חיפוש
חיפוש

הפחתת מתח ולחץ – טיפ 6 – מקום מרגיע

דמיין מקלחת חמה שוטפת את המתח

דמיין מקום מרגיע

מוחנו לא מבדיל בין דמיון ומציאות. אם הדמיון מפורט ואם הוא חי (כמעט) כמו המציאות, המוח חושב שזוהי המציאות ממש. ספורטאי האולימפיאדה משתמשים בתכונה זאת של המוח באימוני הספורט. לפני שהספורטאית לומדת תרגיל חדש על המקבילים היא מדמיינת כל תנועה ותנועה בתרגיל החדש. היא מדמיינת את הגוף שלה משלים את התרגיל בהצלחה כאילו כבר עשתה אותו מאות פעמים. ככל שהיא מדמיינת יותר מפורט ובצורה חיה את התמונה, כך מוחה לומד את התנועה. לאחר דמיון כזה נסלל במוח שביל שלא היה בו קודם ואשר "יודע" את התרגיל. כשהיא תעלה לראשונה על המקבילים לבצע תרגיל חדש, אם היא למדה אותו קודם בדמיונה, מוחה כבר מכיר את התרגיל, והאימון לא מתחיל מאפס.

נשתמש בתכונה הזאת של המוח.

דמיינו מקום שנעים לכם בו.

האם המקום שנעים לך הוא חוף הים? ריח המים, שמש נעימה, חול רך וחם, קול הגלים.

האם המקום הנעים לך הוא בחורשה בין העצים? רקפת מתחת לסלע. עצי אורן. מרחוק שומעים ציוץ ציפורים. שמש נעימה מניעה את ענפי העצים.

אולי נעים לך בשדה פרחים פתוח, או על צלע ההר במדבר.

דמיין במפורט ככל שתוכל את המקום האהוב עליך. המקום הכי מרגיע שלך. דמיין את כל הקולות שאתה שומע. דמיין את הריחות. חוש את הרוח הנעימה או השמש. עצום עיניים וקח לך כמה דקות לדמיין את המקום בפרוט רב ככל האפשר. נסה בכל פעם להוסיף עוד פרט לתמונה. הקדש לכך כמה דקות.

חזור על הדמיון הזה פעם או מספר פעמים ביום. תמונה זאת תגרו רודע בגופך. מאוחר יותר באחד הטיפים הבאים נשתמש בדמיון הזה ונעצים את הרוגע.

דמיין מקלחת נעימה:

מכיר את התחושה הרגועה הזאת אחרי מקלחת טובה? לא, אני לא מתכוונת למקלחת זריזה לפני שאתה רץ לעבודה. אני מתכוונת למקלחת מפנקת חמה וארוכה, או אמבטיה. רוב האנשים מרגישים נינוחות אחרי אמבטיה או מקלחת כזאת.  דמיין לרגע אמבטיה עם מלח אמבטיה טוב ועם כמה טיפות של שמן אתרי נעים, נרות, מוסיקה נעימה, או מקלחת חמה וארוכה. הרבה זמן לא עשית אמבטיה כזאת או מקלחת כזאת? בדמיון אין צורך לחסוך במים. אתה מכיר את החוויה, אתה יכול לדמיין את התחושה הרגועה והנינוחה. שב עם עצמך כמה דקות. עצום עיניים. דמיין את עצמך עושה מקלחת חמה ונעימה ודמיין את המים החמים שוטפים ממך את המתח. או דמין עצמך נרגע באמבטיה חמה. דמיין את ריח הסבון או השמן האתרי. ראה בדמיונך את כל השרירים מתרפים והחום הנעים מרגיע כל תא ותא בגופך.

לחץ או מתח – קרא על טיפול הומאופתי במצב לחץ נפשי, מתח

***

התקשרו להתייעץ, חינם, ללא התחייבות, או לקבוע פגישה

הומאופתיה יוצרת שינוי: בריאות בגוף ובנפש!

בואו נדבר: איילת גושן 050-2070766  או צרו קשר

  1. הפחתת מתח ולחץ – טיפ 7 – מסאג' קטן
  2. זהו הקישור כדי להתחיל את סדרת הטיפים בנושא הפחתת מתח ולחץ מטיפ מספר 1

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

עבודה רגשית ממוקדת מהירה ליצירת מציאות רצויה (בזום).

איילת גושן טיפול הומאופתי וגמילה מהתמכרויות

פגישות בזום או פנים אל פנים בירושלים.

טיפול בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר