חיפוש
חיפוש

חרדת נטישה

חרדת נטישה – טיפול הומאופתי

חרדת נטישה – אשאר לבד

חרדת נטישה היא החשש להפרד ממישהו. זוהי חרדה שמישהו יקום וילך, ינטוש אותי. בדרך כלל חרדת נטישה קיימת כאשר אחד הצדדים זקוק מאד לצד השני ואינו רואה את עצמו מסתדר בלעדיו. לעיתים חרדת נטישה היא בעצם פחד משינוי, מכל שינוי, ואם אדם שהוא כרגע חלק מחיי כבר לא יהיה חלק מהם, זהו שינוי מהותי עבורי ושינוי זה מעורר חרדה.

בילדות חרדת נטישה היא טבעית

בגיל ינקות קיימת תלות מוחלטת של התינוק בהוריו. הוא אינו יכול לספק שום צורך של עצמו לבד.  התינוק אינו יכול להאכיל את עצמו. אם הוריו לא יהיו בסביבה הוא ימות. תלות זאת מעוררת חרדת נטישה גדולה.

לאט לאט מתפתחות יכולות וילד בגיל 4 כבר יכול לאכול לבד מהצלחת. הוא לא אמור לפחד כשאמא שלו יוצאת לרגע ומשאירה אותו לבד לאכול. יש לו כבר מספיק ניסיון והוא יודע שאמא יוצאת לרגע מהחדר, ואחר כך חוזרת. בכל זאת, אם פתאום נדמה לו שהוא לבד בגן השעשועים, ייתכן שתתעורר בו הרגשה של חרדת נטישה. לפתע הוא לבד בעולם.

בבגרות חרדת הנטישה אמורה להתמתן בהדרגה

החרדה הסוערת הפתאומית הזאת: נשארתי לבד, האדם שהיה איתי, האדם שאני זקוק לו, נעלם ואיננו, אינה קיימת רק אצל ילדים. חלק מאיתנו המבוגרים מרגישים חרדת נטישה יש לנו חרדה שאדם שמהווה חלק חשוב מחיינו כמו בן הזוג, חבר, ההורים, יעלם לנו.

כל אחד מאיתנו יכול לחוש מעט מהתחושה של חרדת נטישה, או חרדת נטישה מתונה במצבים מסויימים נקודתיים. זהו זכר לרגשות מוכרים מהילדות. אבל כאשר הרגשה זאת היא עוצמתית ובתדירות גבוהה או קבועה, וכאשר היא מעכבת אותנו זה מצב שכדאי לטפל בו – והבשורה הטובה היא שאפשר.

חרדת נטישה נובעת מתלות ומחוסר ביטחון

לעיתים אדם מרגיש שחבר טוב, או בן/בת זוג, הוא ממש כמו אויר לנשימה בשבילו. כשאותו חבר לידו, קל לו יותר לדבר, הוא אינו פוחד מהמחר, הוא יצירתי יותר. הוא ממש מרגיש שחלק מהקיום שלו מותנה בקשר שלו עם האדם האחר. במצב כזה כל מחשבה שהחבר לא יהיה בסביבה של אותו אדם, מעוררת חרדת נטישה.

חרדת נטישה קשורה לעיתים קרובות לביטחון עצמי נמוך. אני לא מרגיש שאני יכול להסתדר לבד ואני חושש שאני לא מספיק שווה ושינטשו אותי. אדם עם ביטחון עצמי לא יחשוב שינטשו אותו, וגם המחשבה על כך שאחד הקשרים שיש לו ייפסק, ואפילו אם הקשר הוא משמעותי, יכולה להעציב אותו, אבל לא עד כדי חרדת נטישה.

חרדת נטישה מורגשת בגוף ובנפש

חרדת נטישה היא חוויה רגשית אבל לפעמים היא באה לידי ביטוי בגוף. כשאדם חושש ממשהו הרבה פעמים הגוף מגיב בכאב או במתח. זה מופע גופני של החרדה. אנשים אשר מודעים לחשש שלהם מבינים שהכאבים הם חלק מאותה חרדה. חלקנו לא מודעים לקשר בין החשש וההרגשה בגוף.

אף אחד לא יאהב אותי, כולם יעזבו אותי

חלק ממי שחווה חרדת נטישה נמנע מלכתחילה מקשרים משמעותיים בחיים. גם מי שלא חווה מעולם זוגיות יכול בגלל חרדת נטישה להאמין שאף אחד לא יוכל לאהוב אותו לעולם, ושכל מי שיתקרב אליו יעזוב אותו בסופו של דבר. גם אדם שמעולם לא היה לו קשר כלשהו, יכולה להיות בתוכו הכרה פנימית, ידיעה, תחושה, שלאחר שיהיה לו קשר, ינטשו ויעזבו אותו. בתנאים כאלה בוודאי שאינו נותן סיכוי אמיתי לקשרים. אדם שכן חווה בעבר נטישה על יד בן זוג, יבחר לפעמים לא להתקרב יותר לרעיון של זוגיות כדי לא להפגע שוב. זוהי תוצאה של האכזבה העמוקה, המלווה ברגישות של אותו אדם לחווית הנטישה. בתוכו הוא אומר לעצמו "אני לא אחווה שוב כאב דומה". למראית עין האדם הזה אשר נמנע מקשרים נראה "חזק" ועצמאי, אך מעשית הכל הסוואה לחרדת נטישה שאינו רוצה לחוות.

טיפול הומאופתי בחרדת נטישה

כדי לעזור לך בהומאופתיה אנו מבררים באופן מדוייק מהי חווית הנטישה שיש לך, איזה סוג של חרדת נטישה אתה מרגיש. בהתאם לכך נבחר טיפול שישחרר אותך מחרדת הנטישה שלך. בהומאופתיה בתהליך הטיפול בך תרגיש בהדרגה שחרור מהחרדה ועלייה של הביטחון העצמי.

צור קשר כדי לשוחח ולהחליט האם הומאופתיה יכולה לעזור לך

דוגמאות לטיפול הומאופתי לחרדת נטישה

Mag-c

תרופה הומאופתית זאת מתאימה לאנשים שמרגישים שההורים שלהם והחברים שלהם לא אוהבים אותם. נטשו אותם. לא שנים אליהם לב. יש להם הרגשה כמו של ילד שננטש בבית יתומים, אפילו שהם בכלל לא, ובחיים הרגילים שלהם הם גדלו במשפחה. הם מאד לא אוהבים ויכוחים ורוצים כל הזמן שיהיה שקט ושלום.

Anac

מרגיש בידוד מהחברה. בראש שלו יש מחשבות שהוא מתבייש בהם, לעשות משהו רע לאיזה חיה, ומיד הוא חושב שלא, שזה לא בסדר. כל הזמן דילמות פנימיות והרגשה שהוא לבד פה. הרגשה של קשיות בגוף, הגוף לא גמיש, והמצב משתפר אחרי שהוא הולך או נע וכאילו הגוף מתחיל להתרכך.

מה הייתי רוצה לשפר בעצמי או בחיי?

(אפשר לבחור כמה אפשרויות, ואפשר לראות אח"כ מה אחרים הצביעו)

מה הענין שמפריע?

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

בעיות עיכול

בעיות עיכולפחד משינויחרדה, אלרגיה אלרגיה לירקות מיכל הגיעה אלי אחרי שנואשה מהבעיה שהופיעה אצלה בשנים

לקריאה »

סרטן – ריפוי!

סרטן ניתן לריפוי היום, באחוזים גדולים של הצלחה, בעזרת תרופות הומאופתיות והפרוטוקולים של בנרג'י – שיטת טיפול ספציפית למחלת הסרטן, עם 150 שנות ניסיון. לכל סרטן הטיפול המסויים שלו.

לקריאה »

עבודה רגשית ממוקדת מהירה ליצירת מציאות רצויה (בזום).

איילת גושן טיפול הומאופתי וגמילה מהתמכרויות

פגישות בזום או פנים אל פנים בירושלים.

טיפול בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר