סוכרת? כולסטרול? פתרון תזונתי טעים ומבריא

תזונה צמחית דלת שומן

התזונה המומלצת לחיי בריאות ללא תרופות

לאחרונה הכרתי את ד"ר רות היידריך. היא בת 79. אצנית. זכתה במעל 90 מדליות זהב בטריאטלונים. בת 79 – כבר אמרתי? ועדיין רצה! לפני 35 שנה היה לה סרטן והיא נרפאה ממנו בעזרת שינוי תזונתי. 35 שנה והיא עדיין איתנו ובבריאות איתנה. צלולה, רצה ולקחה על עצמה את השליחות של הפצת התזונה שהצילה את חייה. היא אימצה את התזונה שהמליץ לה ד"ר מקדוגל.

רצונך להבריא?

נמאס לך מהתרופות?

כן, אני יודעת, התרופות מאפשרות לך (לכאורה!) להמשיך לאכול כל מה שאתה רוצה…

אבל זוהי אחיזת עיניים.

מהי תנגודת אינסולין? מה גורם לסוכרת?

חילקו אנשים ל 2 קבוצות. נתנו למחציתם לאכול דיאטה עשירה בשומן, ולחצי השני לאכול תזונה עשירה בפחממות (פירות, ירקות, אורז, תפוחי אדמה..) ודלת שומן (בשר, שמן, אגוזים, אבוקדו). לאחר יומיים בלבד זינקה לשחקים תנגודת האינסולין בקבוצה שאכלה מזון עשיר בשומן. במצב זה עולה רמת הסוכר בדם.

למה אכילת שומן מובילה לרמות גבוהות של סוכר בדם?

המזון שאנו אוכלים מתפרק לסוכר. הסוכר מגיע לדם ותפקידו להגיע מהדם לתאים כדי להזין אותם. הסוכר שבדם נכנס לתאים רק אם הוא מקבל הזמנה אישית להיכנס. ההזמנה הזאת היא אינסולין. בלי הזמנה זאת הוא פשוט מחכה בסבלנות בדם. והתאים? אם הגלוקוז לא נכנס אליהם הם לא מקבלים תזונה – הם מורעבים.

אינסולין מתפקד כשוער המאפשר או מונע מהגלוקוז להיכנס לתא. אם האינסולין לא נמצא, סוכר שמגיע לדם נתקע בדם, חובט בשערי התאים, מבקש להיכנס, אבל המפתח לתא – האינסולין – לא נמצא  ואין לסוכר לאן ללכת לכן רמת הסוכר בדם עולה ועולה ועולה. זה מה שקורה בסוכרת סוג 1.

מה אם יש מספיק אינסולין אך האינסולין לא עובד? המפתח שם אך יש דבק על המנעול…או, התקשורת של האינסולין עם התא לא עובדת. זה נקרא תנגודת אינסולין. תאי השריר שלנו נהיים עמידים בפני השפעת האינסולין. מהו הדבק שתקוע בכניסה לתא ומונע מהאינסולין להכניס את הסוכר לתא? שומן! לא משנה כמה סוכר יש לנו בדם. יש שומן שלא מאפשר לאינסולין לפתוח את דלת התא ולהכניס את הסוכר לתא.

זה יכול לקרות בזמן קצר מאד, ב 3 שעות. אנחנו אוכלים שומן וכעבור 160 דקות המנגנון מופרע והסוכר לא יכול להיכנס לתאים.עליית רמת הסוכר בדם תורמת מידית לתנגודת אינסולין.

הורדת רמת הסוכר בדם משפרת את תנגודת האינסולין – מאפשרת לסוכר להיכנס לתאים. לשמחתנו גם תהליך זה מהיר. כאשר רמת השומן בתזונה שלנו יורדת ויורדת, האינסולין נהיה יותר יעיל, הגוף יכול להשתמש בו, הסוכר נכנס לתאים ומזין אותם ורמת הסוכר בדם יורדת.
Watch FOK – Hebrew translated in Educational & How-To  |  View More Free Videos Online at Veoh.com

מחלות לב איסכמיות – איך נדע אם אדם נמצא בסיכון בריאותי?

פירות, ירקות, תפוחי אדמה, בטטות דגנים, קטניותמחקרים מראים שכל אחד מגורמים הבאים מנבא סיכון בריאותי: עישון, שומנים בדם, לחץ דם גבוה, סוכרת, השמנה באיזור הבטן, מתח, צריכה לא מספקת של פירות וירקות, חוסר פעילות גופנית באופן יומיומי.

ד"ר ווילאם קליפורד רוברטס כותב במחקריו: טרשת עורקים נגרמת מכולסטרול גבוה, מרמת שומנים גבוהה בדם. שאר הגורמים רק מוסיפים, עוזרים לזרז את טרשת העורקים כאשר יש כולסטרול גבוה. במילים אחרות, אם רמת הכולסטרול בדם שלנו תהיה נמוכה באופן משמעותי, שאר גורמי הסיכון, למשל עישון או אי פעילות גופנית, לא יפעילו לבד את טרשת העורקים. הגורם להתקפי לב הוא כלוסטרול מעל 150. רמת ה LDL (הכולסטרול הרע) האופטימאלית, המומלצת, היא 50-70 (הרבה יותר נמוך ממה שמשרד הבריאות ממליץ לנו).

טרשת עורקים כל כך שכיחה באוכלוסיה, כי הממוצע של ה LDL באוכלוסיה הוא 130 – כלומר פי 2 מהמומלץ כדי למנוע מחלות לב איסכמיות. 

מי שאוכל תזונה מהצומח בלבד, תזונה צמחית דלת שומן, יגיע לרמה האופטימאלית הזאת בלי להתאמץ. ההמלצות התזונתיות שמגיעות ממשרדי הבריאות בארה"ב ובישראל, אינן מדברות על כך בכלל, כי הם לא רוצים לגרום ל"תסכול". תסכול? תגידו את האמת! אנחנו אנשים מבוגרים ואנחנו רוצים לשמוע את האמת! תנו לנו לעשות עם האמת מה שאנחנו רוצים אחר כך.

אם נאכל: פירות, ירקות, דגנים מלאים, קטניות – ללא הגבלת כמות, בכל כמות שנרצה. אם לא נאכל מזון מהחי, כלומר, לא בשר, לא גבינות, לא דגים או גבינות או בשר. לא נאכל שומן מהצומח, כלומר, לא אבוקדו, לא טחינה ולא שמן משום סוג, נגיע לרמת השומנים הבריאה בדם בזמן קצר מאד. נסו זאת!

ירקות פחממתיים, דגנים, פירותהתזונה פשוטה מאד. אני יכולה לצרף המון מתכונים קלים. תם עידן הטיגון. תם עידן ספירת הקלוריות. הגיע עידן הפשטות, הירידה במשקל, רמת סוכר בריאה בדם, כולסטרול ברמה נמוכה ובריאה.

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

מאמרים נוספים

פרופסור ראובן אור מסביר על קורונה

על מחלת הקורונה, על חיזוק מערכת החיסון כדי למנוע הידבקות בוירוסים ובפרט בקורונה, ועל ריפוי מהיר יותר באם נדבקתם בקורונה. המלצות לחיזוק מערכת החיסון: נטילת ויטמין D. המלצות נוספות שעשויות להקל על ההחלמה באם נדבקנו. כמה ויטמין D לקחת לפי שרה חמו ולפי ד"ר גיל יוסף שחר.

לקריאה »

חושש/ת מהקורונה? משהו אחר מטריד? תתקשרו עכשיו או שלחו ווטסאפ ונדבר

פגישות פנים אל פנים בקליניקה בירושלים.

הומיאופתיה און-ליין

טיפול הומיאופתי בלי לצאת מהבית לריפוי שלם של בעייתך בשיחה באון-ליין

Classical homeopathy for English speakers

If you live in the Jerusalem area, we will meet face to face. For those who cannot get to Jerusalem, we can meet via internet.

נושאים נוספים באתר