתנו ובבריאות איתנה. צלולה, רצה ולקחה על עצמה את השליחות של הפצת התזונה שהצילה את חייה. היא אימצה את התזונה שהמליץ לה ד"ר מקדוגל.

רצונך להבריא?

נמאס לך מהתרופות?

כן, אני יודעת, התרופות מאפשרות לך (לכאורה!) להמשיך לאכול כל מה שאתה רוצה…

אבל זוהי אחיזת עיניים.

מהי תנגודת אינסולין? מה גורם לסוכרת?

חילקו אנשים ל 2 קבוצות. נתנו למחציתם לאכול דיאטה עשירה בשומן, ולחצי השני לאכול תזונה עשירה בפחממות (פירות, ירקות, אורז, תפוחי אדמה..) ודלת שומן (בשר, שמן, אגוזים, אבוקדו). לאחר יומיים בלבד זינקה לשחקים תנגודת האינסולין בקבוצה שאכלה מזון עשיר בשומן. במצב זה עולה רמת הסוכר בדם.

למה אכילת שומן מובילה לרמות גבוהות של סוכר בדם?

המזון שאנו אוכלים מתפרק לסוכר. הסוכר מגיע לדם ותפקידו להגיע מהדם לתאים כדי להזין אותם. הסוכר שבדם נכנס לתאים רק אם הוא מקבל הזמנה אישית להיכנס. ההזמנה הזאת היא אינסולין. בלי הזמנה זאת הוא פשוט מחכה בסבלנות בדם. והתאים? אם הגלוקוז לא נכנס אליהם הם לא מקבלים תזונה – הם מורעבים.

אינסולין מתפקד כשוער המאפשר או מונע מהגלוקוז להיכנס לתא. אם האינסולין לא נמצא, סוכר שמגיע לדם נתקע בדם, חובט בשערי התאים, מבקש להיכנס, אבל המפתח לתא – האינסולין – לא נמצא  ואין לסוכר לאן ללכת לכן רמת הסוכר בדם עולה ועולה ועולה. זה מה שקורה בסוכרת סוג 1.

מה אם יש מספיק אינסולין אך האינסולין לא עובד? המפתח שם אך יש דבק על המנעול…או, התקשורת של האינסולין עם התא לא עובדת. זה נקרא תנגודת אינסולין. תאי השריר שלנו נהיים עמידים בפני השפעת האינסולין. מהו הדבק שתקוע בכניסה לתא ומונע מהאינסולין להכניס את הסוכר לתא? שומן! לא משנה כמה סוכר יש לנו בדם. יש שומן שלא מאפשר לאינסולין לפתוח את דלת התא ולהכניס את הסוכר לתא.

זה יכול לקרות בזמן קצר מאד, ב 3 שעות. אנחנו אוכלים שומן וכעבור 160 דקות המנגנון מופרע והסוכר לא יכול להיכנס לתאים.עליית רמת הסוכר בדם תורמת מידית לתנגודת אינסולין.

הורדת רמת הסוכר בדם משפרת את תנגודת האינסולין – מאפשרת לסוכר להיכנס לתאים. לשמחתנו גם תהליך זה מהיר. כאשר רמת השומן בתזונה שלנו יורדת ויורדת, האינסולין נהיה יותר יעיל, הגוף יכול להשתמש בו, הסוכר נכנס לתאים ומזין אותם ורמת הסוכר בדם יורדת.

מחלות לב איסכמיות – איך נדע אם אדם נמצא בסיכון בריאותי?

פירות, ירקות, תפוחי אדמה, בטטות דגנים, קטניותמחקרים מראים שכל אחד מגורמים הבאים מנבא סיכון בריאותי: עישון, שומנים בדם, לחץ דם גבוה, סוכרת, השמנה באיזור הבטן, מתח, צריכה לא מספקת של פירות וירקות, חוסר פעילות גופנית באופן יומיומי.

ד"ר ווילאם קליפורד רוברטס כותב במחקריו: טרשת עורקים נגרמת מכולסטרול גבוה, מרמת שומנים גבוהה בדם. שאר הגורמים רק מוסיפים, עוזרים לזרז את טרשת העורקים כאשר יש כולסטרול גבוה. במילים אחרות, אם רמת הכולסטרול בדם שלנו תהיה נמוכה באופן משמעותי, שאר גורמי הסיכון, למשל עישון או אי פעילות גופנית, לא יפעילו לבד את טרשת העורקים. הגורם להתקפי לב הוא כלוסטרול מעל 150. רמת ה LDL (הכולסטרול הרע) האופטימאלית, המומלצת, היא 50-70 (הרבה יותר נמוך ממה שמשרד הבריאות ממליץ לנו).

טרשת עורקים כל כך שכיחה באוכלוסיה, כי הממוצע של ה LDL באוכלוסיה הוא 130 – כלומר פי 2 מהמומלץ כדי למנוע מחלות לב איסכמיות. 

מי שאוכל תזונה מהצומח בלבד, תזונה צמחית דלת שומן, יגיע לרמה האופטימאלית הזאת בלי להתאמץ. ההמלצות התזונתיות שמגיעות ממשרדי הבריאות בארה"ב ובישראל, אינן מדברות על כך בכלל, כי הם לא רוצים לגרום ל"תסכול". תסכול? תגידו את האמת! אנחנו אנשים מבוגרים ואנחנו רוצים לשמוע את האמת! תנו לנו לעשות עם האמת מה שאנחנו רוצים אחר כך.

אם נאכל: פירות, ירקות, דגנים מלאים, קטניות – ללא הגבלת כמות, בכל כמות שנרצה. אם לא נאכל מזון מהחי, כלומר, לא בשר, לא גבינות, לא דגים או גבינות או בשר. לא נאכל שומן מהצומח, כלומר, לא אבוקדו, לא טחינה ולא שמן משום סוג, נגיע לרמת השומנים הבריאה בדם בזמן קצר מאד. נסו זאת!


ירקות פחממתיים, דגנים, פירותהתזונה פשוטה מאד. אני יכולה לצרף המון מתכונים קלים. תם עידן הטיגון. תם עידן ספירת הקלוריות. הגיע עידן הפשטות, הירידה במשקל, רמת סוכר בריאה בדם, כולסטרול ברמה נמוכה ובריאה.

לפעמים אנחנו לא מצליחים לעמוד בהמלצה התזונתית ולכן הסוכרת מחמירה או לא משתפרת

רוצה עזרה? רוצה להפסיק לאכול יותר מדי או לנשנש כל היום? המאבק באכילה המופרזת יכול להגמר בקלות!

תוכנית לגמילה מאכילת יתר:

  • אם יש לנו הרגל שמזיק לנו ואנחנו לא יכולים להפסיק, כמו מאכלים מסויימים, או אולי שעות מסויימות שבהן אנחנו אוכלים יותר.
  • אם אנחנו עוברים מדיאטה לדיאטה בניסיון נואש למצוא את התזונה שגם תהיה בריאה וגם נצליח להחזיק אותה לאורך תקופה.
  • אם אנחנו מחליטים כל פעם מחדש לא מצליחים להחזיק בדיאטה. 

כדי להצליח לאכול כמו שאנחנו רוצים צריך שינוי פשוט אך מהותי בצורת החשיבה על אוכל. צריך לזהות את המאכלים שמקשים עלינו ולטפל בצורת המחשבה בקשר אליהם. אפשר להיגמל מאכילת היתר.
הגמילה מאפשרת לנו אכילה נכונה בקלות וללא מאבקים ודחפים.

הכנתי עבורכם הדרכה קצרה (חינם):

לחצו על הקישור כדי לצפות בהדרכה

קראו על

  תוכנית גמילה לשליטה על אכילת מאכלים ממכרים, להפסקת זלילה ובולמוסים

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

עבודה רגשית ממוקדת מהירה ליצירת מציאות רצויה (בזום).

איילת גושן טיפול הומאופתי וגמילה מהתמכרויות

פגישות בזום או פנים אל פנים בירושלים.

טיפול בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר