חיפוש
חיפוש

ממצב של תלות למצב של עצמאות

תלות היא מצב של "לא יכול בלי… רוצה, חייב.. "

אפשר להגיע מ תלות ל עצמאות בעזרת הומאופתיה

האם אתה, או את, מרגישים תלות במישהו?

תלות במשהו?

אולי יש לכם ילד שנצמד אליכם ולא עוזב, שלא הולך לישון לבד, שלא קורא לבד, ולא משחק לבד? אתמול דיברתי עם אמא לילדה שבוכה כל היום! שמעתי את הילדה ברקע בוכה. הילדה מחכה שאבא יחזור מהעבודה ונצמדת אליו. יושבת עליו, הולכת אחריו ורוצה שהוא ירים אותה. הוא לא יכול אפילו להתקלח. 

אשה סיפרה לי שזה יהיה אסון אם חבר שלה יעזוב אותה. היא בכלל לא בטוחה שהם מתאימים. למעשה היא היתה מאד שמחה לו היה לה את האומץ והיכולת לסיים את מערכת היחסים הזאת. אבל זה לא אפשרי בשבילה. היא כל כך פוחדת שהחבר לא יהיה איתה. מיהי בכלל בלעדיו? – כך נדמה לה. לחבר הזה יש המון חברים והיא – כך היא רואה את עצמה – לא יודעת בכלל לפתח יחסי חברה. מה תעשה בלעדיו. מצב כזה יוצר יחסים מאד לא בריאים.

לפעמים תלות נובעת, או נראית כאילו נובעת, ממצב גופני שלא מאפשר לאדם לפעול לבד. הגוף "החליט בשבילנו" שאנחנו חייבים טיפול צמוד.

תלות היא לא מצב נוח לאדם הנזקק, וגם לא לסביבה המסייעת. במצב שבו מורגשת תלות מתפתחת לפעמים גם קנאה או רכושנות. האדם התלוי באדם אחר, חושש כל כך לאבד אותו, שהוא מקנא לכל קשר אחר שיש לאותו אדם. האדם התלוי בעבודתו כל כך, חושש להצלחה של כל אדם אחר בסביבתו, מתוך החשש שזה יזיק לו עצמו ויערער את ביטחונו.

תלות יכולה להתבטא באופנים רבים. לכל אחד הרגשת תלות וחוסר עצמאות אישית שלו.

אתן כמה דוגמאות:

  • יש מי שמרגיש שהוא ממש לא יכול להיות פה, לחיות על פני האדמה, להתקיים, אם מישהו ספציפי, בן זוג, חבר, אמא, יעזבו אותו. במידת האפשר הוא צריך את אותו אדם ואת תשומת הלב שלו כל הזמן. אם אותו אדם רוצה להיות קצת עם חברים אחרים הדמיון מתחיל לעבוד, הקנאה, החשש, הפחד.
  • תלות יכולה להתבטא גם בהרגשה שאני לא ממש יודע מה דעתי, או שאני יודע קצת מה דעתי, אבל אני מרגיש שאולי זה מסוכן מדי להגיד אותה בדיוק. אני קודם רוצה לדעת שהסביבה תקבל את דעתי ואז, אם ארגיש שאתקבל בעיניהם, אולי בסביבה בטוחה יחסית כמו בין חברים קרובים אמיתיים, או בין בני משפחה, אגיד אותה. במקרה הזה אדם קרוב, חבר, בן משפחה, שנמצא לידי, מאפשר לי לפעמים לחשוב יותר טוב, לדעת יותר מה אני רוצה ולהתבטא.
  • יכולה להיות גם חוסר עצמאות, או הרגשת תלות, אשר נובעת מחשש לביטחון האישי או של המשפחה. למשל, הרגשה שיכול לקרות משהו קשה לי או לבן משפחה, מבחינה בריאותית, או מבחינה כלכלית. במצב זה אני יכול להרגיש תלוי מאד במקום העבודה שלי כדי לא לאבד את פרנסתי, או תלוי מאד בבן או בת הזוג, כי הם באים איתי לרופא, או כי קשה לי להתנהל לבד בדברים שעלולים להיות קצת מסוכנים. ייתכן שארגיש שאני תלוי כלכלית בהורי, ובעצם לא נראה שיהיה לי שקט נפשי בלי הגב הכלכלי הזה.
  • דוגמא אחרת יכולה להיות דווקא של אדם יצירתי, נניח ממציא, זמר, חוקר, שלמרות כשרונותיו, ודווקא בתחום שבו הוא מחדש ויוצר, הוא צריך כל הזמן אישור, רוח גבית, הרגשה שהוא לא לבד, וההרגשה הזאת של התמיכה, מאפשרת לו לחשוב בראש פתוח.

כמו הדוגמאות שנתתי, ישנן עוד ועוד דוגמאות להרגשה של תלות או חוסר עצמאות. מה בעצם אנחנו מחפשים? עצמאות: הרגשה ומציאות של יכולת להסתדר לבד, מבחינה גופנית, רגשית ונפשית. שהגוף שלנו לא יביא אותנו לתלות, נניח בעזרת כאב כרוני כלשהו, קושי בתנועה, התקף אפילפסי או כל קושי גופני אחר. אנחנו רוצים לדעת מה אנחנו חושבים ולהיות חופשיים להביע את רצונותינו וללכת עם הלב שלנו בלי לחשוש. אנחנו רוצים להרגיש ביטחון אישי מכל סוג, כולל ביטחון כלכלי. חלק מאיתנו רוצים להיות בעלי רעיונות מעניינים שיוכלו להתממש, או אפילו להיות מובילי דרך ואולי מנהיגים. ואנחנו רוצים לא להיות תלויים באף אחד ובשום דבר חיצוני לנו, ושבכל זאת תהיה לנו הרגשת העוצמה הפנימית בתוכנו, עוצמה ויכולת שהיא שלנו ממש.

ואיך זה קשור להומאופתיה?

בהומאופתיה אנחנו מזהים בדיוק את הרגשת התלות האישית שלך, ומתאימים לך תרופה הומאופתית טבעית אשר בהדרגה תשחרר אותך מהתלות, תבנה בתוכך את היכולת הפנימית העצמאית, תאפשר לך ללכת עם היכולות שלך שהתחזקו ולממש את עצמך בעולם.

אם אתה או את מרגישים שהגיע הזמן שאתם תהיו יותר יכולים, יותר עצמאיים, פחות נתמכים, או שהילד שלכם יהיה פחות נזקק וצמוד, זה הזמן ליצור קשר ולהתחיל טיפול הומאופתי!

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

בעיות עיכול

בעיות עיכולפחד משינויחרדה, אלרגיה אלרגיה לירקות מיכל הגיעה אלי אחרי שנואשה מהבעיה שהופיעה אצלה בשנים

לקריאה »

עבודה רגשית ממוקדת מהירה ליצירת מציאות רצויה (בזום).

איילת גושן טיפול הומאופתי וגמילה מהתמכרויות

פגישות בזום או פנים אל פנים בירושלים.

טיפול בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר